Millis värld

torsdag, september 22, 2005

Tji fick jag...

Nu har jag fått tummen ur och beställt tid till den infektionsläkare som jag träffade tidigare i somras. Har så klart fått tillbaka mitt halsonda och hon sa att om den antibiotikakur som jag fick av henne inte skulle funka så skulle jag återkomma. Nu ska vi göra en komplett helgenomgång över varför jag inte blir av med min luftvägsinfektion. Tycker det är så himla konstigt att jag har kunnat promenera mycket och spela massor med golf i sommar utan att ha känt av något i halsen, men så fort jag börjar med gymträning igen (2 pass denna veckan) så kommer det tillbaka som ett brev på posten. Fick först ställa in gårdagens pass och insåg i morse att det inte var någon idé att försöka träna idag istället. Halsen känns helt enkelt inte bra. Jag är så trött, utled, förbannad på att ha det så här nu så jag vet snart inte vad jag ska göra. Nu har jag gått i 7 månader med ständigt återkommande halsinfektioner, det är helt enkelt inte normalt att ha det på det viset. Jag kommer aldrig att gå ner i vikt och kunna träna som jag vill om jag inte blir helt frisk först. I våras gick jag ju inte ner ett gram på flera månader när jag var sjuk, trots att jag låg på ca 1500 kcal per dag. Helt lagom för den takt jag önskade gå ner i och för att vara rätt stillasittande (eftersom jag ju inte kunde träna). Jag blir knäckt om hela hösten ska bli på samma sätt. Ska bli skönt att äntligen få det utrett.

Tror att jag kanske ska gå till VV och skriva in mig idag. Kommer i och för sig ändå att fortsätta väga mig hemma också, men det känns som om det kunde vara lite kul med en förändring. Jag kommer inte att bli någon internetmedlem, tycker ju att det är lite jobbigt att hålla på och bokföra allt på nätet, så jag får väl föra checklista. VV är ju lite enklare än VK på det viset att man inte behöver räkna frukt och grönsaker förutom i några få undantagsfall. Blir förstås inte så kul att väga sig idag eftersom jag normalt väger mig oklädd direkt på morgonen så kommer det ju att visa mer nu, på eftermiddagen med alla kläder på sig. Gäller att kunna tänka bort det. Ska väga mig imorrn bitti hemma också så kan jag hålla två olika protokoll. Ska inte köpa några som helst av VVs produkter denna omgången. Deras choklad har satt mig i klistret förut och triggat igång mitt godissug. Nu var det så länge sedan jag åt några större mängder godis vid samma tillfälle så jag har lyckats bli av med det ständiga suget och vill förstås inte sabba det. Om det dock är något jag lärt mig om mig själv det senaste halvåret så är det att jag är envisare än en mulåsna när det krävs. Jag klarar av vad som helst, det känner jag verkligen och det är en skön känsla. Mitt viktminskningsprojekt kommer inte att misslyckas helt enkelt, det kanske kommer att ta tid för att jag måste bli frisk först, men förr eller senare kommer jag att nå målet. Det är bara att härda ut. Det som känns trist är att jag inte kan fortsätta träna som jag tänkt. Har varit så kul de 2 pass jag tränat denna veckan, har inte alls känts jobbigt att komma iväg eller något så det är trist att inte kunna fortsätta som planerat. Förhoppningsvis kommer vi snabbt underfund med vad som är fel med mig och så kan jag bli frisk fort som attan.

Nu har jag en helt ledig kväll framför mig eftersom mitt bodypump-pass blev inställt. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på istället. Borde i och för sig både städa och diska hemma, men usch vad jag inte alls har lust med det. Diska kan jag möjligtvis sträcka mig till, men städningen får vänta till helgen. Tror jag ska vara lite lat och gå och hyra någon bra film och slänga mig på soffan efter jag käkat middag. Måste komma ihåg att ringa mamma också och be henne betala in pengar till Cia för klassträffen den 8 oktober så får hon pengar av mig nästa gång jag kommer hem. Ska iväg till ön nästa helg, dags för ett litet besök hos frissan igen då nämligen och så ska jag spela golf. Har riktig abstinens *flin*. Kanske jag skulle höra av mig till Y och höra om hon är ledig ikväll. Har varit lite dåliga på att höra av oss båda två på sistone, men det är väl så det alltid blir periodvis. Vi pratade tidigare om att vi kanske skulle gå ut den här helgen, men jag känner inte alls för krogen den här helgen faktiskt. Skulle i så fall hellre sitta hemma hos någon av oss och laga lite god mat och dricka lite vin. Ska nog skicka henne ett sms tror jag.

Imorrn efter jobbet ska jag iväg och shoppa lite. Lönen får ju inte bränna för länge i fickan inte *skratt*. Ska kolla efter ett par nya boots, underkläder, lite accessoarer och eventuellt en ny vinterjacka. Hade som vanligt ett ton med räkningar så man är väl inte precis asrik den här månaden heller, men lite nytt har jag allt råd att unna mig. Sen ska jag iväg till City Gross och storhandla lite när jag kommer hem… eller så väntar jag med det till lördagen. Lär väl vara brutalmycket folk där imorrn kväll, i och för sig lär det vara så på lördagen också, men jag har inte någon jättelust att stå i kö 45 minuter en fredag kväll. Lördag spelar det liksom ingen roll, då har jag hela dagen på mig.

Idag träffade jag S på lunchdejt. Vi var till Tidemans, vårt stamlunchställe. Det ligger så bra till mellan våra båda jobb och dessutom har de väldigt god mat till ok priser. På Östermalm kan ju en lunch kosta nästan precis hur mycket som helst beroende på vart man går. När jag stod och väntade på att hon skulle komma kom det en kille gående och satte sig på en av uteplatserna. Först tyckte jag han var så himla lik GolfRickard så jag stirrade antagligen lite mer än normalt på honom, men när han kom närmare så såg jag att det inte var han så jag kände att jag var tvungen att förklara mig för han såg liksom lite frågande ut. Sa bara att han var så himla lik en kompis till mig och då skrattade han bara och sa att det var ju synd att han inte var rätt kille, men att han var rätt trevlig han också. Ja, det är du säkert sa jag och flinade lite jag också. Sen kom S, lite sen eftersom hennes möte dragit ut på tiden så det var proppfullt inne på Tidemans. De frågade jag killen om de 2 platserna bredvid honom var lediga och det var de. Vi satte våra sjalar där för att paxa platserna, men då sa han att han kunde hålla dem till oss om vi höll hans platser när hans kompis kommit så de kunde gå in och beställa och det gjorde vi så klart så gärna så. Sen snackade vi lite med han och hans kompis när vi satt och käkade och han var verkligen hur trevlig som helst. Kände att jag gärna hade pratat lite mer med honom och hade jag träffat honom ute hade jag ju garanterat frågat efter hans nummer. Nu gjorde jag förstås inte det och det är ju så himla dumt. Varför i hela världen gjorde jag inte det för? Man måste ta tillvara alla tillfällen när man träffar trevliga grabbar i den här stan. Oh well, nästa gång jag är med om något liknande får jag hoppas att jag lärt mig min läxa. Kände mig i alla fall lite upplivad av att ha fått flirta lite på lunchen *fniss*.

Nu ska jag springa iväg på ett möte, tjingeling!

1 Comments:

  • At 5:16 em, Anonymous Anonym said…

    Hej Millis! Kul att du hade varit inne och läst på min sida. Vad kul det är att läsa på din, dels för att du skriver så långt och bra, och dels för att jag känner igen mig i en hel del av det du skriver. Bla känner jag igen mig i det där om att viktminskningen går så förbannat långsamt och också det där med att man har två parallella vägningar, en med kläder och en på morgonen utan kläder! Vad rolig man är egentligen... Men det känns onekligen bättre att väga sig utan kläder och det är ju faktiskt så mycket man väger. :-)

    Hoppas att du får hjälp med dina halsproblem. Själv har jag tröttnat på sjukvården och tycker att det är skoj att testa lite alternativa metoder. Var det inte du som skrev att du hade varit på zonterapi på viktforumet? Om du inte får hjälp av sjukvården kanske du ska testa det istället.

    Jag är månadsmedlem på VV och tycker att det fungerar jättebra! Jag går inte längre dit och väger mig, men det är jättekul att fylla i checklistan on-line (tycker jag) och det är bra att kalkulatorn räknar ut allt automatiskt åt en. Lycka till med VV! Kul att vi är flera på viktforum som viktväktar.

    *pust* långt inlägg det här...

     

Skicka en kommentar

<< Home