Millis värld

onsdag, september 07, 2005

Förvirrade forumbrudar

VM-kval ikväll!!! Gissa om jag kommer att sitta bänkad fram teven. Hoppas på en spännande match som slutar med att Sverige förnedrar Ungern totalt. En kompis frågade om vi inte skulle sätta oss på en sportbar och kolla matchen, men då skulle det bara bli alldeles för mycket öldrickande och jag ska iväg på kickoff med jobbet imorrn så jag föredrar att dricka lite vin då istället. Ikväll blir jag nog hemma och kollar på fotbollen framför min egen TV. Fick precis sms från G som undrar vad jag ska göra ikväll så nu får jag sällskap både på kvällspromenaden och framför fotbollen, trevligt!! Få se om vi klarar oss från regn på prommisen, börjar se lite mörkt ut på himlen. Men kan jag spela golf i 4 timmar i regn kan jag baske mig ta en promenad på 45 minuter också… G får låna jacka av mig om hon vill.

Igår kväll var jag och fikade med Anna, Annso och Linda från viktforumet och vi hade mycket trevligt. Men snacka om förvirring när vi skulle hitta till fiket. Mathilda, som ju var den som visste var det låg, hade sån huvudvärk så hon hoppade av men vi tänkte att vi kan ju gå dit i alla fall. Linda, Annso och jag råkade hamna på samma buss bort till Åsögatan så vi väntade på Anna där. Antagligen lyssnade vi lite för dåligt på vad hon sa, vi tyckte hon sa att hon hade gått förbi stället så vi följde henne glada i hågen tills det visade sig att hon ju pratade om creperie 4 knop. Det kände både jag och Linda att det blev lite för fettigt för oss. Istället visste ju Annso, för det hade hennes sambo kollat upp, att stället skulle ligga på Åsögatan 78 så vi gick åt det hållet. Tyckte nog att Mathilda hade gett en väldans skum vägbeskrivning när vi skulle ta buss 3 till Åsögatan, men vi traskade glada i hågen på. Tills vi kom fram till Åsögatan 78, en tom lokal precis bredvid Fonus… Hhhmmm!? Mysko tyckte vi, ända tills Annso pratade med sin käre sambo och han sa nej, nej, det var ju Skånegatan jag sa. Vi garvade rätt gott och bestämde att vi går väl till nåt annat fik då. Jag föreslog ett ställe som jag visste om på Götgatan… bara det att när vi kom dit var ju det inget fik längre, utan en restaurang och det var ju inte riktigt vad vi hade tänkt oss. Då upptäckte vi att hey, här ligger ju faktiskt Skånegatan, vi följer den bort till rätt nummer nu så hamnar vi väl snart på 7 knop. Och ja, det gjorde vi, så där 45 minuter efter vi hade först träffats. Snacka om sightseeing på Söder. Det var dock ett jättebra ställe som kan rekommenderas. OBS! Det ligger alltså på Skånegatan *skratt*.

När jag kom hem slötittade jag på Biggest loser på Kanal 5, men det är nog inget program som jag kommer att följa slaviskt precis. Gillade inte alls upplägget att den som går ner mest i vikt är bäst. Våra kroppar fungerar ju så himla olika. Nu gick det mest ut på att det skulle gå fort, fort. De skulle hårdträna från första dagen, vilket ju är sinnessjukt för en människa som väger 130 kg och uppåt och typ inte har motionerat överhuvudtaget i hela sitt liv. Sen skulle de minsann frestas också, med ett rum fyllt av godis och skräpmat, för det är ju klart, tjockisar kan ju inte motstå frestelser det vet ju alla *ironi, ironi*. Nej, fy tusan, vilken smörja rent ut sagt. Jag gillade upplägget i Tjockholmen mycket bättre.

Nu är den här arbetsdagen slut så nu ska jag ila hem och fixa middag så att jag är fix och färdig när G kommer. Pöss på er!

1 Comments:

  • At 4:54 em, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Ha-ha! Låter som total förvirring det där! Men det är ett mysigt fik det där, ligger faktiskt i mina krokar. Ni kan ju strunta i att ni var förvirrade-ni fick ju motion! :) Jag ororar mig också för vädret, kommer nog braka loss precis när jag hunnit ut... *grr*

     

Skicka en kommentar

<< Home