Millis värld

tisdag, september 06, 2005

Jävla, jävla, jävla våg!!

Ja, nu är jag kanske orättvis som blir arg på vågen, men ibland är det så tillfredsställande att ta ut sin ilska på döda ting. Smygvägde mig imorse (egentligen är onsdag officiell dag) och vad hade hänt sen förra veckan... ett stort fett INGENTING var svaret! Jag har ätit bra och motionerat massor och ändå.. nada. Blä, man kan ju bli tokig. Börjar mer och mer fundera på om det är min PCO som sätter käppar i hjulet. Har läst om att det finns en medicin man kan ta när man har PCO som kan hjälpa om man har problem med sin viktminskning. Ska avvakta några veckor till och se om det börjar röra på sig, men fortsätter det sega så måste jag nog ta kontakt med min gyn. Så fikan med forumkompisarna ikväll blir definitivt bakelsefri. Kommer i och för sig ändå att behöva äta nåt mer matigt eftersom jag inte hinner med middag före så jag är nog rätt nöjd ändå. Men nu blir det strikt som fan ett tag igen.

Kan inte låta bli att tänka lite på A trots att det blev så knepigt i helgen. Varför inbillar jag mig att jag kanske vill lite i alla fall när jag är ifrån honom? Är det så att man på något vis målar upp en bild i sitt huvud som sedan inte riktigt stämmer överens med verkligheten och så vill man bara bort eller vad? Jag kan inte hålla på och vela fram och tillbaka heller, det räcker med att såra honom en gång så om jag tar upp detta med honom igen bör jag vara jädrans säker på vad jag vill. I och för sig är det inget som hindrar att vi umgås som vänner. Det är nog enda sättet för mig att komma underfund med hela saken tror jag.Minst av allt har jag i så fall vunnit en ny vän och det är inte fel det heller.

Nästa vecka ska jag iväg på kurs 3 dagar från facket. TCO som håller i kursen som heter Att hantera konflikter, kriser och besvärliga människor. Det ni, det blir nog 3 fullspäckade dagar. Om det nåt man insett efter 2½ år som förtroendevald är det att det är just de besvärliga människorna som man oftast träffar på. Uppsägningar, alkoholproblem, långtidssjukskrivningar... you name it. Så det ska bli riktigt kul med kursen. Ska vara på deras kursgård i Sollentuna och då gäller det minsann att vara ståndaktig för maten där är helt fantastisk!! Så jag ska försöka få in en morgonpromenad på schemat varje dag så kan man ta ett glas vin på kvällen utan att riskera att vågen hoppar uppåt igen. Ska bli kul med kurs igen, men hade så klart varit roligare om någon mer från min styrelse skulle med. Men det brukar alltid finnas någon kul att umgås med som tur är. Några snygga karlar brukar det däremot ALDRIG vara med så det är inget att hoppas på *fniss*.

Fick sms av brorsan igår som undrade om jag skulle hänga med ut hemma på ön på fredag kväll när jag kommer hem. Vore skitkul, men har en känsla av att jag kommer att vara skittrött. Brukar vara det när jag kommer hem på fredag kvällarna. Hade dessutom tänkt vara pigg på lördag så det hinns med mycket golfande (ja, jag vet, jag är i stort sett fanatisk med min jädra golf). Blir inget extrajobbande i helgen (vad jag vet än åtminstone) så det ska bara golfas och slappas. Eventuellt ska jag och favvokussen iväg och hälsa på en kompis som blev mamma i somras. Varken hon eller jag har varit dit ännu och nu börjar det dåliga samvetet göra sig rejält hört. Hon fyller dessutom år i helgen så vi skull kunna slå två flugor i en smäll. Kusinen skulle kolla upp om det passar någon av dagarna så jag får anpassa resten av helgschemat lite efter det känner jag.

En liten grej fick jag dock vara glad för imorse, passade nämligen på att mäta mig i midjan och jag har tappat 6 cm sedan före semestern så jag har inte inbillat mig när jag tyckt att det känts som om jeansen blivit lite stora i midjan. Så lite hurra för mig är det nog ändå.. hhmmm, kanske jag får ta en kladdkaka i alla fall *asg*

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home