Millis värld

onsdag, november 02, 2005

Rubriktorka

Veckorna går så himla fort. Snart onsdag eftermiddag och halva arbetsveckan redan slut. Det har i och för sig varit väldigt mycket att göra den här veckan i och med mina nya uppgifter. Alla nya begrepp snurrar runt i huvudet på mig. Som tur är har Johanna varit en stor hjälp. Det är hon som är vår tillfälliga vikarie eftersom Jonas är pappaledig. Hon är otroligt kompetent och har massor med erfarenhet så det känns som ett stort stöd att hon finns tillhands fram till 23/12. Efter det är det dock flying solo som gäller fram till Jonas kommer tillbaka i april. Spännande och otäckt på samma gång, men det kommer säkert att löpa bara man får ta tag i saken mer konkret. Just nu är allt väldigt teoretiskt med en massa olika strukturer, processer och metoder, men av gammal erfarenhet vet jag att att det brukar falla på plats när arbetet blir mer hands on. Eftersom jag har massor med dokument och material att plöja mig igenom kommer jag att jobba hemifrån imorgon eftermiddag och på fredag så jag missar min vanliga VV-vägning imorgon. Kommer att gå på den klassen som är 12.00 istället och så käkar jag lunch när jag kommer hem istället.

Igår kväll var första gången som jag hoppade över ett planerat träningspass. Jag var så himla trött så när jag hade käkat somnade jag till i soffan framför teven. Vaknade vid 10 över 7 och passet började 19.30. Jag skulle ha hunnit om jag rusat iväg då, men kände bara att jag inte orkade. Ska därför iväg och träna ikväll istället. Går inget passligt pass tyvärr, men jag kör väl lite på löpbandet, crosstrainern och i roddmaskinen, typ totalt 1 timme så blir det en bra träning i alla fall. Ni ska ju inte tro att jag kommit ihåg och boka in min styrkeinstruktion ännu inte. Helt jävla ofattbart så dåligt minne jag kan ha. Ikväll bara MÅSTE jag komma ihåg det. Jag kommer aldrig igång med styrketräningen annars. Ska försöka få in ett bodypump-pass i veckan också så behöver jag bara se till att komma iväg och träna styrka på egen hand 1 gång i veckan. Fredagar kör jag step och direkt efter det är det ett bp-pass för överkropp, så planen är att försöka kombinera ihop det. Fast det får bli om 2 veckor eftersom jag åker till ön 2 helger på raken nu eftersom jag ska hem på golftävlingen för personalen på mitt ”sommarjobb” nu i helgen och nästa helg är det farsdag som ska firas. (Och min födelsedag också faktiskt, praktiskt att ta 2 flugor i en smäll).

Försöker känna efter om jag är nervös för vägningen imorrn, men det känns rätt lugnt. Det blev lite av både det ena och det andra i lördags, men utöver det tycker jag att veckan gått bra och jag har tränat flera gånger så något litet minus borde jag kunna hoppas på. Vore kul om det blev minst 0,4 för då får jag min första VV-stjärna. För er som inte är invigda i VV-språket innebär det att man gått ner 3 kg. Vore kul att få den första så man kan börja räkna ner. Med tanke på att jag ska typ minst 10 stycken totalt så är det en lång väg kvar, men det känns ändå genomförbart. Enda sättet är att ta det ett steg i taget och inte låta eventuella snedsteg tynga ner en i onödan. Och om det nu inte är så mycket ner den här veckan så var lördagen värd det. Åt lite godis på bion, sen fixade vi jättesmarrig mat. Åt oxfilé med getostlasagne (ja, den var hur god som helst) och drack förstås vin till det. Efter det var både G och jag hur mätta som helst, men 2 timmar senare var det gott med lite ostbricka. Fast jag tror faktiskt att jag åt mer vindruvor och päron än ost. Dessutom började jag lördagen med ett spinningpass så lite extra fanns det plats för den dagen.

Den 6 december ska jag och G gå och se Fröken Julie på Dramaten och erkännas bör ju att det ska bli extra intressant att se spelet mellan Maria Bonnevie och Mikael Persbrandt efter dagens avslöjande i Expressen och Aftonbladet. Självklart är de båda proffs, men inte kan det vara så jäkla lätt för Maria att få reda på att den hon tills för bara en kort tid sedan varit förlovad med redan är på smällen tillsammans med en annan kvinna. Själv hade jag varit helt rabiat av ilska på honom kan jag avslöja. Otrohet är ungefär det absolut värsta jag vet. Och ni får rätta mig om ni anser att jag har fel, men visst fan är det MYCKET vanligare att män redan har nästa förhållande på lut när de lämnar sin kvinna än det omvända. Jag behöver inte gå längre än till min egen bekantskapskrets för att se ett visst mönster. Jag har t om en killkompis som inte kunde fatta varför jag gjorde slut med min ex eftersom vi i hans ögon hade det perfekta förhållandet. Visst, vi var jättebra kompisar, tyckte och tänkte lika i det som är viktigt, hade skitkul ihop, funkade på alla plan så att säga. Kruxet var att jag helt enkelt slutade vara kär i honom och då kändes det rätt fort meningslöst att vara tillsammans. Min kompis uppfattning var att jag kunde väl hänga kvar vid mitt ex tills något bättre dök upp ungefär! Ingen av mina tjejkompisar har resonerat så kan jag säga, tvärtom var det självklart för dem alla att jag gjorde slut eftersom jag inte var kär längre. Som sagt, tror det är vanligare att tjejer resonerar så än killar tyvärr. Har dessutom själv råkat ut för det att tidigare pojkvänner (faktiskt bara en när jag tänker närmare efter) gjort slut för att direkt gå till en ny brud. I mitt fall var det tyvärr tillbaka till sitt ex han gick, så det kändes extra jävligt. När jag dessutom efter ett tag fick reda på att folk hade trott att han blivit tillsammans med henne igen flera veckor innan han gjorde officiellt slut med mig… ja, då kändes det inte för kul. Idag är dock han och jag kompisar igen, allt detta hände för snart 10 år sedan så det är verkligen water under the bridge. Han är t om min golfinstruktör nuförtiden, tänk så lustigt det kan bli.

Nej, nu måste jag allt jobba lite igen. Ha det!

5 Comments:

  • At 1:46 em, Anonymous Anonym said…

    Håller helt med dig i att killar oftare har ett nytt förhållande väldigt snart efter att ett annat tar slut. Och ibland också innan det andra har tagit slut...
    Lycka till på vägningen nu då!

     
  • At 4:07 em, Anonymous Anonym said…

    Hm..ja det kanske är så att killar är värre på det planet... iallfall så tycker jag såå synd om Maria som fick läsa om det i tidningen, jag skulle aldrig kunnat hålla mig cool och genomföra pjäsen i den situationen..jag hade nog smällt till honom mitt på scen och knuffat ner honom. Minst!

    Kraaaam kram på dig!!

     
  • At 4:30 em, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Shit, den där Persbrandt är en hal jäkel! fanvad värdelöst det är med otrohet!! Men vi har säkert inte hört hela storyn, man ska ju inte direkt lita på Aftonbladet! Finns nog en annan sida av myntet också. Ha en bra träning ikväll. Själv har jag date med min PT om 1,5 timme. Spännande!!

     
  • At 6:30 em, Anonymous Anonym said…

    Ha ha! Jag gillar Vickans förslag! Publiken skulle nog applådera extra mycket om hon gav honom en örfil! Heja Maria!

     
  • At 11:30 fm, Anonymous Anonym said…

    Lycka till med vägningen! Det verkar ju gå bra för dig nu så det går säkert bra :)

    Mmm... hatar också otrohet.. usch... om min pojkvän skulle sluta vara kär i mig så skulle jag hellre vilja att han gjorde slut med mig då, än att vänta och låtsas att allt är bra tills han träffar någon annan... i så fall blir man ju extra sviken.

    Ha det gott! Kram kram

     

Skicka en kommentar

<< Home