Millis värld

torsdag, september 08, 2005

Lite surr...

Tja, vad ska man säga… Någon förnedring kan man väl knappast kalla gårdagkvällens match, men det blev åtminstone vinst till Sverige. Ett härligt mål av min favoritspelare Zlatan. Tur var väl att det blev mål, för annars hade jag nog klassat den tiden matchen tog som bortkastad. Satt och gäspade mig igenom första halvlek. Min arbetskompis sa vid fikat imorse att det var ungefär lika spännande att se AIK-Trelleborg i Superettan, då fick vi oss ett rätt gott skratt. Hoppas på bättre action nästa vecka när Champions league kör igång. Och i Zagreb den 3 oktober så klart.

Fan, ska de aldrig sluta renovera i lokalerna under oss. Först fick man leva med att det lät som om byggnaden höll på att rasa varenda dag en veckas tid när de slipade stengolven på våningen under. Den här veckan ska det tydligen borras överallt hela tiden… jag håller på att bli tokig. Helt hopplöst att få något vettigt gjort emellanåt. Sitter med mitt krångliga uppdrag och blir störd stup i kvarten. Nu ska jag i och för sig inte vara kvar så länge till idag. Ska till vårdcentralen kl 14.00 och sen ska jag bara hem och hämta bilen innan jag ska iväg på kickoff inne i stan igen. Fast om jag ska vara helt ärlig har jag ingen lust. Jag är trött och seg som tusan idag så helst skulle jag skippa kickoffen och bara åka hem istället… Får väl se hur jag gör.

Var in på FASS.se och kollade idag angående den medicin som vanligtvis skrivs ut om man har PCO och har problem med att gå ner i vikt trots bra kost och motion. Dock kan den bli lite knepig när man som jag redan äter medicin för högt blodtryck, kunde vara svårt att hitta rätt dos och under tiden man experimenterar med det kunde man tydligen må rätt tjyvtjockt. Så jag försöker nog hålla ut ett tag och se om något händer på egen hand. Jag har ju lyckats gå ner mycket i vikt tidigare trots min PCO. Dock kan det ju ändras med åldern och bero på hur länge man haft PCO så jag ska väl vara uppmärksam på min progress. Just nu känns det lite hopplöst när jag vet att jag skött maten bra och motionerat en hel del och ändå står vikten helt stilla. Jag känner att jag tappar sugen då. Men som sagt, jag ska hålla ut och se om det blir något bättre. Samtidigt håller jag på och velar fram och tillbaka om jag ska prova skriva in mig hos VV igen. Har ju varit medlem förut, men har blivit så himla fixerad att det nästan kändes ohälsosamt till slut. Tyckte att jag hela tiden tänkte på mat och hur mycket jag kunde få äta. Fick också tendenser att så fort jag hade ätit mål som var ganska pointsfattiga koncentrerade jag mig på att jag då kunde få äta godis för de pointsen. Samtidigt lyckades jag ju båda gångerna gå ner en del i vikt, nästan 15 kg en gång till och med så det har ju funkat. Så det lutar lite åt att jag ger det en chans, men försöker koncentrera mig mer på att äta ordentliga mål, regelbundna mellanmål så jag håller mig mätt på det. Inte hela tiden fokuserar på att göra det så pointsfattigt så det blir nästan totalt fettfritt och istället äter godis för pointsen som blir över. Det är dock inte alltid helt lätt, för när man kommer till deras klasser och ska väga in sig blir man ju direkt överöst av deras alla produkter, framför allt godiset. Och för att jag ska lyckas måste jag begränsa godisintaget till nästan noll. Jag mår dessutom inget bra när jag äter godis. Lutar i alla fall åt att jag går och skriver in mig nästa vecka, funderar på att gå vid deras nya centrum vid Hötorget. Finns många tider att välja på där och brukar ändå åka förbi där 1-2 ggr i veckan och bunkra upp fruktförrådet så det går ju på samma gång. Ni får följa förloppet här…

Imorrn blir det färd till hemön igen, men efter denna helgen blir det Stockholm på heltid några veckor framåt. Denna helgen ska jag eventuellt hjälpa brorsan med potatisupptagningen och så ska jag så klart spela golf så jag lär väl vara helt knäckt på söndag kväll. Som tur är får jag lite sovmorgon på måndagen iom att kursen jag ska gå ute i Sollentuna inte börjar så tidigt. Jag behöver inte vara där ute förrän vid 10.30, helt underbart verkligen!

Nej, nu måste jag packa ihop här så jag hinner i tid till vårdcentralen. Puss, puss

3 Comments:

  • At 1:13 em, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Håller med-Zlatan är gud, men matchen var lam.

     
  • At 9:56 em, Anonymous Anonym said…

    Lite nyfiken på hur du kommer att göra med metforminet.. var inne på det för ett tag sen också, men gynekologen ville inte skriva ut till mig utan tyckte att jag skulle ta det med min husläkare. Orkade inte riktigt gå vidare med det då, så ja.. men egentligen vore det intressant att testa eftersom jag också har PCO och knappt går ner något alls i vikt trots att jag kämpar på. Men ska se nu hur det går med Viktväktarna...

    Ha det så bra på ön! Och ha en trevlig helg.
    Kram Linda

     
  • At 9:09 fm, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Var är duuuu? Länge sen ett inlägg nu. :)

     

Skicka en kommentar

<< Home