Millis värld

torsdag, april 27, 2006

Svackan all gone :-)

Tänk att humöret kan ändra så från en dag till en annan. Tror att svackan igår berodde mycket på att jag hade så jäkla, jäkla ont i nacken och axlarna och därmed också värstinghuvudvärk. Lät dock inte det hindra mig från kvällspromenaden igår kväll så jag och G drog iväg en runda, en lååång sådan, runt halva Mälarhöjden för att utforska lite nya promenadrutter. Och vi var borta över 1½ timme, blir ju lätt så när man inte riktigt vet vart man hamnar när man följer olika gångvägar. Idag har jag dock stakat ut vägen på kartan och sett var man kan ändra rutten så man kommer bort från de tråkiga miljonprogramshusen borta i Bredäng och istället följa vattnet lite längre och komma bort till Lyran t ex (supermysigt fik för den oinvigde). Så nu har jag hittat en ny favoritrunda, kan vara skönt att byta ut min gamla vanliga långrunda runt Långsjön. Ikväll blir det dock en kortare prommis för sen ska det storhandlas. Frysen gapar snart tom och dessutom är det fest i helgen, hos mig som oftast när det innefattar middag, så det måste förstås inhandlas en del till detta också. Hoppas jag kan räkna med lite bidrag till det av resterande gäng på lördag eftersom min ekonomi tyvärr inte tillåter bjudmiddagar varje gång. Är ju inte meningen att det ska bli billigare än att äta ute för alla utom mig… Tror i alla fall att jag behöver få lite frisk luft och motion innan jag ska iväg och slåss på City Gross, för där är säkert skitmycket folk som vanligt *pust*.

Imorgon kl 11.00 är det dags för VV-vägning igen. Har faktiskt lyckats hålla mig från hemmavågen den senaste veckan eftersom jag inte riktigt litar på den och inte vill deppa i onödan. Tror tyvärr inte att det hänt så mycket på vågen den här gången heller, bara en känsla jag har, men jag hoppas på att det i alla fall inte visar +. Det skulle kännas väldigt orättvist och dessutom svårförklarligt eftersom jag verkligen sköter mig bra både med kost och motion. Däremot brukar ju kroppen kunna reagera när man ökar motionsdosen rätt kraftigt på kort period vilket jag ju gjort den senaste veckan så om det inte blir ett minus imorgon ska jag fortsätta denna regim med mycket motion framöver, då måste det ju bara lossna förr eller senare. Men visst skulle jag bli glad över ett aldrig så litet minus imorgon, det ska erkännas.

Nej, nu ska jag börja packa ihop för dagen och dra iväg hemåt. Ser att det bara blir gråare och gråare på himlen för varje minut som går så jag ska nog skynda mig hem så jag förhoppningsvis slipper kvällsprommis i hällregn.
Kramar!

4 Comments:

  • At 5:18 em, Anonymous Anonym said…

    Skönt att det känns bättre idag!

    Jag håller tummarna för dig imorgon. Jag vet också hur jäkla frustrerande det är när man inte går ner alls trots att man har skött sig perfekt! Det är orättvist för det sitter alltid en massa andra på VV-klassen som viskar om att de har fuskat, men som ändå har gått ner 100 kg den veckan! :-)

    Lycka till, som sagt!

     
  • At 8:05 fm, Anonymous Anonym said…

    skönt att svackan var kortvarig, det var min oxå. Att det är fredag brukar ioförsig få vem som helst på bättre humör:)

    Håller tummarna att du iallfall får ett liiitet minus du som varit så duktigt.

    Ha det så skoj i helgen och läxa upp dem som inte bidrar till matkassan!!!! Hälsa från mig :)

    kraaaam

     
  • At 10:07 fm, Anonymous Anonym said…

    Håller båda tummarna att vågen är "snäll". Ha en superskoj helg.
    Själv har jag gjort mig osams med sambon så jag ser inte riktigt fram emot helgen :-( Men det ordnar nog upp sig.

    Kram Åsa N

     
  • At 8:14 em, Anonymous Anonym said…

    Hur gick vägningen?? Håller tummarna för att det gick finfint :)

    Hoppas helgen blir hur mysig som helst, med middag och allt! Här hemma blir det grillfest imorronkväll. Finemang att alla tar med sig sin egen grillmat, då slipper man tjata på folk att dom ska betala...för sånt är så jäkla trist!

    Ha det bäst gumman!

    Kramar i massor

     

Skicka en kommentar

<< Home