Millis värld

tisdag, januari 31, 2006

Utmanad

Har blivit utmanad av Vickan så nu gäller det att rannsaka sig själv en stund.

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

1. Jag kan inte laga mat om jag har odiskad disk i diskhon eller på diskbänken. Jag bara måste ha tomma fina ytor runt mig då, vilket kan vara riktigt jobbigt de gånger man har värsta monsterdisken stående och kommer hem jättehungrig.

2. Är alltid supernojig över att det ska hända min lillebror eller syskonbarn, eller ja egentligen hela familjen men mest dem, något så fort de är ute och reser. Brorsan hade stenhårt krav på sig att höra av sig ofta när han var i Thailand 4 veckor. Fatta vad orolig jag var när han inte svarade på mina sms helt plötsligt, fast det enda som hänt var att han tappat telefonen. Som tur är vet han hur jag är och tycker det är helt ok, så han mailade mig istället så jag inte skulle vara orolig. Lustigt nog har jag aldrig varit så med syrran, vet inte riktigt varför. Det beror ju inte på att jag skulle älska henne mindre än brorsan. Hennes teori är att vi är så lika och jag är ju aldrig orolig för min egen skull så…

3. Har lite renlighetsnoja, men på ett väldigt underligt sätt. Tvättar händerna überofta, inte konstigt kanske att mina händer ständigt är som fnöske. Dock har jag inga problem att dela lägenheten med dammråttor lite nu och då, medan jag i kök och toa måste ha kliniskt rent (kanske förklaringen till punkt 1). Folk som inte tvättar händerna efter de varit på toaletten är så disgusting så det finns bara inte *yuck*. Och om jag börjar fundera för mycket på det skulle jag nog kunna bli lite halvknasig tror jag. Tanken har funnits att jag tycker det är lite nasty att slänga in mina kläder i en torktumlare där andra människor haft sin tvätt, trots att den är ren, eftersom jag ju inte vet vad det är för slags människa… (Det är väl inte direkt Howard Hughes-varning på det hela, men kanske inte helt normalt heller).

4. Jag bölar i stort sett ALDRIG när jag ser en sorglig film när jag ser den i sällskap med någon annan och gör raka motsatsen om jag ser den själv. Finns säkert någon fin psykologisk förklaring på det, men det är inget jag tycker att jag gör medvetet så jag skiter i det faktiskt.

5. Kan tycka att det ibland är skithärligt att sunka ner mig. Speciellt om man haft en längre period på jobbet där det varit mycket kostym, högklackat, smink, fixat hår. Om jag då är långledig en period och bara ska hänga hemma på ön typ kan det gå 5 dagar utan att jag tvättar håret t ex. Man är inte snygg, men ibland är det skönt att bara strunta i hur man ser ut.

Hinner inte blogga mer just nu. De jag utmanar är i alla fall Linda http://www.ljusglimt.se/ och Karin http://cobrakarin.bloggar.nu/. Läser inte så jättemånga bloggar regelbundet och alla andra har redan blivit utmanade och man kan ju inte bli utmanad fler än en gång…

3 Comments:

  • At 10:54 fm, Anonymous Anonym said…

    Hehe.. jag har blivit utmanad av både dig och Lizzen nu :) Men det gör inget att utmaningen kommer från två. Har ju lite mer press på mig då bara! Ska försöka svara snart.

    Tycker förresten att dina svar var störtsköna ;) Man kan bli galen av mindre än att tänka på om folk runt omkring än tvättat händerna efter toabesök eller inte *s*.

     
  • At 2:11 em, Anonymous Anonym said…

    Känner igen mig på 1an och 4an (tror jag att det var).
    Skumt att du oroar dig så mkt för brorsan..eller? kanske inte är så skumt. Jag oroar mig inte alls för mina syskon eftersom det i min värld aldrig händer nåt otäckt med mig eller mina nära och kära.. rån och överfall läser man bara om i tidningen.

    VAKNA LINDA!

    kram

     
  • At 10:25 em, Anonymous Anonym said…

    Nej vad rart, beskydda varandra så!! Då förstår jag att du är så beskyddande.

    Ser fram emot dejten ;-)

    Kram

     

Skicka en kommentar

<< Home