Millis värld

måndag, oktober 17, 2005

Kort helgsammanfattning

Att åka hem till mamma är inget bra när man försöker tänka på vad man stoppar i sig. Har t om ätit godis den här helgen och det var jättelänge sen. Dock blev det inte lika mycket fel den här helgen som förra så kanske jag vågar hoppas på att det blir minus i alla fall på torsdag. Blir mycket träning i veckan också så hoppas, hoppas.

Var och hälsade på syrran med ungar både lördag och söndag så jag har riktigt fått min dos fylld så jag kanske klarar mig 4 veckor. Lilla F är så jäkla rolig. Han älskar att tugga tuggummi, men precis som alla ungar så är det lite problem det där med att han sväljer ner dem istället för att spotta ut och slänga när de inte är goda längre. Tydligen har dock syrran trummat in ett mantra rätt rejält den senaste veckan för igår när han bad mig om ett tuggummi och hade stoppat det i munnen sa han, med väldigt förnumstig min, ”Baja tugga, inte fälja”. Verkar som han lärt sig alltså *ler*.
Jobbade på dansbandsgala lördag kväll. Var dels ett halvt inhemskt band, brukar spela ofta på ön, men består av sommar-öbor. Sedan spelade även Arvingarna och de var faktiskt helt ok, trots att jag långt ifrån är någon vän av dansbandsmusik. De har ju dock även en liten annan repertoar så det var som sagt riktigt bra. De spelade förstås även sina gamla hits och tänkte förstås på dig, Sara, när de spelade Eloise! Du borde varit där.
Det var riktigt kul att jobba, många som jag jobbat med förut både bland servisen och kockarna så det var som att ha en kompisträff lika mycket som jobb. När middagen var över och kaffe + avec serverat hade vi dessutom några timmar med lugn innan kvällen var över och alla skulle därifrån och salen röjas. Satt och snackade med Amanda, en tjej som jobbat på ”min” sommarkrog några säsonger. Som det ser ut finns stor chans att hon blir ny restaurangchef där från nästa säsong och det vore hur kul som helst. Så att få jobba lite extra även nästa sommar blir nog ingen omöjlighet, är ju så gott med lite förstärkning av semesterkassan! Lite orolig för att det skulle komma helt ny personal och ”förstöra” stämningen är det fler än jag som varit när vi fick reda på att Mattias skulle sluta. Hoppas, hoppas det blir Amanda!
En liten kul grej som hände där i lördags kväll var att jag blev rejält påraggad av en av grabbarna i servisen. Han var huur söt som helst, men minst 10 år yngre än vad jag är och dessutom lite för kort (i mina ytliga ögon). Fast hade jag varit yngre hade jag nog inte brytt mig om hur lång han var tror jag *skratt*. Söt var han så det räckte och blev över. Han undrade om vi inte skulle dejta någon gång när jag var hemma, men jag sa att jag inte dejtar bara för dejtandets skull och då verkade han tycka att det var en tillräcklig orsak. Vi hade hur kul som helst även under fortsättningen av kvällen så alltför förkrossad blev han alltså inte. Sen att jag gärna dejtar allt som rör sig periodvis behöver han ju inte få veta *flinar*.

Nu är klockan dags-att-gå-hem och idag stannar jag inte en sekund i onödan. Ska iväg och träna ikväll och tycker det är rätt skönt att hinna förbereda maten före jag sticker iväg så att jag slipper det när jag kommer från gymet.
Ha en skön kväll!

5 Comments:

  • At 6:44 em, Anonymous Anonym said…

    Jag åt också lite godis i helgen, men det var så lite att det var lagom mycket om du förstår hur jag menar... Och när man äter sådär lite blir det ju extra gott! *mums*

    Hur lång tid tar det egentligen att åka till din ö?

     
  • At 9:16 em, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Det är så underbart med syskonbarn, man liksom smälter. :) Sen är det alltid härligt med söta killar som raggar också ;)

     
  • At 9:56 fm, Anonymous Anonym said…

    Du är inte ensam om att ha stoppat i dig lite godis i helgen.. Det blev det här med! ;-)
    Kul att bli lite raggad så där.. Skit i åldern och kör bara.. hahaha
    kramen P

     
  • At 10:10 fm, Anonymous Anonym said…

    hahha alltid smickrande när nån raggar på en...iallfall om det är en läckerbit;) Synd att att det inte var nån du ville ragga tillbax på... :) Du får väl ta numret o spara till en sån där period av dejta-allt-som-rör-sig, mohahah

    Ha en bra dag gumman!! Kraaam

     
  • At 2:26 em, Anonymous Anonym said…

    Vilken söt unge, de är så himla söta då är sådär förnumstiga :D

    Å hur länge fick du fundera på repliken då? Hmmpfr trodde iiiingeeeen skulle komma på det ;)

    Se på torsdag bruttan, över en fika på nyttiga grova smörgåsar :D
    Kram

     

Skicka en kommentar

<< Home