Millis värld

torsdag, oktober 13, 2005

Nervös...igen

Yes, som rubriken säger så är jag nervös denna torsdagen också. Verkar som om torsdag blir min nya nervös-dag eftersom det är min VV-dag. Helgen som var bjöd ju på fest på lördagen med både mycket mat och dryck så den här veckan kanske det finns visst fog för nervositeten också. Oh well, om cirkus en dryg halvtimme lär jag få veta. Räknar inte med något jätteskutt neråt om det blir minus i alla fall, det är säkert. Tyvärr får jag inget sällskap med mig till VV. Det funkar inte riktigt för Y denna veckan, men jag klarade mig bra både förra veckan och veckan före det så… Direkt efter VV ska jag tillbaka till jobbet på föreläsning och sen hem och därefter iväg till Y. Pust! Måste åka hem till mig en sväng däremellan eftersom mitt proppskåp verkar ha fått stora knäppen. Jag har bott i min lägenhet i 4 år snart och inte en enda gång under denna period har det gått en propp förrän fram till för ca 4 veckor sedan. Inget konstigt med det, sånt som händer förr eller senare. Det värsta är att efter den gången har samma propp gått ytterligare 4 gånger, varav 2! i morse. Hade inte spelat så vansinnigt stor roll om det inte råkade vara just den proppen som styr strömmen till kylskåpet och med tanke på att min frys är fullproppad känns det lite halvjobbigt. Så nu måste jag gå iväg och köpa proppar på vägen hem (var köper man det förresten??) så att det finns ett lager. Som tur är kommer brorsan imorrn kväll, ska låna min lägenhet fredag natt och han är utbildad elektriker så han lovade kolla på det åt mig. Vore lite knäckande (och dyrt och jobbigt) ifall det händer något i helgen när lägenheten står tom. Ska för säkerhets skull lägga något under frysen som samlar upp vattnet ifall att om olyckan är framme. Så slipper jag i alla fall ha vatten över hela köksgolvet dessutom. Det är vid såna här tillfällen man önskar man hade en hyresrätt och en fastighetsförvaltare att ringa… Tur att man har världens bästa lillebror istället *ler*.

Hoppsan, nu sprang visst klockan iväg. Måste rusa iväg till VV. Skriver mer imorrn istället! Puss!

4 Comments:

  • At 5:55 em, Anonymous Anonym said…

    Håller tummarna för att det gick bra på VV!! Tycker du e såååå duktig!!

    Skumt med propparna, låte rju inte som de mår helt bra! O dubbeltrist om frysen ska tina!!! gah!! Hoppas brorsan fixar det!! Bra med elektriker i familjen!! ;-) (jag har oxå en!! guuuuld!!)
    kram kram

     
  • At 6:51 em, Anonymous Anonym said…

    Fy, vad jobbigt med dumma proppar! Själv är jag en sådan där dum blondin som inte vet vad jag ska ta mig till om proppar går. Jag vet inte ens var proppskåpet finns i min lilla etta...

    Jag håller tummarna för din vägning. Idag har jag fuskat för 3 gången på 3 månader. 2,5 hg lösgodis. *mätt*

     
  • At 10:09 em, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Håller tummar och tår att det gick bra på VV! Själv är jag helt slut efter tufft yoga-pass. Sängen väntar, jippy vad skönt!

     
  • At 3:48 em, Anonymous Anonym said…

    Hoppas det gick bra på VV igår!

    Jobbigt med proppskåpet, låter helskumt ju! Hoppas det ordnar sig också.

    Jaaaa fika nästa vecka, jag vill jag vill! Känner att jag måste få träffa normala männsikor istället för det dårhus jag har omkring mig nu :D

    Kram

     

Skicka en kommentar

<< Home