Millis värld

torsdag, oktober 20, 2005

Torsdagsvägning igen

Torsdag igen, dags för vägning igen, men faktiskt inte nervös denna veckan. Tycker att veckan som gått varit mestadels bra även om helgen hemma på ön som vanligt inte blev lika nyttig som om jag stannat i stan. Mamma har alldeles för mycket gott bröd och pålägg hemma jämt *suck*. Men jag har tränat på duktigt även denna veckan så förhoppningsvis blir det ett godkänt resultat. Veckan som kommer ska jag räkna points noggrant, för att få en kontrollvecka så att säga. Kommer även att öka på träningsdosen lite veckan som kommer, blir några längre pass men inte fler träningstillfällen. Tränar redan 4 ggr i veckan + promenader utöver det och det tycker jag känns tillräckligt. Finns ju annat jag vill göra på min fritid också…

Igår fyllde världens bästa lillebror 26!! Ringde och grattade honom igår kväll, men det hade inte blivit så mycket firande av. Det är liksom inte riktigt läge när man sitter på åkern och kör upp sockerbetor *skratt*. Lät dock som om det nog var ett krogbesök inplanerat i helgen, synd att jag inte är hemma. Vi får ta fest en annan gång helt enkelt.

Det blir en lugn helg för min del. Ska vara ledig imorgon och det som står på schemat är storstädning, prommis med Y vid 13-tiden och sen ett step-pass vid 17. Efter det kommer jag att vara helt nöjd med att laga lite god mat och bara softa framför teven. På lördag är ett spinnpass inbokat på förmiddagen, efter det blir det nog en lugn dag. Y kommer över på middag på kvällen och vi ska bara vara hemma och käka gott och dricka lite vin. Eventuellt sticka och hyra någon bra dvd-film också, men när vi väl sätter igång och snattrar brukar vi inte ha något större behov av teven. På söndag har jag ingenting alls inplanerat, känns konstigt men skööönt. Får väl se om det kanske blir någon tur ut till Dalarö möjligtvis, var ett tag sen jag var ut och hälsade på. Annars är jag helt nöjd med att bara vara hemma, kanske ta en prommis om det inte regnar. Det ska i alla fall bli skönt att stanna kvar i stan en helg. Nästa öbesök blir inte förrän om 3 veckor, när det är farsdag. Som ni förstår blev det inget besök från Borås den här gången heller, ska man skratta eller gråta?!

Efter VV ikväll ska jag iväg och fika med några av tjejerna från viktforumet. Vad jag vet blir det jag, Nina, Linda, Annso, Anna och Mathilda. Nästan exakt samma gäng som förra gången + några tillskott mao. Vi ska ses på Vetekatten, var evigheter sedan jag var dit och fikade faktiskt. Blir ju ofta att vi går iväg och fikar i närheten av jobbet när vi sticker iväg och fikar efter jobbet. Sen kan jag väl inte påstå att jag fikar speciellt ofta, snarare är det hem så fort som möjligt som gäller. Sommartid är jag bättre på att komma iväg, men då brukar det snarare vara någon rolig uteservering och öl som gäller *ler*. Hur som helst, kul att träffa tjejerna.

Snopet, nu gick just min chef förbi och bjöd på något som jag på håll tyckte såg ut som skumbollar (sådana utan kokos), så jag var så himla duktig och tackade nej. Verkar dock som om jag behöver rengöra linserna eftersom det ju var plommon! Orkade inte ropa tillbaka henne utan tog en clementin istället, det var iofs också gott.
Det är tungt med godissuget den här veckan. Det är liksom den tiden i månaden och jag har varit sugen på choklad i flera dagar, ska dock inte falla i fällan. På lördag har jag bestämt att jag får köpa en påse lösgodis, typ 150 gr, om jag fortfarande är sugen. Det kan jag unna mig efter en månads viktväktande tycker jag.

Förresten, kommer inte riktigt ihåg vem som funderade, jag jobbar som systemutvecklare. Inte världens mest glamorösa yrke, men jag trivs. Tror att det är första jobbet jag haft där jag faktiskt fortfarande tycker det är kul efter 3 år. Beror väl på att jag aldrig känner att jag är fullärd, det finns fortfarande så vansinnigt mycket kvar att lära sig. Får hoppas att jag fortfarande tycker det är kul om 3 år.

Ha en bra helg allihop!

5 Comments:

  • At 3:22 em, Anonymous Anonym said…

    Ha ha! Jag tyckte att du skrev att din bror satt på kåken!
    Jag håller tummarna för dig på vägningen idag! Och himla skoj att fika med viktforumstjejerna! :-)

     
  • At 4:19 em, Anonymous Anonym said…

    Hej Vännen!! Jag hoppas att du fortfarande håller fingrarna från godiset. Själv har jag haft världens sämsta vecka... Hälsa din brorsa ett stort grattis och att vi ska fira honom på Kellys nästa gång han är i stan:) Måste avboka promenaden i morron - ska ha lönesamtal... Lördagen är dock på! Ok om jag sover över?
    Massor med kramar till min favvo-Millis!

     
  • At 5:26 em, Anonymous Anonym said…

    usch jag får alltid dåligt samveta när jag läser om dina träningssrapatser. du e ju så duktig!!jag skaaa apa efter....snart ;-)

    Ha det så hiiiimla skönt nu med låååånghelgen!! Låter redan nu som den komem bli toppen!
    Massa kramar!!

     
  • At 10:28 fm, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Hoppas det gick bra på VV, jag håller tummarna såhär ieftrehand! :) Var fikat trevligt? Nästan skrattretande att ni sågs precis utanför mitt jobb. Skulle kunnat gå ut på terassen och vionkat ju. ;)

    Ha en härlig helg Millis!

     
  • At 11:23 em, Anonymous Anonym said…

    Hej tjejen!

    Kikar in för att se hur du har det!? Hoppas att fikan i torsdags var trevlig, trots mitt förhinder ;-) *s* Kraaam

     

Skicka en kommentar

<< Home