Millis värld

fredag, februari 17, 2006

Bara en snabbis

Men, fan vad tiden går! Redan 17 februari, vart har veckorna försvunnit? Fast det känns som om det var jättelänge sen det var nyår. Har varit så mycket sedan dess så dagarna har bara swoschat förbi. Och uppdatera bloggen gjorde jag ju inte heller i förrgår precis. Har varit ganska mycket jobb på sistone och har jobbat en del kvällar så när jag väl gått hem har jag inte orkat se en dator mer. Men nya jobbet är fortfarande fantastiskt kul, jag trivs sååå himla bra med det och känner verkligen hur mycket nytt jag lär mig varje dag och hur mycket rikare på erfarenheter jag blir. Ju mer tiden går desto mer märker jag själv hur mycket bättre grepp jag får över varje ny situation. Det är en konst bara att ställa rätt frågor och bena ut den information som just jag behöver, i ett ämne som man inte egentligen kan särskilt mycket om. Där är erfarenheten viktig, den hjälper mig att veta vilken sorts information jag behöver och vilka frågor jag ska ställa.

Puuust, så har hela dagen gått. Shit, har sprungit runt och försökt hinna med 100 saker samtidigt här på eftermiddagen. Har kommit helt nya direktiv helt plötsligt, typ 5 före produktionssättning så nu måste all planering göras om och jag och fler med mig går omkring är så där inte direkt skitglada just nu. Är helt mentalt slut i hjärnan känner jag. Ska packa ihop bara om en liten stund och bege mig iväg hemåt så jag är hemma en kväll i normal tid den här veckan. Ska inte göra nåt ikväll, bara plantera rumpan i soffan framför teven och kolla någon film. Var till G häromkvällen och lånade en hel drös med filmer så det finns massor att välja på. Har ju ingen lust alls att ställa mig och laga mat, men med tanke på att jag ställde mig på vågen imorse och insåg att jag gått ner 1,4 kg sedan i måndags bara av att sköta maten den här veckan så blir det definitivt inga onyttigheter. Kan ju inte gå och sabba för mig själv det första jag gör.

Blev ju inte så mycket till uppdatering det här, men jag hinner kanske lite imorrn när jag är in och jobbar.
Kram, kram!

2 Comments:

  • At 12:51 fm, Anonymous Anonym said…

    Din lilla arbetsmyra, får du aldrig tid att vara ledig??

    Men shit vad du gått ner! Ja tror jag gått upp 1,4 kg denna veckan.. Idag har jag iofs tränat och bara ätit en halv påse jordnötsringar utöver maten så..

    Ha en skön söndag med filmerna!
    kram
    L

     
  • At 8:34 fm, Anonymous Anonym said…

    Grattis till viktminskningen! Måste kännas bra :)

    Kul att höra att du trivs på jobbet, med de nya uppgifterna och högt tempo. Se bara till att ta det lugnt ibland ;)

    Kram linda

     

Skicka en kommentar

<< Home