Millis värld

fredag, oktober 14, 2005

Proppar och annat knas

Blääh, segt redan vid tredje veckan var ju inte direkt någon rolig nyhet. Ynka 1 hekto ner visade vågen igår eftermiddag. Tyckte väl inte att det blev sååå himla fel i helgen att det borde stå helt still nästan, men uppenbarligen blev det det. Ska vänta en vecka till och avvakta resultatet, är det segt även då måste jag nog kanske krypa till korset och börja räkna de där förhatliga pointsen lite noggrannare. Jag ville undvika det så långt som möjligt eftersom jag, som jag sagt tidigare, har en tendens att bli så himla överfixerad vid mat då. Så kanske jag bara gör så att jag tar en ”kontrollvecka” till att börja med, då jag räknar noggrannt för att få ett hum om hur många points jag får i mig. Därefter borde jag bättre kunna se vad jag behöver utelämna eller lägga till.

Vissa grannar har man fått för sina synders skull, det bevisade ett telefonsamtal jag nyss fick från en kompis. Hon jobbar på krogen och jobbar kväll idag så hon har varit på stan nästan hela dagen och skulle bara hem en sväng före hon gick till jobbet. Då upptäcker hon att det rinner vatten längs en av väggarna i hennes lägenhet och tapeterna är på god väg att lossna. Det finns ingen ström för det har runnit vatten in i proppskåpet (alltid dessa proppar) och blivit kortslutning. Det visar sig att grannen ovanpå har lämnat en kran rinnande och det har börjat sippra in i lägenheten. Han var dessutom HEMMA! så antagligen låg han väl och sov ruset av sig eftersom det tog en kvart för honom att komma till dörren när hon stod där och bankade. Han såg tydligen helt förvirrad ut och undrade vad fan hon höll på med ungefär. Hon sa att han skulle stänga av sin kran och då bara grymtade han till typ och slängde igen dörren i ansiktet på henne. Han stängde i och för sig av kranen, men hade det varit jag som fått en dörr i ansiktet i det läget…. Ja, jag hade nog slitit den av gångjärnen och klått upp den jäveln (sa någon nåt om sydländskt temperament möjligtvis?).
Själv har jag det lugnt med propparna än så länge, det lyste så fint i köket när jag kom hem igår kväll och även i morse när jag steg upp. Brorsan får dock kika på det när han kommer ikväll. Vi ska utbyta nycklar vid färjefästet för när han kommer hit så drar jag hem till ön. Han ska iväg någonstans utanför Skara imorrn och hämta en bil han ska köpa så för att komma iväg tidigt imorgon bitti så ska han och hans en kompis låna min lägenhet inatt. Stackars G skulle ringa en annan av våra kompisar och kolla om hon kan bo där i natt eftersom hon ju inte kan bo i en lägenhet utan ström och med våta väggar. Hon lär nog behöva annat boende ett tag misstänker jag, sa att hon gärna får bo hos mig om det behövs. Hon hade så klart gärna fått låna min lägenhet inatt, men den är ju som sagt redan bortlovad till käre bror.

Jaha, nu kan jag konstatera att det är en jävla tur att jag tog bilen till jobbet idag så jag slipper ta mig till söderort för att därefter åka norrut igen. Läste just på Aftonbladets nätbilaga att en kranbåt kört in i Essingeledens bro vid Stora och Lilla Essingen. Lär bli totalkaos i trafiken mao. Ska nog ta och åka iväg lite tidigare än planerat ifall trafiken på E18 också blir påverkad. Är ju inte omöjligt eftersom folk kan bli tvungna att ta alternativa resvägar hem från jobb. Får hålla koll på tidningarna och text-tv i helgen så jag vet vilken väg som är bäst att ta hem på söndag kväll.

Nu ska jag gå och käka min goda macka med kalkon och philadelpia-light så jag slipper köra bil med magen skrikande. Tjingeling!

3 Comments:

  • At 4:49 em, Anonymous Anonym said…

    halloj gumman! Minus är alltid minus!! tycker du ska va stolt ändå!! ;)

    Hm..vad är det för ö du åker till hela tiden?? låter mysigt iallfall.. dra ut till ön :D Själc ska jag inte röra mig en millimeter i helgen, är helt slut. På sin höjd en sväng till IKEA o köpa ny rullgardin!

    Ha en bra helg!
    kram!!

     
  • At 6:39 em, Anonymous Anonym said…

    Har du en hel massa vikt att kämpa bort eller är det typ fem kilo det rör sig om? Kämpa på i alla fall och hoppas du når ditt mål.Trevlig helg!

     
  • At 12:08 em, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Vilken jäkla tomte! Jag skulle ha blivit heelt galen, that's for sure! :) Hoppas att du kan undvika trafikkaoset i helgen. Själv har jag precis kommit in från powerwalk på 80 minuter. Grymt!

    Och ibland står det still, men ibland måste man verkligen ransaka sig själv.Mitt tips är, mer träning- då lossnar det för mig i alla fall!

    Stor kram och ha en skön helg!

     

Skicka en kommentar

<< Home