Millis värld

fredag, september 02, 2005

Nervös som en tok

Bläää, jag är nervös som en tok idag. Herregud, som om det skulle vara så himla nervöst att gå på en dejt. Det är ju inte precis första gången. Har ändå dejtat en del de senaste åren, fast det är klart det är nog lättare att träffa någon man inte känner än att helt plötsligt dejta en människa man känt typ 20 år. Shit, 20 år, det är ju hur länge som helst (i och för sig var vi ju bara barn båda två för 20 år sedan så det kanske inte räknas?).

Han ringde mig när jag satt på tunnelbanan hem från jobbet igår eftermiddag. Tyckte det var lite gulligt att han ringde, när jag lovat att jag skulle höra av mig eftersom jag inte lyckades ha telefonen med mig när han ringde 2 ggr kvällen före. Han lät skitnervös faktiskt *ler* och jag tror faktiskt att jag lät rätt cool, ja inte nonchalant cool alltså utan så där normalt cool. Och så lät jag nog glad också hoppas jag. Vi ska i alla fall ses ikväll. Tid bestämde vi inte eftersom jag inte riktigt visste vilken färja jag skulle ta över till ön, så jag lovade höra av mig när jag var på g så skulle vi se då. Han skulle till bygget efter jobbet, men sen kunde vi vara hemma hos honom för hans två roomisar drar till Hfors ikväll. Passade ju väldigt bra, fast jag blev jättenervös när jag kom på att vi då blir ensamma hemma hos honom. Ska INTE stanna kvar över natten i alla fall har jag bestämt mig för (om erbjudandet ens ges *fniss*). Jag tror att vi båda är mest nervösa för att det fortfarande känns jätteskumt att vi två ska dejta. Jag har varit jättebra kompis med hans storasyrra och han umgås med brorsan. Jag har ju inte sett honom som något annat än hennes brorsa förrän för typ 1 år sedan. Men som sagt, jag vill verkligen att det ska kännas bra, för jag tycker om honom.

Första fredagen med ordinarie arbetstid sedan jag började jobba igen. Har slutat halvett i 2 veckor eftersom jag jobbat in lite timmar, men idag så blir det till halvtre (sommartid hos oss fredagar fram till 30/9). Det är ju tidigt det också så det känns inte alltför betungande. Imorrn ska jag ut och golfa med min kära syster hela dagen och sen är det serveringsjobb på kvällen så det blir en hyfsat tung dag. Lär inte ha några sömnproblem precis. Och om kvällens dejt går bra hoppas jag att A kan hitta lite tid för mig på söndag också innan jag måste åka tillbaka till Stockholm igen. Åker till ön även nästa helg, men sen är det några helger i Stockholm som hägrar. Ska bl a på fest så det finns en del roligt att se fram emot.

Blev prommis med G igår kväll också, men vi var lite latare och jag var helt nyäten så det fick bli en kortare runda än i förrgår. Var skönt att få frisk luft i alla fall. Sen såg vi en gammal krigsfilmsklassiker, Kubrick´s Full Metal Jacket. Har aldrig riktigt kunnat bestämma mig för om jag tycker den är bra eller inte och inte lyckades jag bestämma mig efter visningen igår heller. Plutonen är i alla fall mycket, mycket bättre. Sen älskar jag miniserien Band of Brothers, som måste vara en av de bästa skildringarna någonsin av det speciella bandet som uppstår mellan män i en så speciell situation som krig. Var helt weepy varenda avsnitt. Ja, jag är kanske lite konstig, men jag gillar verkligen krigsfilmer. Vi har i alla fall bestämt att en helg i oktober när G är ledig så ska vi ta en riktig heldag hemma hos mig. Ladda upp med massor med film vi inte sett, köpa god mat och godis (får bli min enda godistillåtna dag i höst) och sen ska vi bara sitta hela dagen och toktitta på film. Ser redan fram emot det, hoppas faktiskt på dåligt väder den dagen så man kan ligga inne utan att få dåligt samvete. Blir det kanonväder får vi väl klämma in en prommis nånstans under dagen så är det fritt fram att titta vidare sen. Tur att vi är lika filmtokiga båda två. Gäller att få till en bra blandning av filmer också. Gärna något som är lite kulturellt, typ nån sån där måste-se-film som fått riktigt bra kritik som man bara inte fått tummen ur att se ännu. Sen några romantiska komedier, någon action, någon snyftare och så någon film som man kan se där man inte behöver tänka överhuvudtaget. Vi har bestämt att vi ska göra en filmlista så vi kan boka filmerna vi vill ha, annars sabbas ju hela planeringen *garv*. Ja, jag vet, vi är lite speciella.

G åker också hem till ön ikväll så hon ska med ut på banan imorrn trots att hon inte spelar golf. Hon vill liksom se om hon kan förstå hela hypen för mig. Varför jag tycker det är så himla roligt. Och hon får ju frisk luft och motion under tiden så det är ju inte precis betungande att hänga med. Har dock svårt att se henne spela golf om jag ska vara ärlig. Hon har aldrig visat minsta intresse för någon sport överhuvudtaget så länge jag känt henne. Jag var ju golfintresserad långt innan jag själv började spela, fast jag gillar i och för sig det mesta i sportväg så det kanske inte är så juste att jämföra henne med mig. Ingen av mina tjejkompisar är ju lika sportintresserad som jag, knappt någon av mina killkompisar heller när jag tänker efter.

Usch, det blir en jobbig bilfärd till hamnen idag känner jag, är jättetrött. Måste se till att köpa något att dricka på vägen så man inte sitter och nickar till på motorvägen, det är inte så nyttigt.
Lovar uppdatera om dejten så fort jag bara kan…

4 Comments:

  • At 12:19 em, Anonymous Anonym said…

    Hej tjejen! Nu har jag hittat hit från viktforumet. Såå kul att få "hälsa på" här. Hur gick daten då? ;) Kram Jempa

     
  • At 2:32 em, Anonymous Anonym said…

    Hej!

    Hoppas att du haft en bra helg :D
    Och hoppas att du är nöjd med din nya blogg också... härligt med allt rosa!

    Kram Linda

     
  • At 8:57 em, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Hmm..får jag fråga en helt annan grej? Du verkar ju ha sån stenkoll på allt! Hur i h-vete uppdaterar jag bloggen. Alltså, när jag kommer in på dashborden, så finns det inget val att edit a new post. Så nu står jag här med näsan i brevlådan. Känner mig lite snopen att bara ha fått göra ett inlägg. Sen var det över..*asg* Kan du hjälpa en förvirrad Jenny?

     
  • At 10:07 fm, Anonymous Anonym said…

    Wohooooooooooooooooooo Millis på dejt!!! Håller tummar o tår!!!

    P&K

     

Skicka en kommentar

<< Home