Millis värld

måndag, september 19, 2005

Frisk igen!?

Äntligen (peppar, peppar osv) verkar det som om jag får vara frisk igen! Har nu varit ut och promenerat rätt mycket, spelat rätt mycket golf och i lördags var jag även iväg på ett spinningpass och inte en enda gång har jag haft ont i halsen. Skulle vara så himla skönt om det fick hålla i sig nu så man får en sportslig att kunna komma i bra form igen. Kanske det äntligen skulle börja hända något på vågen igen. Jag står bara stilla, stilla i vikten vecka efter vecka trots att jag äter helt perfekt och inte äter varken godis eller skräpmat. Känns tungt och jädrans orättvist dessutom. Förstår liksom inte riktigt vad som är fel, har ju gått ner i vikt tidigare utan några större problem, men nu verkar det helt förgjort alltså. Är helt förvånad över att jag inte bara gett upp än och bara stormoffat i mig. Fast det har väl erfarenheten lärt en att man bara mår sämre efter det så nu har jag försökt att ta en promenad eller sysselsätta mig med annat när det känts hopplöst. Funderar fortfarande på om jag ska skriva in mig på VV eller inte, men jag är ju inte riktigt kompis med dem och vet att jag så lätt tenderar att låta det gå till överdrift när jag är medlem där så jag tror jag håller ut ett tag till och försöker på egen hand. Kanske gör så att jag räknar points på egen hand och struntar i att gå dit och väga mig och väger mig hemma istället. Kan vara ett bättre koncept för mig faktiskt.

På onsdag kväll ska jag iväg på intropass till powerbox. Är två hela evigheter sedan jag tränade det sist så därför känns det rätt bra att mitt gym kör intropass på det och ett gäng olika klasser hela september. Nästa vecka blir det intropass på bodypumpen. Det har jag typ bara tränat 5-6 gånger innan så det kan behövas ett intropass där igen. Funkar inte att göra det den här veckan tyvärr eftersom det är på torsdag och jag tror att jag nog kan behöva en vilodag efter powerboxen. Ikväll ska jag iväg på spinning igen. Kör igång ganska lugnt med Expressklasser som bara är 30 minuter, så jag inte går och överanstränger mig och blir sjuk igen det första som händer. Var på spinning i lördags, tog en prommis igår och så blir det spinn idag igen. Imorrn åker jag på konferens så då får det bli en vilodag. Misstänker att det snarare blir bastu och öl på kvällen än en prommis då *flin*. Men eftersom det blir träning på onsdagkvällen är det nog bara bra med en vilodag.
Idag hade jag tänkt att jag skulle varit och inhandlat en ny sportbehå på lunchen, men jag säger bara.. det är inte det lättaste när man inte direkt är normalstorlek på det området. ”Min” underklädesaffär Haides hade slutat saluföra sportbehå när 2 av hennes favoritleverantörer hade slutat tillverka sportbehåar. Jaha, så nu ska man inte kunna få ha en vettig sportbehå bara för att man råkar vara större än D-kupa. Hon tipsade om att Adidas tydligen hade någon bra, men jag vet ju redan att de vanligaste sportklädestillverkarnas helt enkelt inte är tillräckligt stora. Bläää, vad jag vill operera mig, men först är jag ju tvungen att gå ner mina 20-30 kg. Ska testa 2 andra affärer här i stan och hoppas på bättre lycka där. Det är rätt jobbigt att träna typ step och aerobicspass när man inte har rätt stöd. Fast nu blev jag på gott humör, har just pratat med en tjej som verkligen hamnat på rätt plats. Hon har underklädesaffär på Söder så jag ringde henne för att kolla om hon kanske hade någon inne och hon var väldigt serviceminded. Hon trodde nog att hon visste precis vilken jag haft tidigare och gick ut och kollade i sitt lager och hittade en i en storlek som hon nog trodde jag kunde ha så hon la undan den åt mig till i eftermiddag så jag kan komma och prova den. Hon var verkligen så gullig att jag blev på bättre humör genast efter att ha pratat med henne. Tänk om alla försäljare skulle vara sådana! Shit, vad dyrt det skulle bli förresten *flin*.

Festen i lördags blev ju helt misslyckad från min sida sett. Efter att ha haft brutalont i nacke och axlar hela förra veckan så fick jag så klart värsta huvudvärken efter några glas rödvin i lördags så när de andra gick iväg ut på krogen satte jag mig på t-banan hem istället. Som tur är har jag ju min världsbästa muskelkräm ”Hamiltons Muscle Balm”, som jag smorde in mig med när jag kom hem och så tog jag 2 Treo och sen var det bara att kasta sig i sängen. Var inte helt fritt igår, även om det blev lite bättre efter min prommis, så jag smorde in lite mer igår kväll och idag känns det rätt hyfsat igen faktiskt. Måste ringa min naprapat, som tyvärr flyttat till hemön, och kolla om hon har tid att knåda mig lite nästa gång jag ska hem. Det skulle verkligen behövas. Massage är helt enkelt inte tillräckligt djupverkande för mig, skönt för stunden, men mina problem försvinner bara med regelbundna besök hos Marika. Hon har ju sagt att det bara är för mig att höra av mig så kan jag komma när jag är hemma på besök, men på samma gång vill man ju inte störa folk på helgerna. Nu får jag nog strunta i att vara så hänsynsfull *garv* och tänka på mina axlar istället. Vill ju inte få fler fester sabbade inte…

Den 8 oktober ska jag på klassträff hemma på ön. Alla gamla nior ska samlas och festa och äta middag. Ska bli himla roligt faktiskt. En av mina kompisar anmälde mig samtidigt som hon anmälde sig själv och Cia, en av tjejerna som fixar alltihop, sa att det var många som anmält sig redan. Herregud, vad kul att se alla gamla klassisar! Jag har ju inte kontakt med speciellt många av dem längre, bara några av dem som hängt med ända sedan barndomen. Och de som gick i parallellklasserna har man ju noll koll på i stort sett. Lite synd är det att vi ska vara på krogen, blir ju lätt att gänget skingras då. Hade nog varit bättre med en egen festlokal, men det var väl en pengafråga antar jag. Folket hemma på ön kan ju vara lite småsnåla ibland *hehe*. Det kommer säkert att bli jätteroligt i alla fall.

Nu ska jag iväg och fixa dagordning och material till vår konferens imorgon. Ciao!

1 Comments:

  • At 3:31 em, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Du, det där problemet känner jag igen. Svårt att hitta en schysst sport-Bh. Och vilken osis att du blev dålig i lördags. Hoppas du mår bättre nu!

     

Skicka en kommentar

<< Home