Millis värld

tisdag, november 29, 2005

Shit, vad tiden går hela tiden...

Jag hinner inte med känner jag. Så mycket att göra och så alldeles för lite tid. Mina nya arbetsuppgifter blir bara fler och fler och det har, fram till idag, varit väldigt luddigt hur mycket tid jag får lägga på det i jämförelse med mina andra uppgifter. Hade dock ett möte med Johanna och min chef idag och nu börjar ju projekten radas upp så min chef tyckte att jag borde jobba 100% bara med det nya från och med så fort som möjligt. Jag har ju 2 utvecklingsuppdrag som jag ligger i testfas med, men jag har helt enkelt inte tid att göra det klart så snabbt som beställaren önskar eftersom det är så himla mycket möten och plugg i och med det andra. Jag har varit jättestressad den senaste veckan och tyckt att det varit jättejobbigt så det kändes skönt att min chef sa som hon gjorde idag. Nu ska vi bara förmedla det till förvaltningsledare och beställarorganisation också så slipper jag ha det oket liggande på mina axlar. De uppdrag som jag ska testa tyckte hon även att jag skulle ge till vår tekniska förvaltningsledare så får hon försöka få fram en resurs som kan ta över det. Jag måste säga att min avdelning faktiskt är skitbra på att lyssna när man förmedlar att det börjar bli för mycket och försöker lösa problemet så fort det går. Kan dock definitivt räkna med att det blir helgjobb varje helg fram till jul för att hinna med. Måste väl pausa lite för julklappshandel men annars ser det fullchokat ut. Tur att jag tagit några dagar extra ledigt vid långhelgerna, de lär behövas. Jag brukar vara ganska bra på att kunna koppla bort jobbet när jag är ledig och inte bli stressad för allt jag har att göra.

Helgen var en riktig höjdare. Jag var ledig fredagen och passade då på att förbereda så mycket som möjligt så att jag inte skulle behöva ta tid för det på lördagen utan kunde umgås med S från Borås istället. Så jag både tvättade, städade och lagade 3 pajer samt lite getoströra till brödet. Sen var jag till IKEA och handlade lite smått och gott och lite julstämning dessutom (ja, det går att köpa *skratt*). Dock hade pajlagandet tagit lite längre tid än jag räknat med så mitt planerade köttbullsrullande fick utgå och istället blev det en kvick tur till McDonalds innan jag skulle hämta S vid flyget. Vi var båda rätt sega på fredagkvällen så vi kände oss helt nöjda med att bara stanna hemma hos mig och fika lite och sitta och snacka. Det fanns ju en hel del att prata om när man inte setts sen sommaren –05. Självklart har vi haft kontakt via telefon och mail, men det blir ju aldrig samma sak som att ses.

På lördagen var vi uppe ganska tidigt och tog oss in till stan för lite shopping. Jag fick välja smink på Makeup Store i födelsedagspresent, yay! S köpte också lite nytt smink, jag köpte ett par nya skor, det blev nya kläder för S och en massa annat smått och gott. En riktigt bra shoppingdag mao. Men gissa om vi var slut när vi kom hem till mig. Halva Stockholm var ute på stan, lönelördag och julshopping så det var helt överjävligt till slut. Men vi hann softa lite och ändå vara fixade och färdiga när gästerna dök upp. Jag har ju funderat länge på att införskaffa en locktång och nu har jag definitivt bestämt mig. S hade nämligen med sin som hon fixade mitt hår med och jag var absolut huur snygg som helst *hehe*. Pajerna blev jättelyckade så alla åt sig mätta och belåtna och sen hann vi med både vin och lite drinkar innan vi drog in till stan. Vi var bara på Söder på ett av mina stamställen, ett riktigt ölhak men med oftast jäkligt bra folk. Dock hade nog jag och S kunnat stanna hemma hos mig, vi pratade i stort sett bara med varandra i alla fall.
Lite kul var att jag tyckte jag såg en kille som jag hade ett litet hugg med där i våras. Vi skulle dejta då, men fick liksom aldrig till det och har hörts en del under sommaren och hösten emellanåt. Han gjorde nämligen bort sig lite i våras så när han dragit upp att vi ska ses igen så har jag liksom bara… du hade din chans, men tog inte tillvara på den. Vi har alltså inte setts sen i typ april. Hur som helst, jag såg honom bara på avstånd och var faktiskt rätt osäker på om det faktiskt var honom eller inte. Jag var väl lite väl loj kanske, för jag stod och pratade med S en lång stund istället för att direkt gå fram och fråga killen. När jag väl kom mig för hade han så klart hunnit gå redan. Men jag skickade ett sms och fick svar i söndags… mycket riktigt hade det ju varit han. Så nu är frågan åter uppe om vi kanske inte borde ses… Jag har dock lite svårt att bestämma mig så jag har bara lämnat ett lite svävande svar, bästa tolkningen är väl att ja, jag tycker vi ska ses, men jag har inte varit särskilt konkret om varken hur, när eller vem som ska ta initiativet. Hör han inte av sig kommer jag nog dock att göra det. Han är väldigt ung i och för sig… men vem fan bryr sig *flinar*.
En orsak att jag är lite osäker beror ju på A hemma också. Vi har hörts en hel del den senaste veckan och ibland kommer jag på mig med att liksom längta lite efter att träffa honom. Å andra sidan var det precis så det kändes i höstas också och då fick jag ju ändå helt panik när vi väl sågs för att jag inte alls kände att jag ville samma sak som honom. Så kanske att min plan nu ändå blir att jag dejtar killen här i stan, men inte berättar något om A för honom och vice versa. Inte förrän jag vet vad som händer. Killen i stan, vi kan kalla honom D, är jag ju inte intresserad av att typ bli tillsammans med eller nåt, men han är trevlig och ser himla bra ut så dejta kan man ju göra så länge vi båda är överens om på vilken nivå vi ska lägga det.

Söndag spenderades i mitt kök. Vi satt och softade hela dagen, käkade lite god grekisk mat och snackade hela dagen. Planerade lite inför nyår, för då ska jag åka ner till Borås på fest. Det ska bli skitkul. Det blir mest folk jag redan känner, men tillräckligt mycket nytt folk för att det inte ska bli långtråkigt. Dessutom har jag blind date på nyår!! En kille som S pratat hur länge som helst om att jag måste dejta när jag kommer ner. Hon har pratat om mig med honom också, så jag tror nog att vi båda är rätt intresserade av att se vad den andra är för en filur. Hon har dock väldigt bra statistik på blinddejter… Flera av hennes ihopfösanden har slutat med både förhållande och barn. Så jag tror åtminstone jag kan lite på att vi kommer att ha trevligt tillsammans på nyår. Hennes kompis M, som också är invigd i planerna, tycker tydligen också att jag och den här killen borde komma bra överens. Det enda jag vet om honom är att han är jättetrevlig, har bra jobb, snygg bil och inte ser helt oäven ut heller… Låter i och för sig skumt att en sån kille är singel, fast vad fan…jag är ju singel och hur bra är inte jag *asg*. Om inte annat kanske man har någon att pussa lite på vid tolvslaget *fniss*.

Shit, nu är klockan mer än vad jag tänkt mig. Hungrig som en varg så jag måste åka hem och käka. Kram!

7 Comments:

  • At 6:36 em, Anonymous Anonym said…

    Åh...vad det händer mycket i ditt liv.. :-) Njut!

     
  • At 6:45 em, Anonymous Anonym said…

    Vilken förstående chef du har. Men att jobba varje helg fram till jul låter sådär roligt....

    Jag har också mycket på jobbet men det lugnar ner sig i mitten på nästa vecka, så jag ska inte klaga. Om jag dessutom fortsätter med mitt jobb nu så går det ju lite fortare ;-)
    Kram Åsa

     
  • At 7:01 em, Anonymous Anonym said…

    klart att ni ska ses igen! vad har du att förlora på det??
    du har ju fullt upp nu på dejtingfronten! (börjar nästan låta som jag..moahahahahaa)

    du verkar ha det bra på jobbet, bara du får ta det lite lugnt ibland..

    såg att jag skrivit bokstäverna i förnamnen fel i mit senate ilägg så om nån försökte följa det där med blommorna måste det ha blivit väldigt konstigt!

    ha det bra!
    Kram

     
  • At 7:51 em, Anonymous Anonym said…

    Hur blev pajerna???????? lika lyckade som helgen?? vill ha receeeeeeept!!! i love paj!!

    Kram på dig gumman!!!

     
  • At 8:57 fm, Anonymous Anonym said…

    Oj du verkar har fullt upp! Låter som det är roligt dessutom :)

    Kram

     
  • At 10:36 fm, Anonymous Anonym said…

    Grattis i efterskott! Verkar som att du haft en riktigt trevlig helg ;)

    Hoppas att du känner dig bättre i halsen och knät också! Det är inte kul att behöva missa en massa träning... själv var jag iväg och tränade för första gången på två veckor. Vad jag känt mig lat under den tiden! Usch, och glufsat i mig lussebullar har jag också gjort...

    Ha det gott! Kram Linda

     
  • At 10:44 fm, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Wow vilken härlig helg! Fasiken vad kul att det är full rulle, sånt är ju underbart! Och en date på nyår, perfekt ju! Locktång är perfekt, man känner sig så festligt direkt. ;)

    Och vilket är ditt favvisölhak på söder? För jag har också ett..eller två..eller tre kanske. haha! (gillar öl) ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home