Millis värld

måndag, maj 22, 2006

Ifyllnadsövningar igen

Hittade detta hos ~*Sara Mitt i Livet*~ som i sin tur hittat det hos Miauizzimo och eftersom jag också gillar såna här grejer så kör vi på…

Tio första:
Första bästa kompis: Det måste nog vara Marika, från sandlådan riktigt.
Första bil: En Opel Kadett –78, kallad Pärlan.
Första kärlek: Det var Tomas, jag var 12 han 10…gillade visst yngre killar redan på den tiden *hehe*.
Första husdjur: Vår tax, Fia, tror vi skaffade henne när jag var typ 10 år kanske, minns inte riktigt.
Första semester: Första utlandssemester var Cypern. Blev inte särskilt mycket semestrande med hela familjen hemma hos oss, verkligheten för mjölkbönder tyvärr. Och när korna fick gå, ja då var jag så pass vuxen att jag börjat semestra på egen hand.
Första skiva: Köpte stereo ganska sent, körde bara kasetter fram till dess. Men första skivan var nog Maria Magdalena med Sandra, för alla er som minns den låten.
Första jobb: Som bondunge fick man börja jobba typ när man lärde sig gå, hade rensat flera mil med lök- och sockerbetsrader redan innan jag fyllt tvåsiffrigt. Men första ”riktiga” sommarjobb utanför gården var som lekledare på en simskola. Då var jag 11 år.
Första riktiga kärlek: Christoffer
Första piercing: Öronen (första och enda)
Första konsert: Oj, det minns jag nog knappt. Men tror det borde vara Monsters of Rock när jag var typ 15-16 år nånting. Det var Def Leppard, Bon Jovi och Ozzy om jag inte minns helt uppåt väggarna galet..

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: Rött vin
Sista bilfärden: Hem från min kusin i Sumpan igår eftermiddag.
Sista filmen du såg: How to Lose a Guy in 10 Days
Sista ringda telefonsamtalet: Ringde min kusin Cilla innan jag åkte och hälsade på henne med familj igår eftermiddag.
Sista bubbelbadet: I Göteborg på VF-träffen.
Sista spelade cd: Michael Bublé.
Sista kyss: Bläääh, det var så länge sedan så det är helt upprörande. Men det var väl när jag småhånglade lite med den där gulliga smeden från Örebro på krogen någon gång i mars. Sen har jag förstås pussat på lilla och stora F massor och även gudsonen igår, men det är nog inte det som avses kan jag tänka mig.
Sista gången du grät: Förra söndagen när jag kollade på Den Bästa Av Mödrar , helt jävla jättesorglig film och jag bölade så jag var helt andfådd *haha*
Sista måltiden: Helstekt fläskytterfilé med örtpotatis och olivyougurtröra till lunchen.

Åtta har du någonsin:
Dejtat ngn av dina bästa kompisar: Nej, jag tror inte det, men jag kan inte svära på det faktiskt.
Blivit arresterad: Nej, absolut inte. Däremot har jag suttit i hårda förhandlingar med den cypriotiska polisen en lång natt för många år sedan. Syftet var att få ut ett gäng engelska kompisar ur häktet efter att de tagit en liten joyride på en moped som inte var deras egen och lyckats krascha den… En grymt rolig historia så påminn mig om att berätta den någon gång när vi ses.
Blivit kär vid första ögonkastet: Nej, absolut inte. Tar flera månader för mig att bli kär. Men förälskad vid första ögonkastet, jepp definitivt.
Varit på TV: Nej, det har nog aldrig inträffat vad jag vet.
Fastnat på bild: Med tanke på att jag en gång i tiden varit en riktig linslus, så jaaa *asg*.
Fått ditt hjärta krossat: Herregud ja, lustigt nog bara av sådana jag i efterhand insett att jag inte ens varit kär i så kanske det egentligen mer rört sig om krossad stolthet
Sagt att du älskar ngn utan att mena det: Ja, tyvärr…
Haft ngt one-night stand: Ja, det har väl hänt någon gång eller två *eh*
Busringt till någon: Oooh yes! Alla minns väl klassikern: (Ringer första gången) – Är Knut där (eller annat valfritt namn, dock ej abonnentens)
- Nej, det finns ingen Knut här. (Luren läggs på under hejdlöst fnissande)
- Upprepa steg 1 ytterligare en gång
- (Ringer tredje gången) – Hej, det är Knut, är det någon som ringt? *hahahaha*
Oj, oj vad man var lättroad en gång i tiden.

Sju saker du har på dig:
1. Jeans
2. Röd t-shirt
3. Svart kavaj
4. BH
5. Trosor
6. Mina nya fina ballerinaskor
7. Stora blaffiga örhängen

Sex saker du har gjort idag:
1. Cyklat till jobbet
2. Duschat och tvättat håret när jag kom fram till jobbet.
3. Uppdaterat mig på VF efter helguppehållet.
4. Skrivit testfall som en liten tok, behov av paus och då gör jag detta.
5. Käkat lunch.
6. Läst dagens skörd av e-mail.

Fem favoritsaker (utan rangordning)
1. Min kära familj.
2. Mobilen
3. Min bil!!
4. Min cykel
5. Min TV (och DVDn måste nog med på ett hörn också)

Fyra personer du kan berätta allt för:
1. Sissi
2. Anette
3. Syrran
4. Ylva

Tre val:
Svart eller Vitt? Ja, den som tagit en titt i min garderob behöver inte fundera på denna fråga länge, svart absolut.
Sommar eller Vinter? Ääälskar sommaren, men kanske mycket för att det varit en vinter också. Men vid ett val blir det helt klart sommar.
Choklad eller Chips? Chips köper jag typ aldrig, så absolut choklad.

Två saker att göra innan du dör?
1. Bilda familj vore ju en höjdare, men tick tock, tick tock…
2. Bygga mig ett fantastiskt hus på ön och flytta hem igen.

En sak du ångrar?
1. Att jag tappat kontakten med Marie från min gymnasieklass. Vi hörs typ aldrig av längre och en gång var vi en stor del av varandras liv, det är synd. Sånt som händer, men ändock synd.

Kör en liten kort sammanfattning av helgen också. Fredag kvällen blev som ni förstår av föregående inlägg en riktig slapparkväll i tv-soffan. Hyrde två DVD-filmer, såg både denna King Kong och denna Zozo . Den första var låååång, men som brorsan sa när han sett den: ”Alla kan ju historien, så det är klart de måste hitta på lite lull lull runt grundhistorien för att folk ska gå och se den igen”. Helt ok i soffan, men lite väl lång som sagt. Den andra gillade jag skarpt! Se den, kan rekommenderas. Efter all film somnade jag som en stock och vaknade först vid tio-tiden lördag morgon.
Trots goda föresatser att det skulle städas i lördags struntade jag i det. Käkade lång frukost, hoppade i duschen och drog sedan iväg ut till Dalarö vid tvåtiden ungefär. Betydligt bättre väder ute där än inne i stan så vi fick faktiskt njuta av lite sol. Grillade hel oxfilé på kvällen och lagade potatisgratäng och en stor sallad till. Det var mumsigt, mumsigt. Några glas vin också innan vi slog oss ner i soffan och kollade in Mello (heja Finland och Lordi) . Alltid lika kul med festival, men ärligt tycker jag att det börjar bli för många deltagande länder nu. Trots att de snabbat upp röstningen så tog det ändå foreeever innan det var klart. Nu anade man ju rätt tidigt vilka som skulle vinna, men man vill ju liksom ändå se hur alla röstar (åtminstone när man är schlagerfantast som jag). Efter det var klart stöp vi i säng. Sov till halvnio på söndag morgonen.
Vaknade till solsken och fågelkvitter och det var riktigt härligt väder så vi käkade frukost på altanen i solen och blev sittande där i några timmar. Sen skulle C fixa till sig eftersom hon och en av hennes Dalarökompisar skulle lifta med mig in till stan och strosa lite i affärer innan de skulle på Bruce-konsert på kvällen. Jag satt kvar i solen medan hon piffade sig. Sen tog vi en vända i Dalarö centrum och hann med en god fika på bageriet innan vi hämtade upp kompisen. När jag släppt av dem stack jag iväg ut till min kusin i Sumpan och hälsade på henne med familj, bl a min lille gudson. Full fart och leka med honom hela eftermiddagen. Landade hemma vid halvåttatiden ganska så trött, så det blev en rätt slapp tv-kväll igår också (och som ni säkert noterat blev det ingen rastning av dammsugaren heller).
Idag är det full fart på jobbet igen som vanligt, så nu är det dags att sluta pausa och börja jobba igen. Ha en bra kväll!

3 Comments:

  • At 7:58 em, Anonymous Anonym said…

    Så himla kul att läsa all fakta om dig gumman! Härligt att du oxå haft en "Pärlan", haha ;)

    Låter som du haft en himla skön helg faktiskt. Och ibland måste ju dammsugaren bara få vila, hehe.

    Syrrorna var oxå på Bruce i helgen. Sanna var totalt i extas när jag pratade med henne efteråt. Var tydligen en riktigt bra konsert! Jag är ju inget Brucefan (lixom för lite schlagerfeeling för min smak! *ASG*), men det hade säkert varit kul att vara där ändå!

    Puss på dig!

     
  • At 11:23 em, Anonymous Anonym said…

    Tjena Bruden!
    Tack för din hälsning på Vickans blogg!!

    Tänkte bara kia in och se hur du har det... loong time no se

    Grattis till löneförhöjningen!

    Kram kram kram
    Linda

     
  • At 9:41 fm, Anonymous Anonym said…

    Hallåååååå söt smed från Örebro??? vad heter han!!!!!!!!!!!!!!????
    undrar en nyfiken örebroare :)

    P&K

     

Skicka en kommentar

<< Home