Millis värld

onsdag, maj 24, 2006

Liten uppa före helgen

Nu är det snart bara att packa ihop för dagen som är kvar av den här arbetsdagen. Åååh, vad jag gillar långledigt! Har jobbat på bra i veckan dessutom så jag kan kosta på mig lyxen att ta långledigt utan att känna mig stressad hela helgen, hääärligt! Har precis skickat iväg dagens sista mail, med lite sista-minuten planering så här före helgen. Snart ska jag som sagt packa ihop mina grejer och ta mig bort mot Vasastan för att besöka min nageltjej och få naglarna fixade igen. Börjar se lite risiga ut nu så det är verkligen på tiden. Hade eventuellt tänkt att jag skulle gå tillbaka och jobba lite till efter det, men bestämde mig på lunchen att sluta tidigt istället och kanske ta en promenad när jag kommer hem istället.

Igår var jag och Y på bio och kollade in http://www.missionimpossible.com/ . Var riktigt bra tyckte faktiskt vi. Om man bara är ute efter en rulle fullspäckad med action är den absolut värd att ses och det var vad vi båda var på humör för igår så det passade ypperligt. Sen hann jag även med lite McDreamy i Grey´s anatomy så kvällen var riktigt bra mao.

Ikväll blir det nog packa, duscha och lite annat fixeri som står på menyn. Har massor med saker som ska släpas med hem till ön imorrn så jag behöver nog, emot mina normala vanor, börja packa redan ikväll för att inte glömma något viktigt. Som t ex reservdelarna till bilen som brorsan förhoppningsvis hinner fixa i helgen. Det ska nya stötdämpare fram samt bytas burk på avgasröret eftersom det är hål på den. Avgasröret är ju inga problem, det är en ganska simpel reparation. Kan vara värre med dämparna dock så jag hoppas han klarar av att fixa det. Annars får vi väl ta det senare i sommar, men det är ju inte direkt bra att köra bilen för mycket utan bra dämpar så jag håller tummen att han och min syssling tillsammans fixar det. Har eventuellt redan en spekulant på bilen när jag vill sälja (för i höst blir det ny bil), eller har du ångrat dig Y? *ler*

Hoppsan, nu måste jag rusa iväg ser jag. Klockan bara stack iväg helt plötsligt. Ha en bra helg allihop!