Millis värld

tisdag, december 19, 2006

Comeback!!

Ja, nu är det typ en halv evighet sedan jag sist gjorde mig hörd i bloggosfären. Mjukstartar lite med en lista som jag hittat både hos Mathilda och Vickan.

Vilken svordom använder du mest?
Jag är ju så väldigt internationell så jag säger faktiskt oftast fuck (låter hemskt egentligen, men till mitt försvar kan jag säga att jag svär väldigt, väldigt sällan och då kan det vara bra att använda ett uttryck som verkligen märks J )

Äger du en iPod?
Nej, det gör jag inte.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Lite olika på eftersom jag ju börjat min nya regim med morgonpromenader vissa dagar och då stiger jag upp kvart i 6. Annars brukar jag stiga upp mellan halvsju-sju ungefär.

Använder du flip-flop’s även när det är kallt ute?
Nej, varför i all världen skulle jag göra det??

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag tar ju typ aldrig kort, äger inte ens en kamera. Sen är jag väl inte direkt någon linslus heller, men det är inte så att jag duckar när kameran tas fram heller.

Vilken var den senaste filmen du såg?
På DVD var det The Lake House, på bio senaste Bond-filmen. Och på TV var det Notting Hill.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Nu antar jag att det innebär att man har vunnit mycket pengar, annars är ju frågan heeelt ointressant. I så fall skulle jag köpa hus både här och hemma på ön (alt bygga), en ny, större bil och en massa andra trevliga kapitalvaror. Massa presenter till familj och vänner skulle det också bli.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja, flera gånger *hahaha*. Jag säger dock som Vickan, jag är mer bekväm än lat.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, det har jag aldrig behövt.

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?Dixie Chicks.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Jag är ju uppvuxen på bondgård med mjölkkor så vanlig mjölk vinner alla gånger. Det är den absolut bästa alkoholfria drycken som finns enligt mig.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja, faktiskt. Dock hade den bara med en sak på jobbet att göra, så det var ingen smaskig, skandalartad hemlighet tyvärr.

När var senast någon stötte på dig?
Senast idag faktiskt, trevligt trevligt.

Vad åt du till middag?
Idag har jag inte ätit middag ännu, men är bjuden till en gammal arbetskompis. Där ska vi äta kött som de kommer att röka på hickoryved själva och hemlagade pommes. Inte helt jättenyttigt, men förmodligen väldigt, väldigt gott!

Använder du huvtröjor?
Ganska sällan faktiskt.

Kan du vissla?
Ja, fast bara ”vanlig” vissling. Jag kan inte busvissla.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Nej, inte vad jag kan minnas i alla fall.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Berg- och dalbanan, fast det är ju sällan som man tycker den är tillräckligt lång eller äcklig tyvärr.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Det är jag övertygad om att det finns folk som pratar skit om mig. Och varför inte, jag pratar ju skit om folk ibland jag också…

Vilket riktnummer befinner du dig i?
08

Tittade du på tecknat när du var liten?
Oh yes!

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Jag kan nog inte alla repliker till någon film, men till en stor del av dem i typ Grease, Dirty Dancing och Top Gun.

Äger du några bandT-shirts?
Nix pix.

När flög du senast?
Oj, det var länge sedan faktiskt. Måste varit drygt 3 år sedan när jag var till Spanien. Möjligtvis har jag flugit ner till Göteborg någon gång efter det, men jag minns inte riktigt.

Läser du för skojs skull?
Absolut. Har varit en riktig bokmal ända sedan jag lärde mig läsa. Läser säkert upp till 100 böcker om året, kan vara fler t om.

Pratar du några andra språk?
Helt flytande engelska och hjälplig finska. Den börjar dock bli sämre och sämre för varje år jag bor i Sverige. Hemma på ön använde man den ju ibland till turisterna.

Har du gråtit offentligt?
Ja, fast det var nog länge sedan.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Jag har en laptop. Just nu är jag dock utan uppkoppling, men det ska rättas till efter nyår. Har fått laptop även på jobbet så jag behöver en uppkoppling för att kunna jobba hemifrån ibland.

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Konstig fråga tycker jag. Men om det menas som så att jag uppfyller både mina önskningar och mina planer så blir det de flesta på det första och i stort sett alla av de andra.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, det kan jag nog lugnt säga. Är tvungen till det för att kunna jobba i den bransch jag gör (IT).

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Jag har redan en tatuering på axeln. Piercingar (förutom hål i öronen då) har jag aldrig fattat tjusningen med. Tycker bara de är fula.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Spelar ingen roll alls för mig.

Kan du kasta macka?
Har varit helt grym på det, men som allt annat måste man underhålla det för att fortsätta vara bra.

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.
Vad har du med dig in på bion?
En biokompis och ibland lite biogodis (fast det är sällan, hatar prassel på bion).

Vem var din favoritlärare?
Han hette Kjell och var min svenska- och engelskalärare i högstadiet. Jag har faktiskt haft väldigtmånga bra lärare, men han var den jag först tänkte på så han får bli den jag nämner.

Har du någonson dejtat någon av en annan ras?
Den här frågan är så dum, så dum, så dum…

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Jag antar att väldigt mycket är så att man inte kan undgå att se dem och i så fall är svaret nej. Om han dock har många tatueringar som syns enbart när han tar av sig kläderna så ja, varför inte… Om det är en trevlig kille så.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Engelska och gymnastik.

Gillar du att flyga flygplan?
Ja, visst, fast jag vet inte om det är någon jättegrej precis.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Svårt att säga bara ett tycker jag. Vi måste klicka helt enkelt, exakt vad som gör att det inträffar kan ju bero på olika saker med olika människor.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Ja, fulsnygga karlar ofta!

När sov du senast på golvet?
Kommer inte ihåg, men var väl kanske när jag var och hälsade på någon kompis och då sov jag ju på en madrass på golvet.

Vilken är din favoritdrink?
Mojito, Frozen Strawberry Daquiri, Cosmopolitan… I stort sett allt med rom faktiskt.

Gillar du din boendesituation?
Ja, jag trivs jättebra där jag bor. Och ännu bättre kommer det att bli eftersom jag ska renovera efter nyår.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
7-8 är perfekt. Helst inte mindre än det även om jag kan funka en dag på 6½ timmes sömn.

Äter du frukost dagligen?
Ja, det gör jag. Jag är ingen trevlig människa om jag inte fått frukost.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Ja, för det mesta är de fullbokade, men endast i undantagsfall känns de stressiga. Jag är rätt cool av mig och stressar inte upp mig i onödan. Har ju dessutom jobbat i restaurangbranschen och ett kontorsliv kan aldrig bli så stressigt

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Någon enstaka gång bara.

Vilken är din favoritfrukt?
Melon

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja, oftast. Jag har i alla fall i stort sett alltid koll på det. Är jag sedan godissugen så köper jag godis, men är så klart medveten om att det blir mycket kalorier av att äta det.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
38 (fast det är nästan ett helt år dit, har just fyllt 37).

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
När jag pluggade på högskolan och hade grupparbeten blev mitt smeknamn väldigt snabbt ”svenskafröken”. Så gissa…

Tror du på liv på andra planeter?
Ja

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Minns inte riktigt faktiskt. Är inte arg så ofta.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Vet inte om jag direkt tror på Gud.

Vad var det sista du åt?
Pannbiff med kantarellsås och potatis i vår personalmatsal. Jättegott var det!

Kommer du bäst överrens med personer av samma kön eller motsatta?
Både och. Har sällan med könet att göra, mer med hur personen är.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Det vet jag faktiskt inte. Har ju säkert hört historien någon gång, men det var förmodligen länge sen eftersom jag inte minns.

Gillar du senap?
Ja, det gör jag. Fast jag vill INTE ha det på julskinkan.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Vet inte om jag säger något speciellt. Blir mest irriterad på mig själv när jag blir gnällig så jag brukar försöka rycka upp mig. Sen beror det ju på vad som känns svårt förstås…

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Absolut inte. Är inte höjdrädd, men har aldrig förstått vitsen med att leka med livet som insats. Mitt liv är alldeles för dyrbart för mig för det.

Sover du på sida, mage eller rygg?
Allt. Men somnar oftast på rygg.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Inte en susning.

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej.

Tycker du om att krama folk?
Ja, det gör jag.

Skulle du säga att du är trendig?
Så där mittemellan tror jag. Jag vet vad som är modernt, men vet även vad jag passar i och det är inte alltid det går att kombinera. Då får det bli klassisk som gäller istället.

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?Finns inget värre än att vara på dejt med någon man inte är intresserad av så det skulle jag aldrig frivilligt utsätta mig själv för.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Meg Ryan, men det var läääänge sen.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Han Solo så klart. Luke är en fjolla!

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Beror på sammanhanget. Om jag ringer upp och de är upptagna och de säger att de ska ringa och sen inte gör det, då blir jag grymt irriterad. Om man däremot pratar så där löst om att jag ringer dig sen och då inte gör det… skit samma.

Vilka böcker har fått dig att gråta?
Det är nog många det med tanke på hur mycket jag läser. Men Broarna i Madison County fick mig att böla…

Tycker du att du är attraktiv?
Hyfsat får jag väl säga. Nu behöver jag dock gå ner i vikt och så är man blek och hemsk, ”but I clean up nicely”

Vad är du allergisk mot?
Ingenting vad jag känner till.

Vad har du får åsikt om sex utan känslomässiga förplikterser?
Ofta är det dålig sex, men om man får ut nåt av det så varför inte?

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Varför i hela världen skulle jag få det?

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Inte en susning.

5 Comments:

  • At 12:17 em, Anonymous Anonym said…

    Nämen titta vem som vaknat ur bloggdvalan!! och det var ingen dålig mjukstart ;)

    Kul!!!!!

    kram på dig godis!

     
  • At 3:53 em, Anonymous Anonym said…

    Välkommen tillbaka till bloggvärlden! Har saknat dina inlägg :)

    Den där listan har jag också svarat på.. får se när jag orkar lägga upp den bara! Kram

     
  • At 4:03 em, Anonymous Anonym said…

    Ahh hon e tillbaka i blogg världen igen! Härligt! :)

    Roligt att vi har samma typ av smak! Det innebär ju bara att vi har tokbra smak båda två då! haha!!

    God Jul på dig med Millis!!

    kraaaaam

     
  • At 2:58 em, Anonymous Anonym said…

    Tjoho! Kul att du är tillbaka :) Men jag säger som Vickan, ingen dålig mjukstart ;)

     
  • At 7:40 em, Anonymous Anonym said…

    Kul att du bloggar igen!

    Väldigt intressant det där med att du opererade ögonen, jag funderar nämligen på att göra det också. Berätta gärna mer!!

     

Skicka en kommentar

<< Home