Millis värld

onsdag, januari 04, 2006

Teaaater

Ikväll är det kultur som gäller för mig och G. Vi ska gå på Stadsteatern och se Jag är min egen fru med underbare Björn Kjellman i huvudrollen (och enda rollen). Det är nämligen en enmansföreställning. Ska i alla fall bli kul med lite teater, det var faktiskt ganska länge sedan det blev något teaterbesök. En av mina arbetskompisar har dessutom sett föreställningen och hon var helt lyrisk så det bådar ju gott i alla fall. Vi ska börja med att gå och käka någonstans, har bara inte riktigt bestämt vart ännu men det lutar åt Fridays i Kungsan. Igår kände vi båda för italienskt, men idag är jag inte ett endaste dugg sugen på det utan är mer inne på Fridays. Får se om det är OK för Gegge också. Fast jag hinner säkert ändra mig en gång till ännu.

Har nog insett att min hårdsatsning på vikten inte kommer att komma igång helt riktigt ännu denna veckan. Det har varit mycket restaurangbesök, jag har hunnit med att både kräkas och vara risig i magen (det var dock före restaurangbesöken) och i helgen åker jag till föräldrarna och då vet jag med mig att det alltid äts lite mer än om jag stannar på hemmaplan. Fast jag får väl se hur det blir med det där att åka hem, känner mig lite risig idag och jättehostig så med lite otur är det förkylning på gång. Halva avdelningen har varit jätteförkylda så det skulle ju inte vara jättekonstigt om jag också blir sjuk. Just nu känns det mer lockande att stanna i stan och ta sovmorgon imorrn än att stiga upp tidigt och köra iväg till Grisslan. Fast på samma gång vill jag ju åka hem också. Så kanske jag gör så att jag tar sovmorgon och tar en senare båt helt enkelt. Ja jösses, vilka i-landsproblem man har.

På tal om mat förresten, nu har jag dels surfat lite på Åses fina http://www.viktig.org/ och kollat recept + att jag suttit och surfat och kollat lite på olika restaurangers hemsidor så nu är jag sååå hungrig. Tur att det bara är ca 45 minuter kvar tills jag ska gå och träffa G.
Hhmm, jag känner att jag inte riktigt har någon inspiration att skriva idag så jag slutar här. Blir kanske mer en annan dag. Ha det!

12 Comments:

  • At 7:50 em, Anonymous Anonym said…

    Ha de det så trevligt på teatern, ser fram emot en rapport ;)

     
  • At 8:40 fm, Anonymous Anonym said…

    I-landsproblem kan vara vääääldigt jobbiga! :-)

     
  • At 9:37 fm, Anonymous Anonym said…

    Åååååååååå FRIDAYS!!!!! i Loooooove Fridays!!!!! (dock är den på birger jarlsgatan 100 ggr bättre..både maten och servicen) dregel dregel!! vad åt ni??!!!!! Jag måste nog dra med mig Micke dit i kväll och få min dos av Jack Daniels glace...

    Kram på dig!!

     
  • At 4:49 em, Anonymous Anonym said…

    hur var teatern?? kul att vara lite kulturell då och då.. =)

    jag ska också ta tag i lite viktminskning tror jag, det behövs efter decembemånadens konstanta lusebullande.

    ha en skön lördag
    kramis

     
  • At 10:26 fm, Anonymous Anonym said…

    ååååå vill med på Teater juuue!!!

     
  • At 9:48 fm, Anonymous Anonym said…

    halloj gumman, bara inne och lyckar önska till med nystarten nu!!! snyggast på beach 2006 kommer du vara!!! :)

    kramis

     
  • At 9:00 em, Anonymous Anonym said…

    Hittade hit via Viktforum! :-)

    Lycka till med din viktminskning!

    Fint du hade det här i din blogg förresten... gillar ju rosa ;-)

    Ha det bra!!

     
  • At 9:49 fm, Anonymous Anonym said…

    vad skönt att du äntligen ska få reda på varför du har så mycket halsbesvär!! måste vara frustrerande att vilja men inte kunna träna!!!
    men lite promenader är aldrig fel. det ska jag också roa mig med i helgen. ser lovande ut på väderfronten idag i alal fall!

    ha en riktigt skön helg!!
    kram

     
  • At 9:07 em, Anonymous Anonym said…

    verkligen osexigt med för korta killar. men mest för att man själv blir så stor brevid dem (inget fel annars)

    hoppas att du får en rolig arbetsvecka!
    kramar L

     
  • At 7:23 em, Anonymous Anonym said…

    Vi har bokat ett preliminärt datum för flytt till den första helgen i mars...
    Vill du hjälpa till kanske? ;) Det blir mycket kcal som försvinner då :D Först två våningar ner här, sen tre våningar upp! Och ingen hiss *asg*
    Jag kommer att gå ner 5 kg bara under den dagen *haha* Sugen??

    Kramis

     
  • At 10:22 em, Anonymous Anonym said…

    det är ingen fara för a-kassan så.. jag har firrat arbetsgivarintyg om att jag inte får fortsatt arbete utifall att. men jag kanske blir kvar halvtid till en början.. man kan ju inte tacka nej till jobb..

    kramis

     
  • At 2:52 em, Anonymous Anonym said…

    men hallå bloggarn ;) Hur går det!!?? =)

    Hoppas allt är bra, kramas lite!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home