Millis värld

fredag, maj 19, 2006

Helgtrött

Snart är den här arbetsdagen äntligen slut. Vet inte vad det är med mig idag, men jag är helt förbi av trötthet och vill bara åka hem och lägga mig. Tanken är att jag ska städa och tvätta idag, men jag får se om jag inte tar städningen imorrn eller på söndag istället när jag förhoppningsvis är mer utvilad. Tvätta måste jag dock göra för nu börjar hyllorna i garderoben verkligen gapa tomma… någon som hört ordet reservtrosor kanske *haha*. Det är ju dock inte så betungande att tvätta så det ska jag absolut se till att få gjort. Gjorde en röjning i lägenheten och tog hand om monsterdisken igår kväll så jag kan vänta med att rasta dammsugaren till på söndag utan att få panik för att det är så stökigt hemma. Jag är den sämsta sortens kombination när det kommer till städning, en pedant som hatar att städa… låter knäppt jag vet, men så är det.

Hade ju eventuellt tänkt att jag skulle åka iväg ut till Dalarö redan ikväll, men eftersom jag känner mig så trött och energilös så åker jag ut imorrn förmiddag istället har jag bestämt. Så kan jag sova tills jag vaknar av mig själv och käka frukost själv i lugn och ro, kanske ta ett varv med dammsugaren innan jag sätter mig i bilen och drar iväg. Tror jag är ett roligare sällskap så dessutom, annars hade jag väl bara suttit helt trött och hängig och då är man ju inte till mycket glädje för någon. Måste erkänna att det känns otroligt jobbigt att cykla hem nu, men det brukar ju funka bara man kommer iväg. Ska dock bli skönt att det blir några dagars uppehåll i cyklandet nu så kommer jag igen på måndag med förnyad energi. I helgen får det bli promenader istället. Hoppas regnet håller sig borta, men så länge det inte öser ner ska jag nog ändå försöka komma iväg ut.

Har egentligen inte så himla mycket spännande att berätta idag, så det här får bli ett litet slapparinlägg bara. Kanske mer att berätta måndag…