Millis värld

måndag, oktober 03, 2005

3

Allt som snurrar runt i allas bloggar är man ju snabb med att sno. Vet inte vem som är ursprungskällan, men själv har jag norpat den från Ulrica.

3 saker som jag gillar:
Min familj (haha, då fick jag med allihop men det räknas bara som 1)
Mina vänner (kanske jag tar i lite för mycket nu…)
Sommar

3 saker som jag tycker illa om och som skrämmer mig:
Oron i världen mer än något annat
Förutsägelserna om att fågelinfluensan utvecklas till en pandemi (inte för egen skull, men för nära och kära)
Hämndlystna människor

3 viktiga saker i mitt rum:
Bok
Säng
TV

3 slumpvis valda fakta om mig:
Öbo ursprungligen, kommer garanterat att vara det igen innan jag dör
Sångfågel
Grymt sifferminne

3 saker jag vill göra innan jag dör:
Gifta mig (nu har jag banne mig varit singel waaaay to long)
Åka till Nya Zeland
Lära mig spela ett instrument (helst gitarr)

3 saker som jag kan göra:
Sjunga
Köra bil som en biltjuv
Laga mat

3 saker som jag inte kan göra:
Spela gitarr (se ovan)
Åka snowboard
Hemsidor (inte än i alla fall och med tanke på hur ointresserad jag är så är sannolikheten att jag kommer att lära mig…= noll)

3 saker som jag säger mest:
F**k (tyvärr alldeles för ofta när saker går mig emot)
Typ
Liksom (av de två sista orden kan man väl tro att jag är 16 år… sorgligt när jag egentligen har ett väldigt rikt ordförråd).

3 kändisförälskelser:
Viggo Mortensen i typ allt han någonsin gjort
Josh Lucas
Joaquin Phoenix


Trodde ju nästan att jag drömt att jag publicerat en blogg i fredags som bara försvann, men som tur var hade ju Karin hunnit läsa den så det finns vittnesmål på att den en gång funnits där. Jädrans mysko verkligen. Åse hade dessutom haft problem med att lägga in en kommentar så kanske var det något allmänt strul då eller nåt.

Har jobbat och stått i som en liten flitig iller sen jag kom till jobbet idag. Hade lite dåligt samvete för att jag var så seg både i torsdags och fredags. Tyvärr är ju mitt jobb rätt krävande på så sätt att de dagar man är lite såsig i huvudet (vilket ju händer oss alla ibland) så är man inte särskilt produktiv. Då kan det bli lite jobbigt eftersom jag alltid jobbar mot deadline, så ibland är jag tvungen att jobba lite mer för att ta igen de dagarna. I höst har det i och för sig inte varit något problem, i normalfallet är det sällan det, dock var våren jättejobbig för mig. Eftersom jag var så mycket sjuk och hängig blev det ofta stressigt precis i slutet av varje uppdrag. Att jag var mycket sjuk gjorde att jag var rätt hängig även när jag var på jobbet, ingen bra ekvation som ni förstår. Dock har hösten varit annorlunda, så torsdag-fredag förra veckan var bara ett avsteg från det normala i höst. Har fått vara frisk och har dessutom blivit mycket, mycket bättre på att gå och lägga mig i normaltid på kvällarna så att jag alltid får minst 7 timmar sömn. Det har förmodligen också en hel del med att göra att min hälsa är bättre nu än i våras. Gäller att det får hålla i sig bara… Idag är jag ovanligt harklig och hostig så jag fasar för att jag håller på och blir förkyld igen. Ska gå via hälsokostaffären på hemvägen och köpa Esberitox… det kan knappast skada.

Håret blev väldigt rött i lördags, fast det blev snyggt tycker jag. Dock tycker jag det blev aningen för mörkt även denna gången trots att vi ändrade lite i färgblandningen. Hoppas lite av det försvinner vid de första hårtvättarna, brukar kunna vara så ibland. Färgen jag har nu är som sagt snygg, men den kräver smink. Jag blev väldigt mycket blekare helt plötsligt och jag är redan förskräckande blek trots att jag var rejält solbränd efter sommaren. När jag satt i bilkön och väntade på att få köra ombord på färjan igår kväll, osminkad och ofixad i håret insåg jag att jag bara inte kunde med att se ut så. Så jag började fixa hår och lite smink trots att jag bara skulle sitta på båten… snacka om fåfäng *flin*. Hade lite mascara och läppglans i väskan som åkte på, använde lite av läppglanset som rouge också… helt fantastiskt vilken skillnad det blev av det lilla. Tror nog att jag ska göra ett inköp av lite brun-utan-sol till ansiktet. Konstigt att jag alltid tycker att jag har råd med smink och skönhetsprodukter trots att jag är rätt pank…

Ikväll ska jag till min kusin med familj. Hon ska dessutom bjuda på middag så jag har lyxen att slippa laga mat ikväll. Hon vet om att jag försöker tänka på vad jag äter så jag kan dessutom vara säker på att hon inte bjuder på någon fettdrypande kaloribomb. Och så ska jag få gulla lite med min gudson också, mysigt värre.
Nu ska jag fortsätta jobba och slita.

2 Comments:

  • At 2:35 em, Anonymous Anonym said…

    Ha ha! Känner igen det där med vilja ha lite smink på sig. Jag åkte morgontåg hem från Lund i morse. Jag känner ingen på tåget och det brukar alltid vara lite folk där, men ändå ville jag ha lite smink. Jag minns att jag brukade reta min mamma som alltid tog på sig läppstift när hon skulle gå till mataffären i min by och hur jag tänkte att "sådan ska jag aldrig bli".

    Rött hår låter jättesnyggt! Jag färgade mitt hår rött en gång, men jag tänkte inte på att mina kläder inte passade så bra till den hårfärgen. Smart att tänka efter före liksom! :-)

     
  • At 3:39 em, Anonymous Anonym said…

    va läckert med knallrött!! men som sagt den hårfärgen kräver sitt smink:)

    Ha en bra dag!! Kraaaaaam Vickan

     

Skicka en kommentar

<< Home