Millis värld

måndag, januari 30, 2006

Lite skryt

Man får skryta eller hur…? Jag menar, när det faktiskt är så att jag haft en dag där jag fått en hel del beröm över att jag gjort en massa bra, då måste det ju vara legalt att skryta liiite åtminstone. Så nu har jag gjort det och nu behöver jag inte prata mer om det.
Skämt åsido, det har varit en helt kaotisk dag där jag istället för att göra det jag planerat fick röja och reda upp i en helt annan röra. Projektledaren i ett av projekten jag jobbar i är på semester för närvarande så situationen är ju en aning rörig därför, men om jag ska vara helt sanningsenlig var det rätt rörigt redan innan han försvann. Om jag ska vara helt ärlig har jag faktiskt haft funderingar över hur beställarna vågat lägga så viktiga uppgifter i hans händer emellanåt, för han har varit jätterörig. Sen kan det kanske bero en viss del på att han skulle åka på semester och hade en massa annat i huvudet, men han gjorde dessutom en rätt dålig överlämning åt den som skulle ta över ansvaret preliminärt innan han drog så jag kan ärligt erkänna att jag muttrat en del över honom den senaste veckan för jag har suttit och gjort en hel del jobb som egentligen inte är mitt ansvar. Därav helgjobb och diverse sena kvällar bl a. Hur som helst måste jag faktiskt själv säga att jag gjort ett förbannat bra jobb och speciellt idag när det varit extra rörigt, så det kändes kul att få uppskattning från flera håll faktiskt.

I helgen bär det iväg hem till ön och Y ska hänga med så det ska bli riktigt skojigt. Vi har inga jätteplaner på vad vi ska göra utan det blir nog mest softa och hälsa på lite folk. Hon har träffat båda mina syskon förut och gillat dem båda så de står definitivt på besökslistan. Dessutom lyckades syrrans yngsta, här kallad lilla F, charma Y rätt rejält i somras så honom vill hon absolut träffa. Kan jag givetvis förstå eftersom han är den charmigaste lilla unge någon kan tänka sig (partisk, vad då?!). Eventuellt åker G också hem i helgen så då skulle jag nästan gissa att lördagkvällen spenderas hemma hos mina föräldrar, kanske med lite brädspel och god mat som tillbehör. Har inte varit hem sedan trettonhelgen så det ska bli kul att komma hem. Ska bara ta och ringa mamsen och förvarna att vi kommer också, fast det är aldrig några problem med mina föräldrar utan mest för att mamma brukar vilja handla något extra när jag tar med kompisar hem. Hon är för söt lilla mamma. Ska iväg och handla födelsedagspresenter både till pappa och lilla F i veckan. Pappa fyller nästa vecka och lillen den 20/2, men då är syrran + familj på Kanarieöarna så han får present lite i förväg. Tror jag inte han har något som helst emot…
Kanske ska jag även slå en liten pling till A hemma på ön, var ett tag sedan vi hördes av. Kanske har han träffat någon… vet inte riktigt hur jag ställer mig till det om jag ska vara ärlig. Vore ju så typiskt mig att inte komma på att jag nog egentligen ville förrän det är för sent. Och då kan man ju aldrig låta bli att fundera över om det var så att man faktiskt ville eller om det helt enkelt var för att man inte gillar att känna sig ratad. Herregud, kan kvinnor vara knepigare…!!

Ikväll kommer G över på middag. Vi hade tänkt ta en bio, men hennes arbetstid var så knölig att vi hade varit tvungna att ta sena föreställningen och jag orkar fan inte det ikväll. Har sovit typ 5 timmar i natt för att jag somnade på soffan 1 timme igår kväll och sedan omöjligt kunde somna när det var läggdags. Det funkar ju en dag, men ikväll måste jag sova tidigt annars blir det inte kul imorrn bitti. Har inte riktigt bestämt vad jag ska laga ännu, men med tanke på storhandlingen i lördags och att jag inte fryst ner allt ännu så finns det råvaror att välja på. Vore gott med fisk dock så jag tror det blir lax faktiskt, känner att jag är sugen på det. + lite pressad potatis, gröna ärter och så hollandaise-sås på VV-vis (dvs pås-sås på enbart pulver och vatten *haha*). Mums, det är jättegott och enkelt att laga dessutom.

Nu ska jag studsa iväg till t-banan i alla fall så jag är hemma när hon kommer. Kram, kram!

2 Comments:

  • At 5:54 em, Anonymous Anonym said…

    hej gumman, jag utmanar dig ;) kika in på min sida under rubriken utmanad=)

    kraaaam nu ska jag springa hem från jobbet :)

     
  • At 10:53 em, Anonymous Anonym said…

    vad kul at åka hem till Åland (?)
    Snäll mamma du har!

    Det är tyypiskt att man blir intresserad när man blir ratad, men huvudsaken att man är medveten om det själv så..

    Kram

     

Skicka en kommentar

<< Home