Millis värld

onsdag, september 28, 2005

Inspirationstorka

Det verkar faktiskt som om det läkaren sa igår stämmer. Idag känns halsen helt ok igen, trots att jag tog en riktig snabbprommis igår kväll. Då menar jag att tempot var rejält snabbt alltså. Konstigt nog blev halsen genast bättre efter promenaden, så nu känns det helt lugnt att fortsätta med mitt fysiska program. Ikväll ska jag iväg på boxpass för första gången på typ 2 år eller nåt, vet redan vilken fruktansvärd träningsvärk jag lär ha imorrn. Dock är det ett intropass så det finns ju möjlighet till att fråga hur mycket man behöver, känner att jag nog säkert behöver uppdatera tekniken. Brukar ju vara grymt jobbiga pass dessutom så får väl se hur bra man orkar i 60 minuter, kondisen är ju ännu inte på heltopp. Hoppas det är fler ensamma nybörjare på passet ikväll eftersom man jobbar mycket två och två, är ju inte så kul för en rutinerad att jobba med en nybörjare. Efter ikväll blir det dock ingen gymträning förrän nästa vecka tisdag. Imorrn kväll ska jag ut till Dalarö och hälsa på en nyopererad C och fredag åker jag ju till ön. Däremot kommer det att bli massor med golf i helgen istället, lääängtar, har ju inte spelat på 3 veckor. Hur tusan klarar man sig under vintersäsongen??

Snart dags för lunch, var inget som lät så där jättespännande i personalrestaurangen idag, men det är så trist väder så jag orkar inte gå ut på stan och käka. Får väl ta det som lät minst tråkigt. Normalt har vi ju fantastisk mat i vår restaurang, men man kan ju inte gilla allt alltid. Blir i alla fall god mat hemma ikväll, har lagat en av mina husmansfavoriter, nämligen kalops. Jag är ju uppvuxen med sån mat, min mamma är fantastiskt duktig på att laga mat och speciellt husmanskost så ibland får jag för mig att laga det hemma jag också. Ska bli jättegott verkligen även om min kalops är långt ifrån lika god som mammas.

Tillbaka mätt och belåten, som tur var hade de lagt till några extrarätter på dagens meny så jag hittade något som passade min gom. Känner mig så seg just nu, vet inte om det bara är efter-lunch-seghet eller om det är det trista vädret. Borde inte vara trött, har varit jätteduktig med att gå och lägga mig i vettig tid denna veckan och har sovit jättebra. Träningen gör att mina sovvanor förbättras enormt också. Skönt att kunna känna sig utvilad när man vaknar på morgonen. Även om det alltid är segt att stiga upp när klockan ringer så känner man sig ju ändå oftast pigg när man väl stigit upp om man fått sova ordentligt och tillräckligt länge.

Känner mig inte riktigt inspirerad att skriva så mycket mer idag känner jag… Blir mer någon annan dag när jag har mer att berätta.