Millis värld

fredag, september 16, 2005

Plastic is fantastic

Det är så himla typiskt mig att alltid bli så jädra shoppingsugen när jag kanske egentligen inte har superråd med det. Då åker kreditkortet upp och jag känner mig så himla nöjd och naughty, plastic is fantastic *fniss*. Har varit ut och shoppat mig en ny väska idag på lunchen. Var in en sväng på Oasis på vägen hem igår eftermiddag och hittade den perfekta svarta väskan. Lagom stor och inte svindyr så jag var bara tvungen att gå iväg och köpa den idag. Oh well, jag får leva snålt när räkningen kommer helt enkelt. Känner mig urnöjd med väskan i alla fall, nu kan jag kassera min röda som jag är så himla trött på. Ska köra en jätteraid i garderoben i helgen har jag bestämt. Kasta allt som jag inte använt under det senaste året, är tyvärr alldeles för lat för att masa mig iväg med grejerna till en insamling. I´m a baad person. De får ligga i källarförrådet i sopsäckar tills det är dags för höststädning i föreningen så jag kan gå iväg och kasta den på flaket de brukar lägga ut på gården då. Min klädkammare håller helt enkelt på att spricka i sömmarna. Det är bara så fruktansvärt med grejer och sååå stökigt där nu så det är helt skämmigt. Nu ska det ut!

Idag var det besiktning av lilla pärlan och det gick så bra så. Fast det var nog tur att jag bytte torkarblad igår, annars hade jag nog fått bassning av besiktarsnubben. Handbromsen behövde justeras lite, nu måste man nästan dra upp den så långt det går för att den ska ta, men som tur är behöver jag inte åka tillbaka för att visa upp den bara för det. Ska åka till Kindwalls och fixa det redan nästa vecka har jag tänkt, kan inte kosta så många hundra det ändå. Det är ju en hel del extra utgifter när man har bil, men friheten i att ha en egen bil är värt alla extra pengar. Är jättesugen på att byta bil, men det blir nog tidigast till nästa höst. Hoppas på att kanske landa en ordentlig löneförhöjning vid vårens förhandlingar, tror att min chef och jag är helt överens om att jag är underbetald och att det nog är min tur denna gång. Sen ska jag lägga om lånen på lägenheten så snart den är nyrenoverad och fin så kan jag låna lite pengar på bostaden till bilköpet. Borde få i alla fall 20 000- 30 000 för min nuvarande bil också. Ska ju inte köpa någon jätteflashig bil, är så nöjd med min lilla Fiesta så det blir nog en Fiesta även nästa gång… fast betydligt nyare då så klart.

Ska iväg ut till Dalarö och hälsa på C med familj ikväll. Fast först är det hem till en träff med tvättstugan. Har dock ganska lite tvätt så det går nog på en dryg timme bara, sen hänger jag in tvätten i torkskåpet så får den hänga där tills jag kommer hem. Jag har ju bokat sista tiden så den borde få hänga kvar. Ska ge mig ut på en prommis när tvättmaskinerna går tänkte jag, är urhärligt väder här idag. C undrade om jag inte skulle stanna där i natt så kan vi dricka lite vin också, men jag ska iväg på spinning imorrn förmiddag och sen kommer G över så det får bli en annan gång.
G och jag ska fixa oss i ordning tillsammans hemma hos mig inför festen imorrn kväll. Brukar göra det ibland och det är verkligen så himla kul. Hon är urduktig på att fixa till mitt hår dessutom så jag hoppas på en riktig knockout-frisyr imorrn kväll *ler*. Blir nog en hel del drinkar också, och vin eftersom jag ska fixa mat till oss före vi åker iväg ut till Sumpan. Är jättefestsugen så det ska bli skitroligt. Ska iväg och köpa lite nytt smink på Face innan jag åker hem, känner att jag behöver lite nytt *skratt*. Mitt ex tyckte alltid det lät så jädra kul när jag bestämt hävdade att man visst faktiskt kan behöva nytt smink. Jag tror att man kanske måste vara tjej för att förstå. Idag ska det bli svart kajal och en riktigt bra sotögonskugga, imorrn kväll ska det bli värsta partymaken minsann.

Har just syndat lite med en liten kanelbullelängd, fast jag tog en jätte-, jättesmal skiva så det känns helt ok. Var såå nöjd med mig själv igår kväll dock. Var allvarligt chokladsugen på vägen hem och hade mer eller mindre lyckats övertala mig själv att jag visst skulle få trycka i mig en stor påse röd Polly. När jag väl stod på Konsum hade jag inte riktigt samvete med det så jag tog istället en 100g-platta med Marabou dark. Ställde mig sedan och kollade om det fanns någon rolig tidning att köpa och då grävde det dåliga samvetet rejält så det slutade med att jag inte köpte något godis alls. Kände mig mycket nöjd med mig själv måste jag säga.

Nej, nu ska jag dra för idag, slutar ju egentligen halvtre på fredagar, men kom ju aningen senare idag eftersom jag var iväg till besiktningen. Borde kanske sitta lite längre ännu, men har tvättid kl 16 och måste ju hinna köpa smink först också. Tjingeling!

2 Comments:

  • At 4:15 em, Anonymous Anonym said…

    Braaavo Millis!! Fan vad snyggt jobbat att skippa chokladkakan. Bra takter där. Och om det är någon som förstår det där med somink, så är det jag. :) Finns inget bättre än att kitta upp sig med nytt smik och olikamkrämer. Love it! Min favorit på Face just nu är deras foundation Swedish summer och bronzern nr 3.
    Ha en kalaskväll imorgon!

     
  • At 1:42 em, Anonymous Anonym said…

    Ah, duktigt att motså godis! Själv är jag vrålhungrig nu och skulle kunna proppa i mig vad som helst just nu... men det får bli sushi! Gottis!

    Hoppas du hittade något roligt smink!

    Kram

     

Skicka en kommentar

<< Home