Millis värld

onsdag, november 30, 2005

Superklanten

Hur klantig får man vara på en skala?! Lyckades i min morgontrötthet ränna in i vassaste hörnet på vardagsrumsbordet i full karriär. Slog knäet så det bara tjongade i bordet och det gjorde så där ont så att man inte vet om man ska skratta eller gråta. Verkar ha tagit riktigt på rätt ställe, ja rätt ställe för att det ska göra skitont fortfarande vill säga, så jag får nog vänta med att börja träna några dagar ännu. Hade annars tänkt att jag kanske kunde våga mig på ett enkelt litet pass imorrn kväll eller på fredag eftersom halsen börjar kännas något lite bättre. Kanske jag dock ska ta det lugnt ännu den här veckan och inte vara så otålig. Kan ju ta en prommis istället, det ska ju inte vara någon fara. Ja, sen när jag kan gå ordentligt igen vill säga *skratt*.

Idag jobbar jag hemifrån efter lunch, lär få släpa på flera kilo tunga pärmar och mappar. Kan inte riktigt bestämma vilket som är viktigtast att börja plugga in så jag släpar med allt och så får jag se när jag kommer hem. Att sätta sig in i själv projekten känns överkomligt, jag är ju ändå anställd här och kan verksamheten hyfsat. Däremot känns all metodik halvjobbig och veta i vilken ände man ska börja. Jag har ju liksom aldrig gjort detta förut och börjar jag tänka efter allt för mycket lär jag få en panikattack eller nåt. Efter nyår är jag ju ensam ansvarig. Även om Jonas lovat ställa upp med backup så mycket han har möjligt blir det ändå inte samma sak som att ha en person på plats som man kan bolla med. Som tur är är projektledaren för det jättestora projektet som jag kommer att ta över testledningen för också väldigt duktig på själva testbiten eftersom han själv jobbat som testkoordinator i flera år så jag kan nog räkna med stöd från honom när det behövs. Sen hoppas jag på att få gå en kurs i metodik- och ledningsbiten snarast. Johanna har rekommenderat en till min chef som hon tycker är bäst så jag hoppas den inte är alltför dyr…dock har jag tidigare fått intrycket från min chef att det viktigaste är att jag får gå en bra kurs, sen är kostnaden inte den stora frågan. Hoppas på det!

Nu håller min kompis G som bäst på att budar på en lägenhet i huset precis bredvid mitt. Det är en jättefin lägenhet och alldeles nyrenoverad i toppskick så hon gör inget dåligt köp. Den är lika stor som min, men utgångspriset var lagt 40 000 kr högre än vad jag betalade för min lägenhet så det lönar sig verkligen att renovera. Förhoppningsvis blir det renovering av i min lägenhet under året som kommer. Lite problematiskt blir det genom att de som ska hjälpa mig alla bor på ön, felet med att flytta för långt från familjen antar jag. Men de har lovat att hjälpa mig i vinter och pappa är ledig från politiken hela februari så förhoppningsvis kan han och brorsan komma då så kan vi riva det som behövs lite snabbt så är det bara för min skicklige svåger att smälla upp tapeterna sen. Måla fixar vi själva utan problem, dock får han ta taken (som tyvärr också måste målas) eftersom han förmodligen gör det 7 gånger så snabbt som vi. Han ska öppna färg- och tapethandel om några veckor så under min julledighet ska jag och mamma dit och botanisera bland färgprover och tapetböcker. Kul!! Har inte kollat med banken om jag kan låna pengar, men det borde inte vara något problem. Kan låna upp pengar på lägenheten är jag rätt säker på nämligen. Annars får jag låna av pappa så det ordnar sig alltid på nåt sätt. Vill i alla fall verkligen ha det gjort nu. Väntar spänt på att få höra hur det går för G. Mäklaren verkade tro att den skulle gå för 800-900 000, men då tror jag nog att han tog i så han kräktes faktiskt. Det är ändå ute i söderort och dessutom på nedre botten, visserligen mot en innergård, men det brukar alltid ta ner priset lite. Det såldes ju en femma ovanför mig för ca 6 månader sen. Den var ca 100 kvadrat m balkong och den gick för 1 350 000 så jag tror nog han är rätt optimistisk om han tror att den ska gå för 900 000. Den som betalar det gör ju bort sig rejält för de pengarna för du inte tillbaka för en etta i Fruängen. Budet G gav låg på 690 000 så det är ju en bra bit kvar till 900 då. Klart att han tog i, han är ju mäklare…

Nej, nu ska jag gå och hämta lite mer pluggmaterial från Johanna så jag är redo att dra direkt efter lunch. Ha en bra dag!

PS. Inte hört något från D ännu, tror att det faktiskt ligger på mig så jag slår honom nog en pling ikväll. En liten fika i helgen vore ju inte fel. DS.

5 Comments:

  • At 12:26 em, Anonymous Anonym said…

    Ta genast och hör av dig till D. Sen vill jag ha rapport:)

     
  • At 10:00 fm, Anonymous Anonym said…

    Lite nyfiken bara... hur stora är lägenheterna? Har ju också en etta, som jag kommer att sälja så småningom. Jag har 34 kvm, sovalkov, inglasad balkong, badkar... Åh, längtar till något större!!!

     
  • At 11:09 fm, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Aj aj aj för ditt lilla knä!! Låter inte alls bra. Vila det ordetnligt nu så du inte får problem sen också..:) Ha en bra dag och lycka till med allt jobb.

    Kram kram

     
  • At 1:52 em, Anonymous Anonym said…

    ringde du D??? jag blir såå nyfiken!!

    sen en sommar/höst av budande i stockholm skulle det inte alls förvåna mig om mäklaren har rätt. Kollade på en 1a på 22 kvm (!) på vanadisvägen som (det senaste jag hörde från mäklaren..kan ha blivit mer)gick för 1 250 000. Helt sjukt!

    hoppas att du blir bra i knät och halsen och att du får en trevlig helg med en trevlig FIKA ;-)
    Kram

     
  • At 12:39 em, Anonymous Anonym said…

    Uhh vad du har mycket att göra på jobbet!

    Därför är det änu viltigare att du går ut och roar dig ikväll.. med D!!
    Ring nu!!

     

Skicka en kommentar

<< Home