Millis värld

onsdag, oktober 26, 2005

Long time

Har inte skrivit på ett tag nu, veckan har bara försvunnit och har haft så bråttom från jobbet alla dagar så jag inte hunnit stanna och blogga lite. Har bara modem hemma så jag orkar aldrig starta upp datorn hemma kvällstid. För att vara systemutvecklare är jag sällsynt ointresserad av att hålla på vid datorn på min fritid *ler*. Nu har jag verkligen prioriterat väldigt mycket av min fritid till fysisk aktivitet, både träning och promenader även om det sistnämnda inte är så himla mysigt längre när det är både mörkt och kallt på kvällarna. Planen var att jag skulle ta en promenad ikväll, men eftersom jag både har tvättid + att jag inte känner mig helt hundra i halsen så tror jag att jag kanske hoppar över det ikväll och bara tar det lugnt istället. Har tränat både fredag, lördag, måndag, tisdag sedan senaste VV-vägningen så en vilodag är nog inte att förkasta.

Ja, just det ja, senaste vägningen har jag inte heller skrivit om. Det blev en nergång med 0,4 kg denna vecka. Det går framåt, inte så fort men i stadig takt så det är helt ok. Sen har jag ju min lilla kontrollvägning hemma på fredagen som ofta ger ett bättre resultat än torsdagens och det peppar mig att fortsätta kämpa på. Hoppas på att kanske gå ner lite mer den här veckan eftersom det inte blivit lika mycket onyttigt den gångna helgen som det blev när jag var på ön. Har ätit bra alla dagar, lördagen åt jag lite godis men annars var lördagen också i stort sett ok. Och blir det ingen större nedgång än sist, tja då får jag väl ändå vara nöjd och fortsätta kämpa på. Blev dock ingen kontrollräkningsvecka som planerat den här veckan. Har dock funderat några gånger om jag äter tillräckligt mycket så jag måste ta mig i kragen och räkna ordentligt nästa vecka. Vill absolut inte riskera att lägga mig på för få points.

Min helg blev precis så lugn och skön som planerat. På fredagen var jag ledig och vaknade ganska tidigt. Eftersom jag ändå inte kunde somna om så steg jag upp och så diskade jag och städade hela lägenheten. Sen drog jag och G iväg till Gity Gross och handlade lite och så körde jag hem henne eftersom hon skulle på jobb på kvällen. Själv var jag iväg och tränade step och när jag kom hem lagade jag lyxig middag åt mig själv och drack ett glas vin till det och kollade en bra film. Planen var att jag skulle sova lite längre på lördagen, men jag har tydligen blivit så vuxen nu att sovmorgnar är något som existerar bara i mitt förflutna. Eftersom jag inte kunde sova då heller så käkade jag frukost i lugn och ro, läste en bra bok och sen var det spinning vid elva. Var jätterastlös på eftermiddagen, men kastade mig på soffan och läste lite i min bok för att bli av med rastlösheten. Sen åkte jag iväg och hämtade Ylva och så susade vi iväg till kolgrillen och hämtade god souvlaki till middag. Vi satt och slötittade lite på film, drack lite vin och snackade, var en mysig kväll.
Söndagen blev heller ingen sovmorgon. Käkade frukost lääänge och satt och läste en tidning, älskar verkligen helgfrukostar när man inte behöver stressa i sig maten. Sen blev det lite häng framför teven igen tills jag blev rastlös igen! Smsade C och kollade om hon var hemma. Hon var iväg på en ridtur då, men skulle vara hemma efter ca 1½ timme så då drog jag iväg ut till Dalarö och så blev jag kvar där till en bit in på kvällen. Blev bjuden på jättesmaskig höstgryta och drack tre munnar vin, skulle ju köra några timmar senare så det fick inte bli mer vin än så tyvärr. Har ännu en lugn helg framför mig, men inser att jag nog behöver ha lite mer inplanerat för annars blir jag så himla rastlös. I och för sig ska jag och G umgås hela lördagen och blir förmodligen hela söndagen också eftersom hon sover över på lördag så helgen lär väl gå.

Ikväll är det tvättdags igen, kan inte fatta hur jag lyckats få så mycket tvätt på bara en vecka! Lika bra att göra det ikväll mao, väntar jag längre blir det tvättberg av det hela. Sen får jag se om det blir någon prommis eller inte, har inte riktigt bestämt mig än känner jag. Har egentligen inte ont i halsen, den känns bara lite så där mysko igen. Vet inte om det är slemhinnorna som bråkar igen eller om det är förkylning på gång. Som sagt, får bli lite Esberitox el dyl för säkerhets skull. Hade varit skönt med en prommis för att få lite frisk luft. Oh well, formen får avgöra när jag kommer hem.
Ha det gott!

4 Comments:

  • At 4:29 em, Anonymous Anonym said…

    Åh! Äntligen skriver hon igen! :-) (fast känn ingen press)
    Jag kan bara instämma i det där om helgfrukostar. Det är underbart att få sitta lääänge, läsa tidning, ta påtår osv. Fram för mer helger, helt enkelt! :-)

     
  • At 6:08 em, Anonymous Anonym said…

    Jo tack, idag känns det bara bra med huvudet... jag brukar få migränliknande huvudvärk ungefär en gång i månaden pga hormonerna när jag slutar med p-piller för några dagar... men det går över! Ska få recpet för migränmedicin snart och den brukar alltid hjälpa, men inte vanliga alvedon.

    Aj, för halsen! Hoppas verkligen att det inte blir något av det... du får ha halsduk på dig och undvika hostiga människor på jobbet och på t-banan... Håller tummarna!

     
  • At 11:04 em, Anonymous Anonym said…

    Hållar tummarna för att halsondet ska gå över. Säger som Linda, halsduk och undika folk i t-banan. Du kanske kan komplettera med ett sånt fint munskydd?! *asgarv*

    Fortsatt trevlig vecka tjejen
    Kram

     
  • At 11:44 fm, Anonymous Anonym said…

    ÅÅÅ jag vill oxå läsa bok!!!! Får aldrig ro eller tid...suck.. Love läsa böcker!! Blir mer av den varan under sommaren..

    Va duktig du är med VV, ´sköööönt att det går nedåt!! Pepp pepp!

    Fredag snart igen, veckorna bara spriiinger fram. Vem klagar? inte jag :)

    Kram på dig gumman!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home