Millis värld

tisdag, maj 16, 2006

Snart långledig

Jösses, vad dagarna springer förbi nu! Mycket att göra mest hela tiden är det, fast kul, och även fritiden har varit lagom uppbokad. Helt plötsligt börjar man någonstans där framme ana att det kanske blir semester i år också. Drygt 8 arbetsveckor kvar är det för min del, men hinner med några långhelger däremellan också så det känns skönt. Första långhelgen kommer ju dessutom redan nästa vecka och då har jag beställt soligt och varmt, ja i alla fall hemma på ön, för det är där jag kommer att spendera flygarhelgen.

Projektet jag jobbar i är rejält tidspressat och nu börjar vår leverantör mumla om att de har problem med att bygga upp infrastrukturen i tid, vilket ställer till rejäla problem för vår del. Speciellt för min del av projektet, eftersom den ju ligger allra sist. Kan ju liksom inte börja testa systemen innan de är färdigutvecklade och lagda i rätt miljö. Projektledaren var in och snackade med mig idag och på beslutsgruppsmötet i eftermiddag kommer man att rekommendera att man skjuter fram produktionssättningen 2 veckor så att det skulle bli helgen efter midsommar istället för helgen före. Skulle ju vara skönt om det gick igenom måste jag säga, då kanske vi slipper jobba dygnet runt sista veckan. Får väl höra resultatet imorgon gissar jag, så håll tummarna!

I kväll efter jobbet ska hela min grupp iväg på en liten efter-jobbet-aktivitet. En snubbe på vår avdelning äger en gammal kanalbåt tillsammans med sina syskon som de kör privata turer med. Så vi ska iväg med den efter jobbet. Ska bli kul och mysigt, men det hade ju varit roligare om det hade varit lite mysigt väder också. Lite knöligt att ta sig hem blir det för mig efteråt eftersom jag ju cyklar nu. Så när vi tar i land igen vid Slussen måste jag åka tillbaka till jobbet och hämta cykeln innan jag kan åka iväg hem. Men jag är ju så envis så jag har bestämt mig för att inte ta enkla utvägar för att slippa undan min dagliga motion, så enda ursäkten som godtas är om det blir jättedåligt väder och regnar. Förhoppningsvis blir det inte jättesent i alla fall…

Kämpar på med viktminskningen, men jag måste verkligen skärpa till mig och tänka mer på vad jag äter. I helgen var det ju fest på jobbet och det hade jag liksom sagt för mig själv att det var ok att inte tänka på pointsen den dagen. Men sen blev det lördagen också och så blev det visst lite godis igår kväll. Och det är ju av ren förbannad lättja också. Nu har det inte varit så mycket att jag behöver oroa mig för att jag har gått upp pga det, men om jag hade låtit bli hade jag ju kanske istället gått ner några hekton. Så nu är det ordentlighet som gäller hädanefter. Nästa vägning blir fredag, men sen blir det inget nästa vecka eftersom jag åker hem till ön torsdag morgon. Kanske, kanske att jag åker iväg på onsdagen fast det är några dagar tidigare än vanligt, men det kan nog vara bra att se tendensen så att man inte spårar ur när det är långhelg igen. Vet att det kommer att bli rejäl fest i alla fall en av dagarna då och då tänker jag inte heller räkna, men försöker motionera varje dag så ska det nog ordna sig ändå.

Nu ska jag iväg på möte här så det får bli en kort liten uppdatering idag bara.

2 Comments:

  • At 3:30 em, Anonymous Anonym said…

    Ha det så mysigt i kväll, jag ska hålla tummarna att det inte regnar åtminstonde. Men huuuuu vad kallt det blivit i den här stan på bara några dar!!!

    massa kramar!!

     
  • At 10:01 em, Anonymous Anonym said…

    Men hejja dig! Jag är så lat att jag till och med åkte buss från Slussen (katarinavägen) till åsögatan idag. Fast jag kompenserade det hela med att sedan gå från åsögatan in till drottningatan. Alltid något!

    Låter mysigt med båtturen. Tråkigt bara att vädret inte är sådär superbra idag. Hoppas du kom hem utan att behöva se ut som en blöt hund!

    Kram!

     

Skicka en kommentar

<< Home