Millis värld

tisdag, januari 24, 2006

On a roll...

Mitt liv går just nu i 250 knyck. Allt händer fort, fort och det är massor med saker varje dag, både i jobbet och på fritiden. Jobbar 100% med mina nya arbetsuppgifter som testledare nu och det är jätte, jättekul. Det går dessutom väldigt bra, jag har lärt mig massor med nytt och fick idel ros från min chef i mitt utvecklingssamtal som jag hade i fredags. Så som ni förstår, inte mycket att klaga på på jobbfronten just nu. Däremot kan ju erkännas att eftersom det varit väääldigt mycket jobb de senaste veckorna har det varit sisådär med träningen. Jag har inte varit hemma förrän vid 7-tiden på kvällarna oftast och då helt utpumpad efter en lång dag. De enda kvällar jag gått tidigare har jag haft andra planer, typ kompisar och sånt ni vet *ler* så jag har inte varit världens flitigaste gäst på gymet precis. Har förstås fortfarande hosta, men eftersom den blivit så pass mycket bättre hade jag ändå tänkt masa mig iväg och prova om det skulle funka att träna. Har dock skött maten hyfsat, men det har väl inte blivit några jätteskutt neråt på vågen. Vet ju med mig att min kropp inte fungerar så bra under stressiga perioder och att jag går ner sämre i vikt då, men tror jag kommer att få bättre balans över tillvaron ju varmare jag blir i kläderna. Känner ju redan nu, jämfört med för 2 veckor sedan, hur jag har ett helt annat självförtroende i min roll och ett annat lugn. Ja, jobbet kunde helt enkelt inte vara bättre än det är just nu.

Har varit ganska lugnt socialt sett om man ser till festande, däremot har det varit mycket annat med kompisar på kvällar och helger vilket har varit jättemysigt. Har sprungit på lite lägenhetsvisningar med bästisen G och för en dryg vecka sedan köpte hon en jättefin lägenhet bara 200 m från mig! JIPPI! Det var ju inte planerat att bli så, men hon har kollat en del ute i mitt område eftersom hon gillar det och lägenheten hon köpte var sådan att direkt man kom in fick man känslan att här vill man bo och det är ett bra betyg. Det är några grejer hon vill ändra på men inget som måste göras för att man ska kunna bo där. Badrummet är nyligen stambytt och hon har haft en av sina stamgäster i den hotellbar/lunchrestaurang där hon jobbar som är revisor att kolla årsredovisning och allt så jättebra ut så hon har gjort ett jättebra köp. Och så får jag jättenära till en av mina absolut bästa vänner dessutom, vilken bonus!!

Hinner bara med en jättekort uppdatering nu, skall precis sticka iväg och käka med några jobbarkompisar för att fira av en som slutar. Ska till Faros, mums, en av mina favoritgreker på Söder (Åse, Aika och Sara vet vilken jag menar, det var där vi var kvällen före träffen i somras, så gissa om jag ska moffa fetaoströra *ler*)

2 Comments:

  • At 9:26 fm, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Fan vad kul att allt går bra på "nya" jobbet! Och jääklar vad smarrigt med Faros fetaoströra! Den är grym ju.

     
  • At 11:00 fm, Anonymous Anonym said…

    Kul att höra att du trivs så bra på jobbet och med den nya rollen där :)

    Ha det gott!

     

Skicka en kommentar

<< Home