Millis värld

torsdag, september 01, 2005

Lite småfunderingar bara

Torsdag, snaaart är det äntligen helg igen, gud så skönt! Det är så himla fint väder så det känns som ett straff att behöva sitta inomhus verkligen. Var iväg på en långpromenad efter jobbet igår kväll och det var jätteskönt. Så skönt att jag och min kompis ska ta en promenad ikväll också faktiskt. Man får passa på när det fortfarande är så här skönt ute. Först ska jag dock hem och käka lite middag och så ska jag ringa min dejt. Puckade jag tog ju inte mobilen med mig igår kväll när vi var ute och gick och då hade han, A, så klart ringt 2 gånger till min mobil. Eftersom G var hos mig då tyckte jag det dels var lite oartigt mot henne att ringa upp honom och dels ville jag så klart vara ensam när jag pratar med honom så jag skickade honom ett sms och förklarade varför jag inte svarat. Vill ju inte han ska tro att jag screenar mina samtal. Sen skrev jag också att jag skulle ringa honom ikväll. Mer och mer inser jag hur mycket jag verkligen vill att vi båda ska bli kära i varandra. Han är den finaste kille jag träffat på bra länge. Jag och G sade dock att vore det inte ironiskt om jag, efter att ha bott först i Borås i 5 år och därefter i Stockholm lika länge med ett otal kärlekshistorier på båda ställen, skulle hitta allt det man vill ha med en kille från min gamla hemort på ön. En kille som jag dessutom känt sedan jag var typ 11-12 år. Det är nästan så ironiskt att det verkar förutbestämt ler Helt ärligt kan jag i alla fall säga att jag är hångelsugen som tusan asg
Vikten står rätt stilla fortfarande. Har ju haft några veckor som inte varit bara bra ur näringssynpunkt så det är nog inte så konstigt om det står lite stilla. Denna veckan har jag dock hållit mig till att äta enligt tallriksmodellen, bra mat och mycket grönsaker, inget godis eller skräpmat så jag hoppas verkligen på en liten nergång nästa vecka eller veckan därpå. Väntar fortfarande på svar från mitt mycoplasma-prov och innan jag fått det tänker jag ta det lugnt med träningen, begränsa det till promenader och golf enbart. Borde dock få provsvaret vilken dag som helst. Om jag inte hör något idag så ska jag pröva ringa Huddinge imorrn. Tycker det är lite underligt att det kan ta en vecka att få svar på ett enda prov L Är jättenöjd med att jag hittat tillbaka till vettiga rutiner igen efter sommaren i alla fall och känns skönt att inte behöva börja med att bli av med en massa sommarkilon eftersom jag lyckades hålla vikten över semestern. Utan det är nya fräscha kilon som ska bort. Väger eller mäter inget nu utan försöker hålla mig till ögonmåttet bara. Om det står stilla länge då får jag se om jag fortsätter med VV eller VK, men jag hoppas tallriksmodellen och sunt förnuft ska göra susen. Känns som om man har bättre förutsättningar att klara av en långsiktig framgång då, vet ju med mig att jag till slut blir utled på att alltid hålla på att räkna.
Eventuellt blir det en fika med lite stockholmstjejer från forumet nästa vecka. Onsdagen var på förslag, men då var det rätt många som inte kunde så nu ligger frågan ute vilka som kan måndag eller tisdag. Kan ju vara svårt att hitta en dag som passar alla, men är ju så klart kul om så många som möjligt kan hänga med. Och eftersom det var jag och Mathilda som snackade om det först vore det ju jättetrist om inte hon kunde komma och onsdagen var ingen bra dag för henne. Det är dessutom ingen engångsföreteelse, kommer säkert bli fler fikaträffar, så de som inte kan denna gången får komma en annan gång helt enkelt.
Den 17 ska jag på fest hem till min kompis S i Sumpan, sen blir det Garbo. Ska bli jättekul och jag ser verkligen fram emot det. Har träffat S alldeles för lite dessutom i sommar så det ska bli extra roligt bara därför. Sen är det alltid kul på hennes fester, kan inte komma på en endaste gång när jag haft trist hos henne så det bådar ju gott. Det är nog det enda festandet som blir denna månad, före nästa lön. Är världspank och mina besök hos tandis gjorde inte saken bättre direkt, så det är stram budget som gäller nu. Har inte något jättespeciellt planerat heller så det ska nog gå att vara lite ekonomisk för en gångs skull. Men det är jätteskönt att veta att munnen är i skick så det var värt att bli lite pank faktiskt.
Blää, vad tiden går långsamt. Vill hem nu!