Millis värld

onsdag, maj 17, 2006

Löneförhöjning, me like!

Hittade den här hos kära ~*Sara Mitt i Livet*~ , vet inte om hon själv hittat den någonstans eller kommit på den själv, men den var lite rolig så den snodde jag helt fräckt.

FÖR 15 år sen…
1. Var jag 21 år.
2. Jag gick en förberedande kurs inför Journalisthögskolan, för jag skulle minsann bli journalist jag!
3. Var jag en vältränad superpingla med värstingskondition (vaaaad hände?! *skratt*)

10 år sen…
1. Dejtade jag N, golfinstruktör och var så kär att hälften borde ha varit nog.
2. Bodde jag i Borås och gick sista terminen på dataekonomprogrammet.
3. Var jag fortfarande en vältränad superpingla med värstingkondition (som sagt, vad hände?!)

5 år sen…
1. Hade jag bott i Stockholm i ganska exakt ett år och bodde på Lilla Essingen i världens minsta lägenhet.
2. Jobbade jag på kundservice på KPA och vantrivdes så jag höll på att dööö.
3. Var jag inte fullt så vältränad längre, men rätt ok ändå efter alla år i restaurangbranschen. Där har man aldrig tid att bli fet, spring hela tiden.

3 år sen…
1. Hade jag jobbat ganska exakt 1 år på IT-avdelningen på KPA och tyckte jag hade ett väldans roligt jobb.
2. Föddes syrrans andra son, lille F och gjorde allas våra liv mycket gladare.
3. Åkte jag och min kompis G på en häärlig slapp semester i Spanien. Bara vin, god mat och sol i en hel vecka.

1 år sen…
1. Firade jag flygarhelgen tillsammans med 10 härliga, suveräna, urtrevliga killar, aaaalldeles ensam bara jag *hehe* (tyvärr är jag för mycket kompisar med dem för att vara intresserad av något flirtande på allvar).
2. Hade jag ett lönesamtal med min chef, som var ett bra samtal men som inte genererade speciellt mycket stålar.
3. Hade jag varit VF-medlem i 4 månader och tyckte det var det bästa forum som fanns, har hittat många roliga kompisar där.

4 månader sen…
1. Fick jag nya arbetsuppgifter på jobbet med mer ansvar och tyckte åter att jag har världens bästa jobb.
2. Hoppades jag på att vintern skulle bjuda på mycket snö (och gissa om jag fick min önskan uppfylld med råge).
3. Började jag äntligen, efter ett års envisa halsinfektioner, se slutet på en låååång sjukdomsperiod.

Igår…
1. Var jag iväg på en jättetrevlig aktivitet med mina jobbarkompisar, båtresa runt i Stockholm i två timmar med god mat och lite vin.
2. Vaknade jag jättetidigt och cyklade iväg till jobbet och var vid skrivbordet redan vid 7! (Har typ aldrig hänt förut).
3. Myste jag under täcket på soffan framför teven till Grey´s anatomy, med en stor kopp té. Kände lite förkylningssymptom komma krypande…

Idag…
1. Har jag haft lönesamtal med min chef, som resulterade i en feeet löneförhöjning till min stora lycka. 5000 spänn + 5 semesterdagar extra. Jag är sååå jävla bra!!
2. Har jag pratat i telefon både med min bästis S i Borås och med världens bästa lillebror hemma på ön.
3. Är jag också (precis som darling Sara) sjuuuuukt sugen på choklad!

Kul med såna här små enkäter, eller vad man nu ska kalla det. Borde så klart jobba som attan just nu, men har varit så jäkla trött hela dagen så jag har knappt fått nånting gjort. Blääh, betyder att det blir en extra jobbig dag imorrn tyvärr, men den smällen får jag ta då. Ska cykla iväg hemåt snart faktiskt, blir nog jobbigt det idag. Blåser rätt kraftig motvind så det lär väl ta sin tid att komma hem. Har dessutom inte en susning vad jag skall fixa till käk när jag väl kommer hem så det får väl bli typ Keldasoppa med nån macka till kanske.

Har just fått ett jättegulligt grattis-mail av en arbetskompis för min fina löneförhöjning. Känns faktiskt väldigt bra måste jag säga, härligt att få känna sig riktigt uppskattad för sin insats även ur pengahänseende.

Nej, usch nu är jag jättetrött så nu tänker jag packa ihop och börja röra på mig. Var meningen att jag skulle behöva jobba över idag, men vi kunde utföra testerna under dagtid istället så jag slipper det som tur är. Så nu, hemfärd! Tjingeling

7 Comments:

  • At 4:41 em, Anonymous Anonym said…

    Ja visst är det kuligt med såna här listor! =D
    Jag snodde den av Sanna, så det är lugnt ;)

    Grattis igen till det grymt lyckade lönesamtalet =D

    Kramar!!

     
  • At 8:32 em, Anonymous Anonym said…

    Ville bara skicka ett stort grattis till din fina löneförhöjning. Och fem dagars extra semester - BRA jobbat!

    Gillade enkäten. Kanske snor jag den av dig :-)

    Kram
    Joanna (www.livsvinst.se

     
  • At 8:28 fm, Anonymous Anonym said…

    GRATTIS till en finfin löneförhöjning!

     
  • At 10:37 fm, Anonymous Anonym said…

    Ojoj (gör stora ögon!!) Grattis till den otroliga löneförhöjningen! Fan vad härligt :D
    Kramis

     
  • At 3:47 em, Anonymous Anonym said…

    Wow, vilket lyckat lönesamtal! Grattis!!!

     
  • At 6:32 em, Anonymous Anonym said…

    Vad kul med löneförhöjningen!!!!!!!!! GRATTIS!

     
  • At 10:35 fm, Anonymous Anonym said…

    Kul "enkät" och supergrattis till löneförhöjningen!! Och fem dagar extra semester är inte fy skam!

     

Skicka en kommentar

<< Home