Millis värld

onsdag, oktober 19, 2005

Tjejsnack

Nu ska jag också ansluta mig till tjejsnackarna, här kommer veckans aktuella:

Det hänger på håret:
1. Vilken hårfärg har du?
Svar: Blondin
2. Långt eller kort?
Svar: Långt
3. Lockigt eller rakt?
Svar: Mer vågigt, alltså mittemellan
4. Naturligt eller preparerat?
Svar: Nej, det vore väl synd att säga eftersom håret just nu är väldigt rött J
5. Är du nöjd med ditt hår just nu?
Svar: Helt ok, även om det alltid är jobbigt med hår på utväxt

Idag är en grymt seg dag, jag har väldigt lite jobb just nu, vi sitter alltså fortfarande och väntar. Det är väl lika bra att ta det lugnt så länge det är möjligt antar jag. Men dagarna segar sig verkligen fram när det är tunnsått med jobb. Extra retligt är det dessutom eftersom vi alla vet att det egentligen finns hur mycket uppdrag som helst som verksamheten gärna ser att vi gör, men allt måste gå den ”riktiga” vägen genom beslutsgrupp och prioritering. Nu ligger nya pensionsavtalet för kommuner och landsting i pipelinen, men där sitter verksamhetsutveckling fortfarande och analyserar. Det är störtfånigt, under de här veckorna när vi väntat på det hade vi hunnit göra hur många småuppdrag som helst. Allt har blivit så onödigt byråkratiskt tycker jag ibland. Visst är det bra med en viss uppstyrning för att ha koll på hur läget ligger för alla olika uppdrag, men när det leder till såna här flaskhals-situationer känns det mest fånigt.

Typiskt, nu fick jag lite jobb här och råkade trilla över ett uppdrag som jag fick test-klar på i fredags. Visade sig att han inte testat det ordentligt för jag hittade så klart ett fel. Fördelen är ju att jag fick lite mer jobb helt plötsligt, men det var ju inte kul att det blev för att ett gammalt uppdrag inte var helt ok. Bläh! Hoppas jag hittar det snabbt. *10 minuter senare* Ja, det gick snabbt *skratt* jag är nämligen redan klar, skönt att det inte var något större fel. Typiskt att J uppe på systemförvaltning inte själv upptäckte det när han testade. Det är ändå de på den avdelningen som har sista ansvar för att allt är testat ordentligt före vi produktionssätter ändringar. Vilken tur att jag är så himla bra då! *asg*.

Hade hoppats få prommis-sällskap ikväll, men jag har inte fått något svar på mitt sms till G så det verkar som om jag får gå själv. Kanske ska kolla om Y är på hugget istället även om hon har varit svårövertalad till det på sistone. Kan i och för sig förstå, jag tycker inte själv det är så himla mysigt alla kvällar när man kommer hem lite trött och frusen. Har dock varit väldigt duktig på att tvinga iväg mig för jag vet att jag tycker det är så himla skönt bara jag får a****t ur vagnen.

Kom just på att jag har tvättid ikväll, så fruktansvärt tråkigt! Ska nog gå lite tidigare så jag hinner iväg och handla lite också då innan jag har tvättstuga. Egentligen är det väl inte alls så jobbigt att tvätta, men varje gång det är dags för tvättstugan kan jag verkligen gruva mig för det en hel dag. Egentligen är det rätt soft, jagbehöver bara gå dit typ en gång i timmen och byta i maskinen och däremellan kan jag göra vad jag vill. Det är något psykologiskt tror jag. Jag avskyr egentligen allt hushållsarbete förutom att laga mat. Det finns ändå en viss kreativitet i att laga mat, men att dammsuga är inte speciellt kreativt inte…

Nähä, verkar inte som om jag får något sällis ikväll. Får väl åka hem och promenixa på egen hand då. Nu jobbar jag bara en dag till den här veckan yay! Fredag ska jag vara ledig. Ska storstäda hemma och om vädret tillåter blir det prommis på Djurgården, förhoppningsvis med min kära kusin.

3 Comments:

  • At 8:41 em, Anonymous Anonym said…

    Jag kan inte direkt säga att jag gillar att tvätta eller att städa, men det blir lite som ett terapijobb för mig. Det är bara jag smutstvätten/dammråttorna och mina tankar. Kan vara rätt skönt ibland.
    Vi ses imorgon då *längtar*
    Kramen

     
  • At 10:55 fm, Anonymous Anonym said…

    jag haaaatar att tvätta jag med!!! drar mig för det tills man såtr där utan ett enda par rena strumpor... suck. o aldrig lär man sig :)

    Ledig fredag, fy faaaabian va skönt!! Lyllo dig hoppas du får en härlig dag!!
    kraaaam

     
  • At 12:52 em, Anonymous Anonym said…

    Buhu...jag skrev samma kommentar här två gånger igår, men det fungerade inte. Varför kan alla andra skriva, men inte jag?

     

Skicka en kommentar

<< Home