Millis värld

torsdag, februari 22, 2007

Kaos överallt!

Ja, det blir det när man håller på och renoverar. Brorsan hängde med över till Stockholm i söndags och i måndags, efter att ha varit på Silvan och handlat in lite förnödenheter, så påbörjades rivningsarbetet. Jag är verkligen sååå tacksam att han kommer över och hjälper mig. Själv har jag lite svårt att ta helledigt nu och kan bara ta någon halvdag lite emellanåt och gör mitt bästa för att hjälpa honom när jag är ledig. Jag är ju, ska gudarna veta, inte den mest händiga personen här i världen så resultatet blir nog antagligen bättre ju mindre jag deltar i själva grundarbetet. När det väl är dags för att måla är ju då jag verkligen kan bidra, det klarar ju vilken idiot som helst...
Nu är i alla fall rivningen avklarad och idag när jag åkte på jobb så skulle han börja spackla. Så nu går det åt rätt håll. Rivningen är ju så tråkig för man känner ju att allt man gör är åt fel håll. Tror nog att vi redan imorgon kan börja måla. Då jobbar jag bara halvdag dessutom så då kan vi hjälpas åt. Brorsans flickvän kom över från Åbo i morse så hon hjälper också till, sötnosen!! Ska bjuda dem på en riktigt härlig middag i helgen har jag tänkt.

Nu vill man ju bara att det ska vara färdigt dock. Det är så jobbigt att komma hem helt trött och slut från jobbet och bara vilja slappa i soffan, men istället får man börja med en tur till återvinningscentralen med dagens skörd av nedrivna tapeter och annat skräp och sen är det bara att fortsätta riva. Nu slipper man ju det i alla fall, nu är det mesta bortforslat.
Har sovit så himla dåligt de senaste två nätterna, helt tydligt har jag varit singel för länge eftersom jag tydligen inte ens klarar av att sova bra bara någon annan sover i min lägenhet. Tänk hur det då skulle vara om jag delade säng med någon :-) Så ikväll lutar det faktiskt åt att jag bor i min kompis lägenhet så får R och J bo hemma hos mig. Hon jobbar på sjön och åkte på jobb i 10 dagar idag så jag har hennes lägenhet för mig själv. Hon bor dessutom jättenära mig så det passar ju perfekt. Även om det kanske är lite taskigt att lämna brorsan och tjejen hans i min stökiga, dammiga lägenhet så får det bli så åtminstone i natt. Imorrn och lördag kan de sova där om de vill, men ikväll ska jag låna hennes badkar och verkligen bara njuuuuta. Hon var så gullig att innan hon åkte iväg idag så satte hon fram handdukar och bubbelbad åt mig *sötis*.

För er som eventuellt varit lite nyfikna på vad som hänt sedan mitt senaste inlägg kan jag avslöja att det inte är så jättemycket. Jag har inte träffat latinon, har faktiskt inte ens haft kontakt med honom. Fånigt... ja, kanske. Men å andra sidan så var det han som till Norrlänningen sa att han tyckte det skulle vara så kul att träffas och då tycker jag, befogat eller ej, att han faktiskt får ta kontakt. Om det inte vore för A hemma så kanske jag ändå hade kontaktat honom, men i och med att jag och A haft rätt så mycket kontakt så känner jag att det får vara. Tyvärr har jag dock inte träffat A igen, vi har bara haft mail- och smskontakt. Tanken var ju att vi skulle ha setts i helgen som var, men han fick besök av en kompis på bygget på söndagen när vi skulle ses och då blev det inte av. Däremot möttes jag av ett rätt så gulligt mail när jag kom in till jobbet på måndag eftermiddagen :-) Så kanske vi en vacker dag får till en liten träff (träff som i att ses alltså, inte som i dejt) och så får man väl känna hur det känns. Jag vet ju att jag är väldigt på min vakt emot honom efter det som hände i somras så han har en del att bevisa innan jag släpper på garden igen. Det tror jag dock att han har fattat. Kanske är vi helt enkelt bäst som vänner... Time will tell.

Nej, nu ska jag slå igen butiken för idag. Dags att åka hem och attackera spackelspaden :-) Kram, kram

3 Comments:

  • At 4:08 em, Anonymous Anonym said…

    Kul att komma igång med renoveringen! Och sjysst att du får hjälp. Himla jobbigt att göra allt själv...

    Tycker att du ska försöka lägga upp lite bilder när ni är klara.. vore kul att se :)

     
  • At 2:33 em, Anonymous Anonym said…

    Hej vännen! Du jobbar och står i. Det ska bli så roligt att få se det färdiga resultatet!! Min lägenhet ser ut precis som förr:) Till helgen kommer mamma på besök men sen måste vi verkligen se till att träffas!!

     
  • At 8:15 em, Anonymous Anonym said…

    Åhhhhh! Vad kul att få fint i lägenheten!! Jag bor i hyreslägenhet, och då är det ju inte så roligt att fixa (om man ens får).

     

Skicka en kommentar

<< Home