Millis värld

fredag, september 23, 2005

Och så känns det ok igen...

Jaha, idag känner jag mig helt ok i halsen igen… Det är verkligen konstigt. Bara för att vara lite obstinat har jag anmält mig till ett step-pass i eftermiddag så får jag väl se om jag har ont igen imorrn. Måste ju få inviga min nya sportbh *ler*.

Igår eftermiddag var jag och skrev in mig på VV. Tror att jag kanske t om kan ha gått ner lite den här veckan. Har ju inte vägt mig hemma än, på morgonen utan kläder, men vikten igår kväll var bara marginellt högre än förra onsdagen. Och igår kväll vägde jag mig ju dels kvällstid och dessutom fullt påklädd. Kan ju i och för sig diffa lite mellan vågarna, men jag har ju en sprillans ny digitalvåg hemma så så himla olika kan det väl ändå inte vara? Ska väga mig imorrn bitti på skoj för att se om det är någon skillnad. Har eftermiddagen och kvällen fullt planerad i alla fall. När jag slutar halvtre (nästsista fredageftermiddagen med sommartid *snyft*) så ska jag iväg till HM och se om jag kanske kan hitta någon fin vinterjacka. Vore perfekt eftersom jag dels har 20% rabatt idag + 2 bonuscheckar på 50 kr vardera. Därefter blir det hemfärd, käka något lite före träningen. Efter träningen blir det snabbt hem i duschen och sedan ska jag iväg och storhandla. När jag kommer hem är det dags för middag och så ska jag frosta av frysen före jag fryser ner allt nytt jag handlat. Fullt ös hela kvällen mao. Om jag känner mig riktigt på farten ska jag fixa till müsli också. Och imorrn förmiddag blir det tvätt och storstädning, ser ut som värsta katastrofområdet hemma. Nu kan inte ens jag ignorera det längre. Det paradoxala är ju att jag verkligen inte gillar att ha det ostädat, inuti mig bor en pedant som förtvivlat försöker ta sig till ytan. Det lyser igenom på att det alltid är rent och snyggt i kök och badrum, men i vardagsrummet kan det verkligen ligga kläder på alla lediga ytor. Efter all denna aktion i kväll ska jag sedan sjunka ner i soffan framför någon bra film med gott samvete. Ska prova ett nytt recept ikväll, indiska köttbullar, som jag hittade i senaste Allt om Mat. Lät jättegott, lovar att publicera det här om det blir lyckat.

Hade ju sett fram emot lönen den här månaden eftersom jag skulle få korrigering av felet som lönekontoret gjorde förra månaden. Hahaha, kan jag säga, tror ni inte idioterna där uppe hade GLÖMT korrigera det. Så jag som såg fram emot att få lite extra pengar den här månaden fick se mig i månen efter det. Ringde dem och skällde som en bandhund imorse kan jag säga, skämdes dessutom inte ett dugg för det. Tycker det är rent förjävligt att de bara kan med att göra fel 2 månader på raken och sedan ha mage att även denna gång säga att det inte går att rätta till förrän till nästa månadsutbetalning. Jag hade verkligen behövt dem den här månaden, behöver köpa en del saker som ny jacka, nya underkläder, jeans…. Nu blir det högst underkläder och jacka om jag har tur. Satans amatörer!! Som om inte det vore nog har de dessutom gjort jättefel till en av mina arbetskompisar, hon har till och med sagt till på personalavdelningen att de får ta sig en dust med de här damerna. Hoppas de sätter dit dem ordentligt. Är jättevanligt att det slarvas, så jag har verkligen tagit till vana att lusläsa lönespecifikationen varje månad.

Känns konstigt att ha en helg så oplanerad som jag har denna helgen. Efter morgondagens tvätt och städning så har jag inget inplanerat på hela helgen. Kommer väl att bli hur rastlös som helst om jag känner mig rätt. Blir kanske ett litet besök ut till Dalarö om C pallar med. Hon ska ju upp på operationsbordet idag och det lät på hennes ortoped som om han trodde att han var tvungen att göra ett större ingrepp än vad de först pratat om så risken finns ju att hon har väldigt ont i helgen och inte orkar med besök. Kanske ska slå A en signal och ta mig ut till dem en sväng och hälsa på. Mathilda måste ju ha blivit jättemycket större sen jag såg henne. Eller så tar jag en tur till Sumpan och hälsar på kusin med sambo och min lille gudson. Någon av dem måste ju vara hemma…?

Hoppsan, nu sprang tiden iväg. Nu måste jag rusa iväg på möte…

2 Comments:

  • At 11:08 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag ska också kolla HM! :) Få se om vi hittar något då. Lycka till!

     
  • At 11:10 fm, Anonymous Anonym said…

    Heja heja! Lycka till med Viktväktandet! Skoj att du har skrivit in dig.

    Bra att du är tuff mot lönetanterna!

     

Skicka en kommentar

<< Home