Millis värld

fredag, oktober 07, 2005

Ljuva helg!

Åh, så himla skönt att det äntligen är helg igen snart. Nu behöver jag bara jobba knappt 1 timme till och sen är det fredag ”på riktigt”. Har haft ytterligare en trött eftermiddag, förstår inte att jag varit så trött den här veckan. Kanske har jag gått och vant mig vid mina nya, bättre sovvanor så att när jag någon enstaka kväll faller tillbaka i min gamla ovana att ramla i säng först vid ett-tiden på natten är jag helt slut dagen efter och några dagar till för säkerhets skull. Hur som helst, imorrn bitti ska jag sova så länge jag kan tills jag vaknar av mig själv, utan hjälp av väckarklockan.

Igår kväll var det dags för vägning igen. Jag hade gått ner 0,4 kg sedan förra veckan och det är kanske inget höjdarresultat, men å andra sidan är det typ runt 0,4-0,6 kg ner i veckan jag brukar ligga så jag är helt nöjd. Sen är ju min extra vägning hemma varje fredag morgon en extra sporre för mig att fortsätta kämpa på. Enligt hemmavågen har jag tappat 0,7 kg sedan förra hemmavägningen. Är jättenöjd för att jag fortsätter gå ner. Denna helgen innebär lördagen lite överintag av kalorier eftersom jag ska på klassfest och det blir både 3-rätters-middag med vin och om jag känner mig själv rätt så lär jag nog få i mig några drinkar innan natten är slut också. Hoppas det blir roligt! Men som man brukar säga, man har inte roligare än man gör sig…

Var hos Y igår kväll och vi snottrade oss förstås genom hela kvällen som vanligt. Vi kan verkligen sitta och snacka hur länge som helst. Nu var det dessutom ett antal veckor sedan vi sågs så vi hade så klart extra mycket att prata om. Hon, precis som jag, kämpar med vikten och nu har hon haft en sämre period så vågen har visat mer + än – utan att det för den skull sprungit iväg alldeles galet. Hon lät lite sugen på att kanske börja med VV igen hon också så jag föreslog att vi kanske ska gå tillsammans på torsdagar. Då har vi ytterligare en sak som drar oss dit en gång i veckan, inte bara ska man dit för att se hur veckan gått utan det blir en social grej också. Så nästa torsdag 18.30 ska vi dit. Ska ta en senare klass än vanligt då för jag ska först iväg på en föreläsning efter jobbet. Ser redan fram emot att göra detta tillsammans med henne. Vi har ju viktväktat samtidigt tidigare, men inte på så vis att vi faktiskt gått i samma klass så detta kommer att bli extra skoj. Tina, konsulenten på tordagsklassen på Kungsgatan, är dessutom en jättemysig tjej som inte känns så där jädra präktig som vissa av mina tidigare konsulenter gjort.

Idag har jag varit och köpt budgetvarianten av en ny foundation som jag varit sugen på ett tag. Har kikat på Biotherms senaste mousse-foundation, men eftersom jag är ekonomiskt utmanad denna månad och verkligen ville ha nytt NU så köpte jag motsvarande fast från Maybelline istället. Hade dessutom en bonuscheck på HM och så var det extra erbjudande på den där så jag betalade bara 30 pix! Oslagbart! Är den dessutom bra så har jag gjort ett riktigt kap. Första testet blir imorrn kväll på festen. Däremot är det ju alltid skitsvårt att hitta rätt nyans. Det får inte vara minsta lilla antydan av rosa pigment i den för att den ska passa mig, då ser jag helt grisskär ut i ansiktet efter en halv dag… inte snyggt. Jag provade den jag köpte och en annan nyans och satte på varsin sida halsen och väntade en stund innan jag ställde mig vid skyltfönstret för att se hur den blev i solljuset. Tror att jag hittade den som blir bäst, men only time will tell. Pust, det är ett riktigt projekt att köpa foundation minsann.
Har förstås inte en susning vad jag ska ha på mig imorrn kväll så jag var ”tvungen” att packa halva garderoben förstås *skratt*. Mamma får agera smakråd imorrn när det ska provas. Hade ju gärna haft ett par nya pjucks *snyft* men får väl klara mig med mina gamla, vanliga partypjucks. Letade helt frenetiskt efter dem imorse tills jag kom ihåg att de låg i skåpet på jobbet av någon anledning. Hittade ett par fräcka skor på Zara idag på lunchen som jag är lite sugen på, men på samma gång är jag inte jättegalen i syntetmaterial. Fast jag tror jag måste gå och prova dem i alla fall… Så får det bli plaaastic money *suckar högt, jag är helt hopplös*.

Det kan verkligen variera från vecka till vecka på mitt jobb. Har nu varit inne i en rätt hektisk period, men nu har jag levererat mitt uppdrag till test och helt plötsligt har vi jobbrist här istället. Inte för att det egentligen saknas jobb att göra men för att våra verksamhetsutvecklare sitter och analyseerar nästa projekt gudbevars och det verkar ta en herrejössans tid. Våra kravställare sitter bara och trummar med fingrarna i ilska för att det stör hela planeringen. Det är så jäkla typiskt att först skulle det vara sååå himla bråttom med det här projektet, sen helt plötsligt sitter ett gäng verksamhetsutvecklare och förslöar hela processen och ledningen verkar helt plötsligt inte alls tycka det är så bråttom att sätta igång. Det ”lustigaste” av allt är att medan allt detta pågår är vår deadline fortfarande fast… enkelt uttryckt kommer vi först att få rulla tummarna tills de analyseerat klart och sen får vi jobba häcken av oss för att hinna leverera projektet i tid. Det är ju ”bara” 3 veckor försenat just nu och som det verkar nu dröjer det minst 2-3 veckor till innan vi kan ha jobbet på vårt bord. Jag hade ju hoppats kunna jobba in lite tid före jul så man kan ta någon extra dag ledigt utan att behöva nalla på semesterdagarna, men vi får väl se hur det blir med det nu. I och för sig har jag aldrig varit med om att vi inte skulle ha jobb tillräckligt här så det rullar väl kanske in något ändå. Ska passa på att ta ut några av mina fridagar som vi har också. Vi har 3 dagar per år där vi får göra nästan i stort sett vad vi vill bara det är utvecklande på något sätt, behöver alltså inte ha med mitt ordinarie jobb att göra. Jag har varit på hälsomässa och gått på prova-på-pass på gymet t ex. Det är ok eftersom det ju främjar min hälsa, så som ni ser är det ganska lösa boliner. Det är en jättefördel tycker jag, om 2 veckor ska jag ta en dag och plöja igenom 2 böcker. Dels boken Den självläkande människan och dels Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra. Sen har jag 10 timmar till att utnyttja före årsskiftet. Som sagt, en riktig lyx är det.

Nu är klockan sluta-jobbet-dags! Ska sitta kvar en liten stund till eftersom jag inte behöver åka iväg till båten riktigt ännu, men ska åka lite tidigare än vanligt för jag ska stanna till en sväng i Norrtälje på vägen ner. Har ju varit så himla trött idag dessutom så det kan nog vara bra att ta en paus i bilkörandet tror jag. Ha en mysig helg!

4 Comments:

  • At 5:38 em, Anonymous Anonym said…

    Jag är också helt hopplös när det gäller att shoppa saker *s* men jag försöker skärpa mig. Har spanat på massor av fina kläder på sista tiden men snålar... kanske är för att jag enbart har 500 kr på kontot just nu! Huga, det börjar kännas att man är arbetslös...

    Skoj att du går ner i vikt i alla fall. Det gör inte riktigt jag än men jag kämpar på... får mer muskler och bättre kondition åtminstone. Och det är ju inte fy skam :)

    Ha en bra helg! Kram kram

     
  • At 10:38 em, Anonymous Anonym said…

    Ja, ha en skön helg!

     
  • At 6:07 em, Anonymous Anonym said…

    Jätteskoj att vikten fortsätter nedåt! :-) Var klassfesten skoj? Är "ön" Åland?

     
  • At 1:04 em, Anonymous Anonym said…

    Halloj!!! Hoppas du hade en härlig helg med massa sol!!! Blev det något drag på klassträffen??! :)

    kram kram

     

Skicka en kommentar

<< Home