Millis värld

fredag, februari 24, 2006

En jävla pissdag

Usch, vad jag blir uttråkad tvärt när jag har lite att göra på jobbet! Idag har varit en riktig pissdag, nästan inte haft något alls att göra. Ett projekt prodsattes igår och lite stiltje i de två andra just nu och då blir det dödtid direkt. Funderar på om jag ska ta ut lite komptid och gå tidigare idag. Behöver städa hemma så då skulle jag kunna göra det så slipper jag det imorrn. Så kan jag ta sovmorgon och sen ge mig ut på shoppingtur. Måste ha nya jeans, håll tummarna för att jag hittar några som passar! Och så har jag sett ett par så jäkla coola guldpumps i Scoretts reklam som jag bara måste kolla in. De fanns inte på butiken i Sturegallerian så jag ska kolla borta vid Sergel. Skulle ha shoppat ny behå på lunchen idag, men fuck, fuck, fuck vad jag hatar att vara storbystad. Jag blir fan grinfärdig varenda gång. Om jag inte är i affären exakt samma dag hon får in en ny leverans eller typ senast 3 dagar därefter så är det helt urplockat. Hittade inte något som jag ville ha idag och det fanns typ 5 stycken att välja på, blääääh! Folk som petar in jätteimplantat frivilligt borde fan i mig sinnesundersökas, de vet INTE vad de ger sig in på. Beställde 2 stycken från en underklädessajt och fick hem dem förra veckan, men ingen av dem satt bra heller. Jag måste helt enkelt prova först innan jag handlar. Ska dock kolla i en affär till borta på Söder, hon brukar också ha de märken jag gillar och vet passar bra på mig. Men nu är det verkligen inga ursäkter eller undanflykter med viktminskningen längre, jag är så trött på att ha det så här. Jag får inte göra en bröstförminskning innan jag gått ner typ 25 kg, då kan man helt enkelt inte riskera att resultatet är bra även efter viktminskning utan de vill att man går ner först. Så nu är det det som gäller och det första jag ska göra när det börjar närma sig är att beställa tid till en plastikkirurg, pappa har redan lovat betala det åt mig så pengarna är inget problem.

Som om det inte räckte med det är jag fortfarande inte bra i halsen och det är helt jävla hopplöst att komma fram till läkaren som jag var till för ca 1 månad sen, jag har inte ens fått mina provsvar ännu. Nu lyckades jag äntligen, äntligen komma fram till en människa idag som åtminstone kunde upplysa mig om vilka telefontider den här människan har. Ni fattar, inte ens den infon fick jag av läkaren när jag var där. Nu hoppas jag på att komma fram på måndag och så får hon se till att fixa en ny tid åt mig jävligt snabbt för nu ska det utredas färdigt varför jag inte blir bra. 2 olika antibiotikakurer har jag ätit utan att någon skillnad har märkts därefter och jag tänker bara inte godta att de tar bort halsmandlarna och håller tummarna för att det ska lösa situationen. De MÅSTE komma underfund med vad som är vajs med mitt immunsystem, för något måste det ju vara när man sprungit omkring med infektionsvirus i kroppen mer eller mindre konstant i ett års tid nu. Att börja träna igen på måndag som jag tänkt är inte att tänka på mao, inte som jag känner mig i halsen idag. Synd att man inte har en privat sjukförsäkring så man slapp förlita sig på det här landets totalt värdelösa jävla vårdsystem. Det är fan tragiskt hur vi kan betala så förbannat höga skatter och ändå inte ha ett välfärdssystem som fungerar.

Gaaah, usch vad jag blev på pissigt humör nu! Lika bra att lägga ner och gå hem. Ha en bra helg allihop.

9 Comments:

  • At 3:16 em, Anonymous Anonym said…

    usch och fyyyyyy för pissiga dagar gumman!!!!! förstår att det är sviinjobbigt att släpa på sjuk hals hela tiden, hoppas verkligen då får reda på vad som är fel o kan göra något åt det!!!

    Hoppas fredagkvällen blir bättre!! massa uppiggande kraaaaamar

     
  • At 4:30 em, Anonymous Anonym said…

    Fy!!! Jag förstår verkligen din frustration över att inte veta vad det är för fel på halsen. Det är JOBBIGT att bråka med sjukvården när man är sjuk, man måste vara helt frisk för att orka... :-)
    Hoppas att helgen blir bättre än dagen!

    kram,
    Karin

     
  • At 9:47 fm, Anonymous Anonym said…

    Tack :)

    Vi kommer att flytta ca 100-200 meter ifrån där jag bor nu så nu vet du vilken förort vi valde!

    Hoppas det ordnar sig snart med din hals, måste vara skitjobbigt att ha det så där..

    Kram Linda

     
  • At 1:44 em, Anonymous Anonym said…

    Kikar förbi för att se om du hade skrivit nåt om "Carola-som kan inte kan skråla", haha!!

    Nu ska jag gå och panta lite burkar så jag ringa MYCKET på BWO på lörda ;)

    Puss på dej, goding!

     
  • At 1:00 em, Anonymous Anonym said…

    undrar som flundran när det blir uppdatering här ;)

    Hoppas allt bara e bra med dig!!!!!!!!! puss o kram

     
  • At 9:20 em, Anonymous Anonym said…

    Hej Millis!
    Ja, nu var det ett tag sen vi sågs.
    Hänger gärna med på en VF-fika, nästa vecka kanske?
    Visst kan du få lösen igen, skicka ett mail till annso1974@hotmail.com.
    Kram
    Annso

     
  • At 6:51 em, Anonymous Anonym said…

    Hej!

    Vill bara tipsa dig om en bra och skön "vardagsbh". Det är märket Swegmark och du hittar den på Kappahl och på Twilfit (utan bågar och med breda sköna axelband). Den behån lyfter och hyfsar till mina tuttar rätt bra. Den ser inte så rolig ut där den hänger, men den är sååå skön att bära.

    Lycka till!

    Joanna

     
  • At 10:39 fm, Anonymous Anonym said…

    Bara inne och kikar lite ( hoppas ju fortf på uppdatering ;)....) och hoppas du haft en uuuunderbar påsk gumman!!!
    Massa kramar!

     
  • At 7:35 em, Anonymous Anonym said…

    Hej!

    Jag vill inleda med att säga att detta snart kommane påhopp ej har något med dej som person att göra. Du råkade faktiskt bara komma upp med din ensamma blogg vi en googlesökning efter något helt annat. Men nu kan jag ej hålla inne mitt hat mot bloggar längre. Alltså helt seriöst, vad fan håller du på med? Det finns ju inte en vettig själ som bryr sig om vad fan du hade för dig förra tordagen, förurtom dina trötta vänner som du förmodligen tvingar läsa denna blogg. Vore det inte enklare att bara skicka ett mejl till dem en gång i veckan där du förklarar vad du gjort den gångna tiden så att alla kan få sitt behov av "ditt liv" tillfredsställt. För du tror väl inte på fullaste allvar att någon läser detta. Varken denna kommentar, eller din blogg. Så vad har vi uppnått med detta? Absolut ingenting. Följaktligen anser jag att både du och jag skall sluta upp med dumheterna och hänge oss åt något med lite relevans och allmännytta istället. Eller vafan, skaffa en dagbok om du vill ha nån stans att vädra åsikter. Jag ville nämligen hitta en söt tjej som jag såg på tunnelbanan häromdagen och gjorde därför en sökning efter henne på google. Och vad får jag upp, jo, 1276230 dumma jävla bloggar, och inget om henne. Så hur vore det om vi rensade internet från dessa stolletyg och levle lite på riktigt i stället? Vad säger du? Jag är öppen för debatt om du känner att detta är något du stör dig på. Vänligen skicka ett mejl där du med några rader kan motivera varför du tyckte att jag skulle behöva läsa denna sörja. Och återigen, kom ihåg att detta vansinnesdåd á la Michael Douglas i "Falling down" ej är personligt riktat mot din blogg. Jag skulle dock bara verkligen vilja veta varför denna cancersvulst ej vill dö, och varför du tycker att jag ska drabbas?

    Hoppas att du ej tar illa upp!

    Hälsningar/

    Bloggupproret 2007!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home