Millis värld

torsdag, november 10, 2005

Mycket nu

Ibland händer saker och ting lite fortare än man räknat med och då är det bara att välja, ta chansen och ge sig huvudstupa in i leken eller fega ur och hoppas att fler chanser uppenbarar sig längre fram. Nu kan ni säkert räkna ut vilket val jag gjorde utifrån mina formuleringar. I alla fall så har det nu blivit så att ett nytt projekt har pluppat upp som Johanna, min mentor, ska vara testkoordinator för. Dock var hennes tid egentligen fullbelagd redan, så för att hon ska kunna ta detta har jag istället fått ta över ett annat projekt som startar på måndag. Det är lite mindre än det nya och därför var det ett bättre projekt att ta som relativt grön. Lite läskigt att flyga solo redan dock, vi har inte hunnit med så mycket kompetensöverföring som kanske hade behövts, men jag känner som så att jag måste hoppa på detta och så får jag fråga hjälp allt efter jag behöver. Skitspännande, men riktigt nervöst ska det bli. Detta är ju också en stor chans för mig att höja min lön så jag kommer att ligga i som en liten iller kan jag säga. Wish me luck!

Det har varit mycket de senaste veckorna och jag har inte riktigt haft energi att uppdatera bloggen som tidigare. Men som Sara så klokt har sagt så skriver jag enbart för min egen skull och när jag själv tycker det känns kul så det stressar jag inte upp mig för alls. Ibland är det dock lite trist när jag gärna skulle vilja uppdatera, men helt enkelt inte känner att jag har tid. Veckan har varit rätt lugn bortsett från helgen då. Personalgolfen med middag hemma på ön i helgen var sååå himla rolig. Vi spelade lagtävling, dock inte på superduperallvar, och jag hade två urmysiga killar i mitt lag som jag jobbat med på restaurangen. Vi hade skitkul när vi gick vår runda. Mycket spännande blev det på sista hålet när det, förutom att vara väldigt dimmigt, även började skymma. Att leta efter bollen blev ett riktigt äventyr vill jag lova. Middagen på Indigo var ursmarrig och därefter gick vi vidare ut på krogen. Det var en jättelyckad kväll och jag var inte hemma förrän vid 5-tiden söndag morgon. Självklart kunde jag inte sova mer än typ 4 timmar, brukar vara så när jag varit ute, så jag var rejält trött när jag åkte tillbaka till stan på kvällen.

Kvällarna i veckan har varit lugna, har tränat måndag och tisdag och igår var jag på bio med Y. Vi såg In her shoes och den var jättemysig. Jag, som dock läst boken, kanske inte gillade den fullt lika mycket som Y, men kan ändå klart rekommendera den. Ikväll ska jag också iväg och träna, efter jag varit på mitt veckobesök hos VV. Börjar känna lite förkylningsvarning dock så vi får väl se om det bryter ut eller om det inte är något. Familjen hemma på Åland har nämligen varit kanonförkylda och haft mycoplasma med lunginflammationer och allt möjligt så helt otroligt att jag skulle blivit smittad är det ju inte. Men som jag känner mig nu så kommer jag att träna ikväll. Sen blir det inget i helgen när jag åker hem igen så jag hinner märka om det blir någon förkylning eller inte förrän det är dags för träning igen på måndag kväll. Får väl köpa lite mer förkylningspreparat och stoppa i mig.

Har faktiskt ingen uppfattning om hur vägningen kommer att gå idag. Tyvärr så blev det lite godisätande både fredag och söndag på båten och lördagen skenade ju absolut iväg pointsmässigt. Vi åt korv efter golfen och sen var det varmrätt och efterrätt till middag, vin och så lite drinkar + nattmacka när jag kom hem. Tänk att man alltid blir så himla hungrig av alkohol. Jag drack inte ens speciellt mycket ju! Utöver det har jag dock haft en bra vecka tycker jag så jag vågar mig nog på att gissa att jag åtminstone inte gått upp nånting, men räknar helt klart inte med någon större nedgång. Och i helgen är det 2 födelsedagar och farsdag… hhmmm, får nog hålla mig till att äta tårta bara vid ett av tillfällena. I och för sig brukar pappa och jag slå ihop min födelsedag och farsdag så det blir gemensam tårta. Shit, kom just på att jag ju måste ut på stan och köpa farsdagspresent och födelsedagspresent till min svåger imorrn. Alltid lika svårt att köpa åt farsan och alltid lika lätt att köpa till svågern. Han blir lika glad över en bok varenda gång, är en lika stor bokmal som mig.

Är fullt upp på jobbet imorrn med möten och inläsning av releasematerial och annan dokumentation, men ska försöka hinna med att uppdatera bloggen med vägningsresultatet åtminstone. Ha en bra kväll!

9 Comments:

  • At 5:40 em, Anonymous Anonym said…

    Stort lycka till med jobbet. Det kommer säkert att gå kanon de hade aldrig bett dig ta det om de inte var övertygande om att du skulle klara det.

    Håller alla tummar att ingen förkylning biter sig fast. Det har du verkligen haft nog av.

    Trevlig helg
    Åsa

     
  • At 7:58 em, Anonymous Anonym said…

    Ja du, Johan är = "dejten! De andra två känns inte lika intressanta, men ibland är det s¨svårt att säga nej. Kan du inte flirta lite med golf-grabbarna ;-)

    Hoppas att vägningen gick bra!

    Snart fyller du.... =)

    Går det bra att jag lämnkar dig från min sida?

    Kram

     
  • At 9:02 em, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Härligt jobbat bruden! Vad kul med nya utmaningar på jobbet! Vägningen gick med all säkerhet helt galant. Stor kram!

     
  • At 11:30 em, Anonymous Anonym said…

    Börjar med att önska dig lycka till - men jag vet att du klarar det galant :D
    Sen får jag hålla tummen att det gick bra idag på VV.
    Hmm så du fyller år snart? Då får jag säga grattis redan nu då (eftersom jag inte har en blekaste aning om när :) )
    Hoppas du får en mysig helg med inte alltför mycket tårta :)
    Kramiz

     
  • At 7:28 fm, Anonymous Anonym said…

    Grattis i förskott!! Hoppas att du får en jättemysig helg på ön.

    Och grattis till jobbet också, skoj med utmaningar! :-)

     
  • At 11:18 fm, Anonymous Anonym said…

    Trevlig helg!!

     
  • At 7:37 em, Anonymous Anonym said…

    Det där jobbet kommer gå kanon!!! Kul!!

    Tänkte bara skicka en stor ha-en-toppen-helg-kraaaam!!! nu börjar snart Idol tjooohoo

    kram kram

     
  • At 12:26 fm, Anonymous Anonym said…

    Jodå, det går ganska bra med GI. Märkar att jag nästan aldrig är "döhungrig" och godissuget är försvunnet. Vikten står och pendlar... nånstans mellan 67 och 68. Känns lite trist att inte få några bättre resultat.. men det är bara att kämpa vidare.

    Hoppas att allt är bra med dig. Håller tummarna för att du inte får förkylningen som de andra drabbats av. Vore ju himla trist, speciellt för dig! Och visst.. ytterligare en fika låter toppen! Kram

     
  • At 11:51 em, Anonymous Anonym said…

    vart tog du vägen? =)
    trevlig helg!

     

Skicka en kommentar

<< Home