Millis värld

onsdag, januari 10, 2007

Lite mer comeback

Fortsätter min bloggcomeback på lite soft sätt och snor en enkät från kära Vickan.

Här nedan följer fem påståenden, vad är sant och vad är falskt?

1. Jag har 2 syskon, en syster och en bror.
2. Jag har jobbat som karaokevärdinna och bartender på Cypern.
3. Jag är en rumptjej, dvs nästan det första jag lägger märke till hos en kille :-D
4. Jag har pluggat i Skövde
5. Favoritfärgerna på kläder är många, men framför allt rosa.

Märker att det är eftermiddag och jag är lite seg i huvudet för fantasin räckte knappt till att komma på 5 påståenden om mig själv och då stal jag ändå temat till de flesta från Vickan. Oh well, får bli något fyndigare en annan gång istället.

När vi ändå håller på med lite enkäter och sådant så kör jag en till på samma gång, denna är plockad från Linda.

Vad gjorde du 2006 som du aldrig gjort förut?
Hhmm, nu måste jag tänka till lite… Jo, jag köpte en helt ny sprillans bil för första gången gjorde jag och så opererade jag mina ögon mot närsynthet.

Dog någon i din närhet?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Åh, jag är ju så tråkig vad gäller resande. Jag är helt enkelt ingen globetrotter och eftersom jag inte kommer från Stockholm ursprungligen vill jag alltid hem till mitt paradis när jag är ledig en längre tid, typ sommarsemester och liknande. Så det får ju bli den där ön då som jag brukar prata om så ofta.

Vilket datum från 2006 kommer du minnas, och varför?
Inget särskilt datum vad jag kan komma på så här på rak arm. Skulle vara den 7/8 då när jag hämtade min nya bil (jaaaa, jag vet, jag är patetiskt förtjust i min bil) Ja, och så förstås den 23/11 när jag äntligen opererade mina ögon så jag inte behöver ha varken glasögon eller linser!!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2006?
Jag tror att det där med att knyta minnen till vissa låter är något man gör under en viss period i sitt liv. För mig var det tonåren och under de (väldigt få) gånger i mitt liv när jag varit riktigt nykär. Eftersom jag varken varit det ena eller det andra under 2006 så nej, jag har ingen speciell 2006-låt.

Blev du kär under 2006?
Ja, ni kan ju se ovan…

Vad gjorde du på din födelsedag?
Det var faktiskt på en lördag 2006 och eftersom det var farsdag på söndagen så var jag hemma på ön och firade med familjen.

Vad hade gjort ditt år mycket mer njutbart?
Det hade varit mer njutbart om jag hade lyckats bättre med min viktresa så att mina kläder skulle sitta lite snyggare och bekvämare.

Hur höll du dig från att bli galen?
Jag har inte ens varit i närheten av att bli galen så det var inte så komplicerat precis.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Hhhmm, vet inte om jag direkt träffat någon ny som gjort sånt jätteintryck på mig under året. Inte IRL i alla fall, men däremot har jag ju lärt känna några nya nätvänner mycket bättre under det gångna året. Vickans hemsida till exempel är ett måste VARJE dag :-)

Nej, nu tänker jag smita iväg lite tidigare från jobbet idag. Ska hem och laga smarrig fläskfilégryta innan jag och G ska iväg och se The Holiday. Kram, kram

2 Comments:

  • At 1:18 em, Anonymous Anonym said…

    Okej, nu ska vi se här...

    1. Sant. Jag vet i alla fall att du har en syster och en bror, sen vet jag inte om det finns fler syskon, men det tror jag inte.
    2. Jajjemen! Sant.
    3. Sant. Har för mig att du nämnt det nångång.
    4. Falskt.
    5. Njae... har för mig att jag sig dig i en rosa topp någongång, men jag måste nog ändå säga falskt.

     
  • At 8:47 fm, Anonymous Anonym said…

    Kikar in här för att se om du svarat på några fler listor, eller om du skrivit något annat ;)

    Hoppas att allt är bra med dig i alla fall :)

    Kram

     

Skicka en kommentar

<< Home