Millis värld

torsdag, oktober 27, 2005

Ännu en torsdag snart över

Shit, vad fort veckorna går! Nu är det redan dags för vägning igen, lika spännande som vanligt. Hoppas jag gått ner något, men känner mig jätteuppblåst och svullen idag. Mysko, mens har jag ju inte längre så det måste bero på något annat i så fall. Oh well, min morgonvägning imorrn går säkert bättre då, brukar sällan vara lika uppblåst när jag vaknar på morgonen.

Ikväll ska jag och G gå och se Saturday Night Fever, det ska bli jättekul. Först ska vi ut och käka, annars lär jag väl krevera av hunger under föreställningen. Vi tänkte vi skulle gå till Jensens på Vasagatan, det ligger ju nära och bra till med tanke på att vi ska till Oscars. Någon som varit där och ätit och vet om det är bra? Vi har inte bokat bord så jag hoppas att det inte är ett jättepopulärt after-work ställe, då ligger vi pyrt till. Då lär vi få pysa iväg till McDonalds och käka, usch! Så hoppas det finns bord, vi är ju bara 2 så det borde ju inte vara hopplöst tycker jag.

Verkar som om det bara var falskt alarm från min hals igår i alla fall, pust.. skönt! Så det ska gå att träna som planerat imorrn kväll i alla fall. Har blivit helt beroende nu så jag vill ju inte sabba mitt schema. Kör väl på som jag gjort i några veckor till, men sen måste jag nog stuva om lite. Nu kör jag 4 st ½-timmespass i veckan + några promenader, men jag vill få in styrketräningen också så då måste jag organisera det lite annorlunda. Tänkte ju jag skulle boka in en instruktion dessutom eftersom jag är så himla dålig på att styrketräna överkropp och armar. Benen är inga problem, där har jag massor med övningar + att jag kör spinning 2 gånger i veckan, men armarna behöver verkligen få sig en eller två ordentliga duster i veckan också. Det skulle jag ju lätt kunna klämma in före något konditionspass varje vecka. Har alltid så bråttom när jag ska till och från gymet bara så jag kommer ju aldrig ihåg att boka tid. Får försöka komma ihåg det imorrn eller på lördag.

Nu ska jag jobba lite till innan jag drar iväg till VV. Ha en bra kväll.

Förresten, jag slänger in veckans tjejsnack på samma gång.
Favoritsaker:

1. Din favoritsysselsdttning utanför jobbet/skolan/plikterna?
Träna, umgås med vänner och familj, film… jag har nog ganska mycket jag gillar att göra.

2. Din önskedröm på jorden?
Den klassiska så klart, fred på jorden. Men om jag ska vara lite mer ego och bara tänka på mig och de mina så är det att vi alla får vara friska och dö av naturliga orsaker när vi är jääättegamla. Sen skulle jag gärna vinna lite pengar (typ 5 mille kanske) och bygga stuga hemma på ön (eller hus förresten), köpa ny bil, större lägenhet här… Sen är det förmodligen inte så jättemycket kvar av pengarna *skratt*

3. Ditt bästa vintips!?
Jag är ingen vinnörd, jag dricker allt som smakar gott och inte är korkskadat. Kinkig är jag inte *ler*.

4. Den bästa film du sett under senaste året?
Jag ser så otroligt mycket film så det är svårt att säga vilken som varit bäst under året. Jag gillade dock Sideways, Hotel Rwanda, Monster för att nämna några jag sett det senaste året. Min favvofilm numero uno är dock Gudfadern 2.

5. Dina bästa tips för att äta en god måltid (recept emottages gärna)?
Slappna av, gör inte sån stor sak av det hela, ta ett glas vin och ha det gott!

3 Comments:

  • At 9:20 em, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    *håller tummarna för att VV-vägningen gick braÄ Det gjorde det alldeles säkert, du är ju på G som satan nu ju! :) Grymt med all motion!

     
  • At 10:08 em, Anonymous Anonym said…

    Tror absolut det gick bra på vv i dag, du kämpar ju på sååå duktigt!!


    Va kul att gå på saturday night fever!!! jag och Linda ( fröken kivi) ska se den i december, du får rapportera hur den var!!!!!

    Kramis

     
  • At 10:13 em, Anonymous Anonym said…

    Hoppas det gick bra idag på VV. Du som är sååå duktig med motion och mat och allt :D

    Bamsekram

     

Skicka en kommentar

<< Home