Millis värld

torsdag, februari 23, 2006

Suck, vill gå hem...

Idag har det verkligen varit alldeles för lugnt för min smak. Jag trivs inte alls med att ha lite att göra utan helst ska det vara full fart hela tiden, men ändå så att man känner att man har koll. Idag har jag snarare haft problem med att få tiden att gå. Fast ändå är jag tvungen att sitta kvar eftersom det är prodsättning ikväll och jag inte kan gå innan testarna har lämnat grönt ljus på att allt verkar rulla på som vanligt. Så trots att jag haft en lugn dag kunde jag inte ens gå hem tidigt. Sen har jag inte fått en endaste rapport ännu så jag börjar fundera om det rullar på eller om det verkar struligt. Har ju ingen lust att sitta här och inte veta någonting. Jag ska i alla fall börja jobba med 2 andra projekt nästa vecka så då börjar det förhoppningsvis rulla på igen.

Så skönt att det är fredag igen imorgon. Planen var att jag och G skulle har varit och sett Walk the line med underbara Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon, men det får vi skjuta upp verkar det som. Gs arbetskompis kompis ska hjälpa henne renovera i lägenheten och han ville att de skulle åka iväg och köpa allt material imorrn efter jobbet så han kan komma igång redan på lördag så då hinns vårt biobesök inte med. Eventuellt om vi tar en sen föreställning, men då får det bli en annan film för jag åker inte in till stan på kvällen enbart för en film och den visas inte på vårt stambioställe Heron. I och för sig hade vi tänkt gå och se Casanova på Heron på söndag så då kan vi ju se den imorrn istället… Jisses, vilka jävla skitproblem man kan ha va *asg*! Får väl se vad det blir, kanske kommer att vara alldeles för seg för att gå på någon bio.

Har kommit igång ordentligt med viktminskningen igen efter några veckor när jag inte skötte mig alls. Eller, det kanske är lite missvisande för jag åt bra mat, men problemet var att jag utöver det åt alldeles för mycket godis och andra gotter. Och som brukligt är med mig så resulterade det så klart i några extrakilon på vågen direkt. Nu drog jag dock i bromsen ganska tidigt så det var ingen större skada skedd, men jag fattar inte varför man ska sabba så för sig själv hela tiden. Jag kan faktiskt ärligt säga att det inte finns någon bakomliggande orsak annan än att jag känner för det till att jag äter fel emellanåt. Och det är ju en sån jäkla lame-ass-ursäkt så man får skämmas egentligen. Nåväl, ordningen är återställd och sen förra måndagen har jag tappat 1,3 kg vilket jag är mycket nöjd med. Funderar på om jag under en period ska bli månadsmedlem i VV så att jag verkligen har incitament för att gå dit varje vecka eftersom jag redan betalt för det. Jag tror det kan vara nyttigt under en period nu, tills jag känner att jag helt och hållet fått in alla rutiner igen. Träningen har det varit dåligt med, jag har tyvärr låtit jobbet ta tid från att gå och träna. Periodvis kan jag tyvärr inte göra något åt det, som ikväll t ex, men jag måste skärpa till mig och inte låta det bli en vana. Måndag kväll har jag bestämt att jag ska iväg på ett step-pass så jag kommer igång igen. I början kommer jag dock att bara träna 2-3 gånger i veckan och bara ½-timmespass så att jag inte drar på mig något jäkla virus igen.

Ska ta en liten sväng ut på Söder på lördag med Y. Var jättelänge sen jag var ut så det ska bli riktigt kul. Vi ska dock ta en lite lugnare kväll såtillvida att det bara blir något ölhak och ingen jättebarhopping. Inte alltid man vill vara värsta glamtjejen, ibland är det kul att bara sätta sig på något mindre flashigt ställe med helt opretto människor och bara ta några kalla. Först ska hon bjuda på mat och lite vin också så det blir värsta lyxen att slippa laga middag. Sen måste man givetvis även kolla Mello, det är ett givet kort i dessa tider. Startfältet för morgondagen ser dock rätt ljummet ut tycker jag, men vem vet, kanske man får sig en överraskning…

Nu vill jag åka heeeem, jag är jättehungrig! Men det verkar inte som om de är klara med testerna ännu, fick dock en rapport att de testat igenom en del utan problem så jag håller tummarna att det inte är mycket kvar nu. Ska nog läsa Aftonbladet eller nåt nu. Kram, kram

2 Comments:

  • At 10:53 fm, Anonymous Anonym said…

    Grattis till den fina viktminskningen! Ha en trevlig helg!

     
  • At 11:18 fm, Anonymous Anonym said…

    perfekt att blogga lite när man har långtråkigt på jobbet =)

    2-3 ggr i veckan låter rätt mycket, ta det lite försiktigt med din kropp nu!!
    låter som att du komemr att få en grym helg! älskar att äta och dricka gott med nån nära vän och sen gå ut och röja!

    ha det så mysigt ikväll!

    kramar
    L

     

Skicka en kommentar

<< Home