Millis värld

tisdag, februari 07, 2006

Helgen och lite annat

En lugn vecka, känns konstigt. Och lite fel nästan, för det är så lugnt just nu att jag inser att jag snart måste få fler projekt annars blir det för lite att göra. Det finns nämligen nästan inget programmeringsjobb att ta heller utan jag måste försöka få hela min tid uppbokad för tester. Ska boka in ett möte med en projektledare för vårt jätte-, jättestora projekt som pågår här just nu. Meningen är ju att jag ska jobba med det på sikt och det är väl lika bra att jag passar på att sätta mig in i det nu när det finns tid. Har precis mailat honom så får jag höra vad han anser om mina tankar. Ska även börja delta vid de möten som Folksams testvertikal har, där olika personer som alla jobbar med testledning på olika nivåer träffas regelbundet. Jag kan förmodligen inte bidra med så mycket till att börja med, men kan säkert lära mig en hel del.

Hade jätteskön helg hemma på ön. Y hängde med och vi har i stort sett bara softat och tagit det lugnt. Sovit mycket, ätit god mat och umgåtts väldigt mycket med min lilla systerson lilla F, snart tre år. Han är ljuuuvlig nu. Söt så man vill äta upp honom, rolig, pratar hur mycket som helst och har så roliga idéer och fantasier, på samma gång rejält temperamentsfull. Vill ha egna barn varje gång jag träffar syrrans härliga ungar. Passade även på att handla lite billig taxfree på tillbakavägen. De kör nämligen 20% aktieägarrabatt hela februari ut så jag passade på att köpa lyxig rengöring och dagkräm för min übertorra hud. Helt otroligt så har jag märkt skillnad på bara 2 dagar. Hoppas det håller i sig så att jag snart har fått tillbaka min fina hy. Var såå sugen på att handla ett litet kit med 5 olika läppglans från Dior också eftersom jag är en total läppglansfreak, men plånboken är superdupertunn den här månaden (ha, vad då den här månaden förresten *smil*) så det får bli en annan gång istället. Har dessutom kostat på mig att göra om min nagelförlängning istället eftersom jag var så missnöjd med den förra tjejen. Bokade istället på ett ställe som heter Endorwyn http://www.endorwyn.com på Rådmansgatan och hon var urduktig. Mina naglar är mycket, mycket finare nu och är i gelé. De förra var i akryl och det blir inte lika snyggt helt enkelt och sen tyckte jag att den tjejen kändes väldigt slarvig och såg rätt sunkig ut också. Taskig frisyr, fula kläder… Jag är hopplöst fördomsfull och anser att folk som pysslar med flärd och glamour även själva ska se ut som om de bryr sig om sitt utseende. Inte fanken vill man ju fixa håret hos en frissa som ser ut som f*n i huvudet heller…! Dessutom hade den här tjejen bättre priser också vilket ju definitivt passar mig bättre.

Igår kväll var jag på bio och såg Brokeback Mountain och den var jättebra. Dock har ju förväntningarna skruvats upp väldigt mycket eftersom den blivit så omskriven och fått så fantastisk kritik. Kan tänka mig att det finns folk som blir besvikna. Med risk för att låta lite snobbig så tror jag att det kan finnas folk som inte kommer att förstå den och bara kommer att se den som en bögfilm. Med lite tur blir det bio även imorrn kväll även om jag egentligen inte skulle ha tid, behöver städa lite hemma eftersom mamma och syrran kommer på torsdag. Men jag får dra över lägenheten lite snabbt med dammsugaren så duger den nog för en natt. Vi ska inte vara där så mycket för vi ska på Mamma Mia på torsdag, de fick det i julklapp av mig. Vad det blir för film på onsdag har vi inte riktigt bestämt ännu, beror på om G kan komma ifrån eller inte. Vi vill dock se både Casanova och Varannan vecka så det lutar väl åt att det blir någon av dem. Jag skulle vilja se Walk the line också, men den visas inte på Heron så det får bli en annan gång eftersom jag ju måste hem och dammsuga före bion och då orkar jag inte ta mig in till stan en gång till.

På fredag är det dags för kickoff med jobbet. Ska iväg på jättestor IT-kickoff med hela Folksams IT-avdelning, vi som jobbar på KPA tillhör nämligen Folksams IT-organisation. Lite krångligt, man måste nog jobba här för att förstå hur organisationen ser ut (man fattar det knappt trots att man jobbar här om jag ska vara helt ärlig…) Timingen är ju inte helt strålande för detta event eftersom Folksam så sent som måndagen förra veckan meddelade att man behöver skära på sak- och livsidan med totalt 355 tjänster. 65 av dessa ska försvinna på IT-organisationen så det kan ju vara väldigt konstig stämning på fredag. De diskuterade att ställa in den pga av detta, men beslöt att köra den ändå. Den har varit bokad sen ett år, vi har alltid kickoff i början av februari och det är ju trots allt en hel del människor som inte blir berörda och då tyckte man att det var mest rätt att köra som vanligt. Jag hoppas det blir kul för jag är sugen på fest. Om stämningen där känns tryckt blir det nog dock inget större problem att få med sig folk och gå vidare om man vill det. Och som sagt, jag är sugen på fest så jag kan absolut tänka mig att gå vidare även om festen där blir bra. Den slutar ju redan 1 nämligen och då är ju klockan bara barnet ännu…

Nej, nu ska jag skriva vidare på min lilla testplan. Ha det gott!

Äsch, passar på att lägga in även nedanstående som jag snott från Sara http://sara81.wordpress.com/ .

Fyra jobb jag har haft i mitt liv
Receptionist på ett försäkringsbolag (första jobbet efter studenten)
Servitris
Kundservice på försäkringsbolag (samma där jag jobbar nu faktiskt)
Systemutvecklare

Fyra filmer jag kan se om och om igen
Gudfadern 1
Gudfadern 2
Dirty Dancing
Grease 1

Fyra ställen där jag bott
Borås
Ön (behåller lite av min anonymitet…)
Stockholm
Blir inte fler än så om jag inte räknar med stadsdelar också…

Fyra TV-serier jag tittar på
Prison Break (fast på DVD)
Lost (samma som ovan)
Cityakuten
Desperate Housewives

Fyra länder jag besökt
Cypern
Grekland
Spanien
Norge

Fyra webbsidor jag besöker dagligen
Viktforum
Aftonbladet
Expressen
Google

Fyra av mina favoriträtter
Ungersk kycklinggryta
Köttbullar (helst mammas, men mina egna är inte heller dumma)
Stor blodig biff med smarrig sås och potatisklyftor
Pasta med köttfärssås (min egen alltså, den är bäst)

Fyra ställen jag skulle vilja vara på just nu
På massagebordet hemma hos min naprapat Marika, har oont i axlarna
I soffan framför teven… lång dag med både missad frukost och lunch så det vore jag värd
På semester i något härligt, soligt land med hela min familj. Gärna någonstans med bra golfbanor…
På dejt med någon riktigt mysig kille… alldeles för länge sedan något sådant var aktuellt tyvärr.

10 Comments:

  • At 5:19 em, Anonymous Anonym said…

    Bra att du går så mycket på bio, då kan man gå in här och läsa recensioner! :-) Jag såg "Att göra en pudel" i helgen. Gullig film, men man ska nog inte vara så känslig som jag för jag grät ju halva filmen trots att det var en komedi!

    Hoppas att du får något att göra på jobbet, för jag höll på att dö av tristess på jobbet när jag hade för lite att göra.

     
  • At 6:38 em, Anonymous Anonym said…

    Jag är lite nyfiken på dina naglar... Hur länge de håller och så, fast det svaret lär jag ju få vänta på eller hur *haha*
    Själv är jag inbiten nagelbandsknåpare så jag drar mig för att gå på salonger för de skulle nog få spunk då de ser mina naglar
    Kramen

     
  • At 11:51 em, Anonymous Anonym said…

    vilken rolig veta-mera grej.. ska kopiera den till min sida nästa gång jag boggar.

    lustigt det där att man bill att frisörer o liknande själva ska se bra ut, behöver ju verkligen inte betyda att de är dåliga för att de e sunkiga, men det känns så!

    Ha det så skönt på jobbet o njut lite av att det e lugnt =)
    Kram

     
  • At 9:21 fm, Anonymous Anonym said…

    fullt upp resten av veckan låter det som! kul med besök och mamma mia! den vill jag också se, men biljetterna har varit slut verje gång jag försökt boka. du får recensera den i helgen =)

    Lycka till med städningen =)
    kram

     
  • At 4:48 em, Anonymous Anonym said…

    Tack för helgen gumman! Det var precis vad jag behövde. Hoppas ni får jättekul på Mamma Mia. När jag hade sett den sjöng jag Abba-låtar hela vägen från Cirkus.

     
  • At 1:01 em, Anonymous Anonym said…

    bara inne och lämnar ett fång allahjärtansdagkramar!!!

     
  • At 9:22 fm, Anonymous Anonym said…

    hoppas att du hade en mysig alla hjärtans dag!
    puss o kram
    L

     
  • At 9:34 fm, Anonymous Anonym said…

    Hej!

    Ja, det stämmer att det är den kolgrillen vi var på. Det finns säkert bättre och mysigare restauranger, men jag tycker att den var bra ändå. Riktigt bra för att ligga ute i förorten och att vara så nära där man bor. Kommer säkert att gå dit fler gånger!

     
  • At 6:38 em, Anonymous Anonym said…

    Klart att personer som jobbar med skönhet, glamour och annat som kan placeras in där, även ska se fräscha och piffiga ut. Det bevittnar ju att de är duktiga och faktiskt bryr sig om hur de ser ut. Det finns säkert undantag, sånna som ser ut som 'hej kom och hjälp mig' men som är superduktiga på det de gör. Ännu har jag dock inte träffat någon 'sån' ;-))

    Kul att du blev nöjd med naglarna nu och dessutom till ett bättre pris! :-))

     
  • At 4:26 em, Anonymous Anonym said…

    Hej tänkte bara tipsa om en bra sajt om man planerar en Kick-off: http://www.eventguiden.se. Tack för mig! :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home