Millis värld

måndag, januari 02, 2006

Kort besök

Ja, jag lever… *skratt*. Men uj, vad dålig jag har varit på blogguppdaterandet den senaste månaden. Har varit rätt dålig på att kommentera i andras bloggar också trots att jag är inne och läser nästan varje dag hos mina favvosar *skäms*. Lovar bot och bättring, men först hade jag så vansinnigt mycket att göra att det liksom inte hanns med och sen kände jag ett behov att ha lite internet-uppehåll ett tag. Nu är jag dock tillbaka med nyladdade batterier. Har fortfarande en mini-långledighet att se fram emot i helgen, vilket ska bli sköönt och efter det kommer jag att vara taggad till tusen!

Det är nog knappast någon idé att försöka sammanfatta hela månaden, men kort kan jag säga att jobbmässigt var det mycket. Jul och nyår har varit sköna. Julen väldigt lugn hemma hos familjen på ön, nyår spenderades på fest i Borås hos bästa vännen S. Båda väldigt lyckade helger och jultomten var snäll även detta året. Har inte avgett något nyårslöfte annat än att försöka att i den utsträckning jag själv kan råda över situationer att göra 2006 till ett bra år i mitt liv. (Och att hångla mera… *asg*). Det var något som vi kläckte över alldeles för många glas champagne på nyårsafton, men jag känner absolut att det är ett löfte jag gärna lever med.

Mindre kul idag är att jag fick gå hem från jobbet eftersom jag var urkass i magen och kräktes två gånger efter lunch. Eftersom alla på jobbet har total kräksjukeångest packade jag ihop mina grejer direkt och lyxade till med en taxi hem, men nu känner jag mig ändå rätt ok faktiskt så det var nog inte kräksjuka i alla fall utan bara helt vanlig risig mage. Ska ge mig iväg till videoaffären och se om jag hittar något jag vill se och sen får det nog bli något snällt till middag, har soppa i kylskåpet så det är ju enkelt att bara tina upp.

Blir bara en kort liten blogg idag eftersom jag nog ska ge mig iväg till affären nu så jag slipper värsta rusningen när alla kommer hem från jobb. Ciao!

7 Comments:

  • At 11:26 em, Anonymous Anonym said…

    Du lever ju!!
    Vilken tur att det inte var nån kräksjuka du hade fått. Hoppas du mår bättre nu iaf.
    Kram

     
  • At 9:43 fm, Anonymous Anonym said…

    Härligt att höra ifrån dig!! Minstackars blogg står och dammar igen den med...men snart så!

    Skönt att det inte var vinterkräksjukan!

     
  • At 1:31 em, Anonymous Anonym said…

    Heeeej! Kul att du skriver lite igen! :-)

    Skönt att det inte verkar ha varit kräksjukan du fick, för det är ju bland det värsta som finns!

     
  • At 4:59 em, Anonymous Anonym said…

    Hej hej!
    Jag har varit lite inaktiv med min fotodagbok och med surfandet.. mycket att göra! Har hållt på att renovera i lägenheten under mellandagarna och snart börjar det bli klart. Det gäller bara att hitta plats för alla prylar... ska slänga massor!

    Jag fick jobbet faktiskt, så jag börjar jobba på måndag! Jag ska försöka hänga med på fikan... vore riktigt skoj att träffa dig/er!

    Kram och god fortsättning :)

     
  • At 10:30 fm, Anonymous Anonym said…

    Jaaaa, du är tillbaka!!!!

    Men stackare som kräktes!!!! inte kul!! Skönt att det verkade vara tillfälligt i alla fall.

    Blev det nåt hångel på nyår??
    Jag har ingen action alls på den fronten.

    kram
    L

     
  • At 11:30 fm, Anonymous Anonym said…

    Åååå titta vem som bloggat!! kul!! :) Det var på tiden ;)

    Trist o höra att du mår dåligt dock, hoppas du kvickanr till snabbt!!!!

    kram på dig!!!

     
  • At 1:40 em, Anonymous Anonym said…

    hihi, men det var trevligt med hela 3 kommentarer från dig!

    ex är ex av en anledning. lika bra att hångla vidare tills man hittar grodan som förvandlas till drömprins!

    kram

     

Skicka en kommentar

<< Home