Millis värld

onsdag, oktober 05, 2005

Såå trött idag

Yiizeeez, vad jag är trött idag! Förmiddagen var jag hur pigg som helst och den bara rusade iväg, hade hur mycket jobb som helst och vips, helt plötsligt var det lunchdags. Sen hände något efter lunch, jag blev såå himla trött. Känns som om någon slagit nåt hårt i huvudet på mig, ska snart gå hem tror jag. Känns som om jag kan få gå hem lite tidigare idag när jag satt här till halv7 igår kväll och var här redan vid 7 imorse dessutom. Jösses, så flitig jag varit nu *haha*. Har bestämt mig för att rata gymet ikväll och istället ta en långpromenad. Även om det är skönt att träna på gymet också, så känner jag att jag försummat mina promenader lite den senaste veckan och bara tränat inomhus. När jag nu är så trött idag kan det vara skönt att få ta en prommis i det härliga vädret och få massor med frisk luft. Har redan bestämt ut en ny runda åt mig, förlänger min 45-minutersprommis lite så blir den kanske typ 1,5 timme istället. Känns lagom, sen kan jag gå hem och kolla Top Model med gott samvete. Igår kväll blev det ett spinningpass, men jag vet inte om jag hade ätit eller druckit lite dåligt under gårdagen för mina benmuskler var såå himla sega. Var helt slut trots att det bara var ett halvtimmespass. Svettades floder så jag kände mig otroligt duktig efteråt i alla fall.

Imorrn ska jag träffa min kära vän Y, känns som evigheter sedan vi sågs och när jag börjar tänka efter är det nog säkert 3-4 veckor sen sist åtminstone. Har faktiskt smsat henne och kollat om hon inte är på hugget att ses redan ikväll och hänga med på prommisen om hon inte har något för sig. Jag tycker i och för sig att det är helt ok att ta en promenad på egen hand, men just ikväll känner jag mig lite inställd på att få sällis. Hon har inte svarat än så vi får väl se hur det blir med det, annars ses vi ju imorrn så det är ju helt ok oavsett.

Imorrn efter jobbet är det dags för min andra vägning på VV sedan jag skrev in mig. Känns som om jag haft en helt ok vecka även denna gång, även om det säkert blev några points för mycket hemma hos mamma och pappa i helgen. Dock motionerade jag både lördag och söndag så det spelar nog ingen större roll hoppas jag. Har fortfarande inte börjat räkna points stenhårt utan försöker mer hålla översiktlig koll. Jag vill undvika räknandet så långt det går eftersom jag vet med mig att jag har en tendens att bli alltför fixerad då och det är vid de tillfällena jag av någon underlig anledning börjat äta jättepointsfattig mat för att istället slösa iväg pointsen på godis och andra onyttigheter. Nu kör jag så att jag äter vettigt till frukost, lunch och middag. Mycket frukt till mellanmål och om jag ska iväg och träna hårt på kvällen äter jag något lite stadigare mellanmål före träningen också. Jag äter i stort sett inget godis överhuvudtaget och saknar det inte heller. Jag hoppas att det fungerar att göra så under en period nu. Om det stagnerar om någon vecka borde jag då kunna öka träningsdosen efter hand eftersom jag gått ut ganska lugnt nu när jag börjat träna och bara kört halvtimmespass. Då kan jag istället öka upp till längre eller fler pass, det är ju planen oavsett om vikten stannar upp eller inte. Fortfarande så himla lycklig att jag är frisk. Vill INTE råka ut för någon höstförkylning, det skulle verkligen sabba min planering och mitt tillfrisknande.

Blir kort idag, nu tänker jag dra iväg hemåt. Ha en skön kväll alla godingar!

2 Comments:

  • At 5:12 em, Anonymous Anonym said…

    Åh! Det låter skönt med en långpromenad! Jag blev nästan inspirerad. Men bara nästan, jag är för trött och ska sova en timma istället så att jag är pigg lagom till Top Model! :-)

     
  • At 10:12 em, Blogger LILLA FAMILJEN said…

    Jag tog också en prommis idag(hem från jobbet). Så skönt! Sen belönades jag med en 10-bitars sushi. Härligt! Hur var din prommis?

     

Skicka en kommentar

<< Home